• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Premium wax, maar welke?

xl-polish

Detailing rookie
11 aug 2010
87
0
Ik wil binnenkort een premium wax aanschaffen. Ik zit te twijfelen tussen Swissvax onyx, dodo juice Super Natural, Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax , Pinnacle Souveran Paste Wax. Of doet een purple haze van Dodo hier ook niet voor onder? Dan doel ik op glans, standtijd, beschermingsfactor, etc?

Ik hoor graag jullie mening!
 
** terwijl ik aan het typen was, was Soepergrover wat pragmatischer** :D

dus +1 met dhr. Soeper.
--------------------
Je noemt wel verschillende waxen, met vrij uiteenlopende kenmerken m.b.t. duurzaamheid, gebruiksgemak, glans, sheeting, beading, verpakking, geur, etc.

Souveran en Onyx staan bekend om hun glans, maar minder duurzaam dan de bijv. Supernatural of Fuzion.
Supernatural is een geweldige wax, maar naar mijn mening is de gebruikservaring minder dan bijv. een Onyx of Fuzion door het gemis van een lekkere geur en het gebruiksgemak. Wel heeft deze een geweldige sheeting en de look op zilver schijnt heel erg mooi te zijn.
Fuzion wordt hier alom geroemd, maar ik lees op andere fora toch verschillende berichten over z'n duurzaamheid. Verder heb ik er geen ervaring mee.

Het is onmogelijk om zomaar een keuze te maken, want het zijn verschillende waxen met verschillende kenmerken. Het hangt ervanaf af wat jij wilt, wil je dus meer glans, meer standtijd, mooiere gebruikservaring??
--------------------
Een goede combinatie tussen die factoren kan, maar dan zou ik zelf niet bij die waxen uitkomen, maar meer bij waxen als een Zymol Glasur, Swissvax Shield (op zilver). Ander alternatief is Raceglaze Signature Series 55.

Uit Carclean's assortiment zou ik persoonlijk een Dodo "Pro" wax aanraden, deze schijnen een erg goede mix te geven van duurzaamheid, gebruikservaring en looks, voor een zeer competitieve prijs. Bijna iedereen hier houdt wel van een Dodo wax.
 
Bedankt voor jouw visie! Ik weet dat de waxen niet allen hetzelfde resultaat bevatten. Ik wil graag van gebruikers van de genoemde waxen wat ervaringen horen. Swissvax staat bekend als een top wax en wordt altijd aanbevolen. Nu lees ik ook veel over de Fuzion en SN, dus ik ben een beetje gaan twijfelen. Mijn voorkeur gaat uit naar een wax met veel glans en een redelijke duurzaamheid. De Swissvax Onyx lijkt mij het best op mijn wensen aan te sluiten maar ik sta altijd open voor andere overtuigende ervaringen:ja Nogmaals bedankt!
 
xl-polish zei:
Mijn voorkeur gaat uit naar een wax met veel glans en een redelijke duurzaamheid.
Glans krijg je door alle voorbereidende stappen, de wax is maar het topje van de ijsberg/de kers cq slagroom op de taart.
Een wax is net 10% van het geheel, als je de voorbereidende stappen niet/half/slecht doet dan zal je nimmer het resultaat behalen die je voor ogen hebt.
Doe je een "onvoorbereide" auto insmeren met een peperdure wax, dan zal dit beduidend korter blijven zitten en minder glanzen dan een voorbereide auto met bijvoorbeeld een Natty's wax :ja

Voor veel glans en een lange duurzaamheid dan wil ik je wijzen richting een Collinite 915. Het is een "low-budget" wax met een duurzaamheid van ettelijke maanden (voorbereiding is alles).
De IBRIDO!!! (Soepergrover ;) ) is zich momenteel ook aan het bewijzen als high-end wax, diverse testen zijn al bezig.
Persoonlijk ga ik voor de Ibrido voor mijn eigen auto's, en de 915 voor mijn kennissenkring (ze zijn niet zo detaillerig als ik :rules )
 
  • Leuk
Reactions: deasha
Surfingwizzkid zei:
Glans krijg je door alle voorbereidende stappen, de wax is maar het topje van de ijsberg/de kers cq slagroom op de taart.
Een wax is net 10% van het geheel, als je de voorbereidende stappen niet/half/slecht doet dan zal je nimmer het resultaat behalen die je voor ogen hebt.
Doe je een "onvoorbereide" auto insmeren met een peperdure wax, dan zal dit beduidend korter blijven zitten en minder glanzen dan een voorbereide auto met bijvoorbeeld een Natty's wax :ja

Voor veel glans en een lange duurzaamheid dan wil ik je wijzen richting een Collinite 915. Het is een "low-budget" wax met een duurzaamheid van ettelijke maanden (voorbereiding is alles).
De IBRIDO!!! (Soepergrover ;) ) is zich momenteel ook aan het bewijzen als high-end wax, diverse testen zijn al bezig.
Persoonlijk ga ik voor de Ibrido voor mijn eigen auto's, en de 915 voor mijn kennissenkring (ze zijn niet zo detaillerig als ik :rules )

Thanks voor je reactie! Uiteraard ben ik meer dan op de hoogte van de urgentie van een goede voorbereiding. De wax is idd het neusje van de zalm;) Ik heb idd ook naar
Collinite 915 gekeken maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik wil een hardwax in een potje die je lekker met de hand kan aanbrengen. Met welke wax kun je Ibrido vergelijken dan?
 
De Pro waxen van Dodo zijn echt top. Heerlijke geur. De Blue Velvet is wat harder dan de Purple Haze.
Ook panelpots van om eens te proberen.
 
