• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prius

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
4.442
193
Afgelopen week was er een Prius aan de beurt ,deze auto heb ik al een keer of 3 gedaan en heeft de pech dat ie vaak onder een boom staat. Wat een zooi komt er van zo'n boom af en een soort plakkerige (hars/boomsap) laag lag er op de lak. Deze smerige laag gaat er met wassen wel makkelijk af, ik moet er bij zeggen dat de auto wegens omstandigheden amper wordt gewassen . Toch kwam er amper wat af met kleien! Echt wonderbaarlijk dan zie je toch dat Ddj Blue velvet pro (van de vorige keer) de lak goed heeft beschermd.
image.jpg

image.jpg

De voorbereidende stappen namen echt veel werk in beslag:
-APC bij naden, banden ,achterklep (zie eerdere foto).
-Iron x all over the place gespoten.
-Afgespoten
-PB Bug Squash ruim ingespoten
-Grondig gewassen en afgespoten
-kleien met Smartwax klei (mild)
-Ruiten tussendoor ergens gedaan
-Binnenkant auto gestofzuigd en dashboard met APC en PB NL Look ook nog ergens tussendoor gedaan.
-Tussendoor ergens de banden met APC/PB Bold&Bright gedaan.
-Rupes Groen op de Mini enkele defecten aangepakt
-Rupes Geel op de Mini de bumpers/kleine delen gedaan.
-Rupes geel op de Bf21 de gehele auto gedaan en dat was genoeg om 80% correctie verbetering te verkrijgen.
-Gyeon Prep alle gelakte delen afgenomen
-Wax = Raceglaze​
 
Eindresultaat:
image.jpg

Echt een fijne lak om te corrigeren en er is ook vrij makkelijk veel glans te creeëren. Met name het voorbereidende werk/wassen was heel veel werk maar goed het kleien viel mee ,Rupes groen her en der wat defecten aangepakt en de hele auto met Rupes geel was genoeg voor 80% verbetering en dat vond ik genoeg.
image.jpg
 
Heya Ric,

Het kan aan mijn computer of verbinding liggen ofso, maar ik zie allemaal vreemde stukken tekst en vierkantjes met kruisjes erin.

Ook zie ik maar 2 foto's en vreemd genoeg kan ik die verwijderen uit JOUW post...
 
Volgens mij stoft Rupes blauw wel een beetje maar ik gebruik 9 van de 10 keer S3 tegenwoordig en het staat mij niet meer zo bij eerlijk gezegd...
Rupes geel/wit stoffen niet zo heel erg wassen doe ik niet de lak afnemen met Gyeon prep wel.
Daarna gelijk de wax Raceglaze 55 aangebracht easy on easy off.
Net voor de winter draai ik er dan nog een laagje 845 op.
 
Vind het altijd wat tricky om de lak af te nemen met Prep en een MF doek. Ben toch altijd wat angstig op nieuwe beschadigingen....kan aan mij liggen....
De Monello producten stoffen wel een beetje. Zelfs Finale....of ik ga te lang door.
 
Heya Peeps,

Ah, nu zie ik meer van je post. haha! Wederom netjes, Ric. Ik vind die diepblauwe kleuren ook heerlijk om te doen, geeft veel voldooening!

Dennis84 : Ik snap je punt. Je raakt immers na het vele werk opnieuw je lak aan met een doek, wat weer voor krassen kan zorgen. Echter gebruik ik na het polijsten ook Prep om mijn eigen werk even na te lopen. Effe alle eventuele residu weghalen, ook uit de eventuele krasjes/swirls, en dan weet je het zeker.
Ik gebruik altijd een 'nieuwe' doek wanneer ik de Prep-stap doe. Krasjes die ik dan per ongeluk tóch nog maak, zullen zéér oppervlakkig zijn en de machine heb ik toch nog in handbereik liggen.

Wat betreft het stoffen; Ik zie het veel voorbij komen en ik heb het zelf ook wel is gehad. Alleen wanneer ik even terug denk aan mijn laatste auto's, denk ik dat het bij mij wel meeviel eigenlijk. Dit kan echter ook te maken hebben dat ik in het begin van mijn poets carrière mijn foampads simpelweg verkrachte door ze te warm/verzadigt gebruikte.. Nu gebruik ik per auto zo'n 4-5 foampads en was deze later pas weer. Als ik het mij dus goed herinner, stofte het toen niet meer zo overduidelijk als tevoren.

Ric325i : Ik heb vandaag een Spiderpad + S3 binnengekregen. Kan dus binnenkort, hopelijk snel, deze combi gaan proberen. Net als Spiderpad + Veloce.
 
Hoi Ric,
Het resultaat ziet er schitterend uit. maar eigenlijk had ik ook niet anders van je verwacht.
Ik zie je spoedig in Berkel Rodenrijs.
Groet,
Jan
 
M135, de Raceglaze 55 is een wax met een wat hoger carnauba gehalte en dat komt soms wel het eindresultaat maar niet de verwerking ten goede .Deze wax is vrij zacht en daardoor pak je snel teveel op je waxpad maar toch heel makkelijk dun aan te brengen en ook heel makkelijk weer af te nemen en dat komt waarschijnlijk omdat er in productie nogal wat oliën worden gebruikt vermoed ik.
Erg fijne wax om te gebruiken!
Valet pro wax pad is trouwens ook een aanrader.
 
Als voorbereiding:
-Foamen
-Gyeon Tar
-Iron x
-Nanolex Pre wash
-Wassen/kleien/polijsten (S17/Scholl blauw en Rupes geel/Orbital Oranje)
-Gyeon prep
Als wax dus Obsession Icon gebruikt welke zich makkelijk laat verdelen.1x door de pot halen en je smeert makkelijk het volledige dak +achterspoiler bv. Curen was een minuut of 14 en de wax is vrij vergevingsgezind want ook al ben je aan de late kant met afnemen zelfs dan valt het afnemen wel mee.
Best een prettige wax qua verwerking en de glans zit er goed op al zeg ik het zelf.