• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash

Wat een slome duikelaar zoals hij praat én dat verwijfde accent, haha! In feite lult hij dus als een sloom wijf. :p

Ook dit vind ik tegenvallen. Veelal dingen die zonder filmpje van een sloom wijf ook wel te bedenken en/of op te lossen zijn. Desalniettemin informatief, maar... Meh..

Greetz

Sjonge jonge @Quantoxx als we het over wijven hebben, jij kan zeuren als een wijf zeg. En dat advies/keuzetopic van jou. Kiezen kan je ook al niet.
En die mooie strings die je toe gezonden kreeg.
Wie is hier nou het wijfje? :p

Haha grapje kerel, iedereen zijn smaak. Ik heb in ieder geval een paar goede tips uit zijn filmpjes kunnen halen!

Vandaag Pre Wash van Nanolex gebruikt. Had het mengsel in een plantenspuit met pomp gedaan.
Het verbaasde me hoe goed het vuil losweekte, echt voor herhaling goedgekeurd.

Zeker de hele vieze gedeeltes van de auto werden gelijk goed schoon met de HD reiniger.
Had de achterbumper niet ingespoten, maar daar was overheen gelopen van de achterklep en na schoonspuiten had ik een achterbumper met streepjes zwart / wit.

• Leuk
Reacties: Ferdy en Cordoba
Dat is heel mooi, heb je toevallig ook nog wat foto's?

Mij lijkt het toch net iets omslachtiger dan foamen, omdat je op deze manier sneller een stuk mist.
Misschien vergis ik me.

Ik heb ook de Nanolex Prewash gebruikt, alleen dan in de foamlans.

Heb een scheutje in de fles gedaan (geen idee hoeveel precies....) en aangevuld met water.

DSC_6919_zpsxuxliim6.webp

De Prewash schijnt een lsp killer te zijn, echter heb ik niet kunnen constateren of de wax daadwerkelijk weg is. De beading en sheeting die naderhand nog waarneembaar was, komt door de coating die op de auto zit.

Ik heb wel gemerkt dat het vuil makkelijker en sneller los weekt.

Geen HD ter beschikking, maar bij de voorjaarsdetailbeurt ga ik de prewash gebruiken in een oppompbare handspuit (plantenspuit).

Eigenlijk zou je dus uit je verhaal kunnen concluderen @Cordoba, dat een waterig foam mengsel beter is omdat dit het losgeweekte vuil beter afvoert omdat het wegvloeit t.o.v. een dikke foamlaag dat het vuil min of meer op z'n plek houdt?

Idd, zo lees ik het eigenlijk ook. Ik ga dat eens een keer testen thuis van het najaar, als mijn woon werk auto onder de slik zit, de ene helft vol schuim en de andere waterig.....

Ik heb sinds een week Bug Squash van Poorboy's en 1:3 verdund vind ik dat ook heel goed werken om het vuil los te weken. Daarnaast leek het ook vriendelijk te zijn voor de wax.

• Leuk
Reacties: Chris van S.
Heb eens met pre wash citrush van valet pro via foamgun geprobeerd.

Dit neemt niet zoveel vuil met zich mee als dat de monello artico het doet...