@Dibbuz: ik heb er idd veel positieve reacties over gelezen. Ik neem deze zeker mee in mijn overweging. (off topic, mooie Leon heb je!)

@Ryan S: dat vind ik ook een groot voordeel van een wax! Ik heb niet altijd de gelegenheid om de wax een aantal uur te laten curen. Bedankt voor je reactie
 
Dat is niet waar nicknameless. Zeker bijvoorbeeld met supernatural wordt minstens een half uur aangeraden, best een uur.
 
I know Jan ;)

Maar ik doelde specifiek op de uitspraak: om de wax een aantal uur te laten curen.

Ooit eens de Fuzion 24 uur laten zitten op m'n scooter. Bij wijze van spreken aan de slag moeten gaan met hamer en beitel...

:confused:
 
rodders zei:
Dat is niet waar nicknameless. Zeker bijvoorbeeld met supernatural wordt minstens een half uur aangeraden, best een uur.

Op mijn pot staat zo uit mijn hoofd een minuut of 10.

Of is dat uurtje meer de ongeschreven regel door gebruikers ervaringen?
 
Dat hangt echt af van verschillende factoren, de temperatuur, luchtvochtigheid enz enz. Tijd terug in de volle zon rond de 25graden was SN binnen 10 minuten swipe ready.

Dus ik zou me niet druk maken om de richtlijnen en gewoon testen wat op dat moment de beste optie is. Fuzion hoeft niet te curen zoals op de verpakking staat, dat kan een voordeel zijn.
 
Misschien is dit interessant leesvoer voor de TS:

http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=218987
(Wax Test (9 x waxes from Colli 476 to SV BOS))

Onyx en Supernatural zitten er ook tussen.
 
Hoi,

Intressant topic ik heb een beetje zitten zoeken ivm de prijzen van deze waxxen

Ik heb eens alle prijzen bij 1 genomen wat me opviel is dat we hier in een zeer hoge prijs klasse zitten
Ik merk ook dat hier iemand collinite 915 vernoemde kwa prijs was deze zeer laag vergeleken met de andere en ook hier beloven
ze maandenlange bescherming waarom zou je dan deze niet nemen?
Collinite Liquid Insulator Wax springt bij mij ook in de ogen daar beloven ze een prachtige glans & ! 5maanden bescherming
Is er een reden waarom je deze dan niet neemt?
De laatste die ik opnoemde is een weggeefprijs van 17.49€

Stel ik behandel de wagen zoals het zou moeten zijn en als kers op de taart wil ik een wax die mij (de auto) bescherming geeft en een diepe glans wat zou jij dan nemen in mijn plaats (ps donkere wagen)

Ik zelf gebruik als kers op de taart NXT van meguiar maar ik merk ook hier dat de kers snel op gepeuzeld is en dat ik meer bescherming wil en dat geeft het product mij niet of toch zeer kort.

Dit product vind ik niet bij cc klopt dit ? Swissvax onyx
 
Klopt, CC heeft geen Swissvax in het assorti.
Kers op de taart voor een donkere wagen? Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 evt. afgetopt met Wolfgang Fuzion :)
Een iets goedkoper alternatief: Dodo Juice Blue Velvet (PRO) of Dodo Juice Purple Haze (PRO) :)^
 
@Dominic
Glanzen doen alle waxen wel, maar het karakter van de glans is telkens toch anders. Bij de premium waxen is daar over het algemeen meer aandacht aan besteed dan bij de budget waxen. Voor zover ik het kan beoordelen, en voor wat betreft mijn eigen smaak, zien de waxen van Dodo Juice en Swissvax er toch echt mooier uit dan die van budget merken als Collinite, Meguiar's en Poorboys.

Ik heb momenteel Swissvax Onyx op mijn auto zitten (uit de Discovery Kit). Een mooie, leuke wax. Werkt erg fijn, ruikt erg lekker (naar meloen).
 
xl-polish zei:
Met welke wax kun je Ibrido vergelijken dan?
Ibrido is een speciale Hybrid, maar ik denk het best te vergelijken met een Dodo wax of een Fusion (correct me if i'm wrong).


Ewald zei:
Voor zover ik het kan beoordelen, en voor wat betreft mijn eigen smaak, zien de waxen van Dodo Juice en Swissvax er toch echt mooier uit dan die van budget merken als Collinite, Meguiar's en Poorboys.
Domme vraag, bedoel je het potje of het eindresultaat?
Is het de verpakking, dan geef ik je gelijk.
Is het de glans, dan kan je je daar wel eens in vergissen wat een "budgetmerk" kan.
Maar voor wat betreft de beleving, dat is voor ieder persoonlijk ja.
 
Surfingwizzkid zei:
Domme vraag, bedoel je het potje of het eindresultaat?
Ik bedoel hoe het resultaat eruit ziet.

Het is zeker een kwestie van persoonlijke smaak.
Als het je puur om de spiegelglans gaat, dan kun je, denk ik, best wel een budget wax gebruiken.

Voor mij is het karakter van de looks echter erg belangrijk, en ik ben er erg kritisch op. Heeft er wellicht mee te maken dat ik een tijdje fotografie aan een kunstacadamie gestudeerd heb.

Met Migliore Original vond ik dat mijn auto een wat slome uitstraling kreeg, met Swissvax Onyx werd het juist wat vlotter. Dodo Juice Orange Crush gaf een prettige warme uitstraling, terwijl Mother's FX Synwax een koele uitstraling gaf. Príma Banana Gloss gaf best een aardig glans, maar had niet echt een bijzonder karakter.

Misschien kun je het vergelijken met bier. Goedkoop bier is best wel te drinken, maar een mooi Belgisch biertje is toch wel wat anders.