• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met DAP500

edwin1103

Detailing rookie
10 aug 2009
9
0
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn DAP. Ik heb net gemaild naar de mensen van carclean, maar misschien heeft iemand hier ook wel een oplossing.

Het probleem is dat mijn DAP bij de minste druk op de machine stil staat. Alleen in de vrije lucht zeg maar, draait ie nog gewoon rond. Komt naar mijn idee wel wat langzamer op gang, maar zo snel ik er iets mee wil doen staat ie stil.

De motor loopt dan gewoon door, ik hoor geen rare geluiden of rare luchtjes. Ik kan met de hand de plate gewoon stil zetten. En ook op hogere standen is dat het geval.

Ik was bezig met de oranje pad en toen had ie het al wat moeilijk leek het. Maar toen ik verder wilde met de witte, en de monello wilde uitsmeren op stand 2, zei die doe het zelf maar! ]-0 ]-0

Iemand een idee?

Ben je zeker ? Als je een hand of doek er tegen houd draait hij meestal niet ,veiligheid.
Ik zeg niet dat het niet aan de machine kan liggen maar..Probeer het volgende eens.
Zet eens een streepje op de zijkant van de backingplate ,machine OP de lak en dan kijken of het draait of niet.

Klopt misschien wel, ik zit ook in technische dienst na verkoop voor radiosturingen en zelfs nieuwe spullen kunnen snel stuk gaan...
Maar het probleem is wel bizar, als technieker weet ik dan graag wat er precies defect is ;)

Klinkt niet zoals het hoort. We nemen morgen contact met je op(via de mail). We gaan het voor je oplossen!

Bij mijn DAP wil hij soms niet iedere keer aan gaan,
dus als in de schakelaar op 'on' zet doet ie niets, doe hem terug op off en dat terug aan dan doet ie het terug
Heb dit toch wel een keer of 4 per auto

Nog iemand met dit probleem??

Probleem klinkt me bekend. Heb hetzelfde een tijd geleden ook gehad. DAP wilde niet draaien als hij ook maar een beetje belast werd.
Machine is opgestuurd naar Carclean en was binnen twee dagen gerepareerd weer terug.
Zou me dus maar niet te veel zorgen maken...

Dibbuz heeft mijn DAP gefixd :party :party

Er scheen iets van een boutje los te hebben gezeten op de as.

Bedankt voor de service mannen!. Ik kan binnenkort weer aan de slag.

Heb al 2 maal mijn Golf 5 en de Cabrio met de Dap bewerkt,en ben nog steeds niet tevereden.
Met een motorkap ben ik minimaal 2 uur meebezig ik verdeel het in 6 vakken.
Ik weet maar al tegoed dat je er de tijd voor moet nemen.
Maar telkens na het wassen zie ik weer die vervloekte maring tevoorschijn komen.

Maar nu de vraag.
Heb soms ook het idee dat mijn Dap gewoon niet ronddraait tijdens het polijsten.
onbelast draait hij wel.
Heb de bovenstaande berichten gelezen, heb toen ook de proef op de som genomen.
Heb met een stift een streep op de backingplate gezet, en zodra je de dap gaat belasten of een beetje
gaat kantelen zie je aan het streepje dat hij niet draait.
Misschien zijn er wel ervaren Dap gebruikers uit Emmen die dit eens wil controleren voor mij.

als die met lichte druk op stand 5-6 met een oranje pad niet draait dan is er misschien iets mis, op stand 1-2 staat ie al snel stil.

Welke producten/pads gebruik je?

Ik had de vorige keer ook een verlaagd toerental (op 1 draaide hij amper).
Even een paar keer onbelast op 6, een 10 seconden laten draaien en het probleem was uiteindelijk weg. :ja

Heb het advies van onze moderator Dibbuz vandaag maar eens opgevolgd.
Ik gebruik zowat alle kleuren pads van LC en de SSR 2,5 en SSR 1
Vandaag getest! de dap hobbeld op standje 5en 6 gewoon lekker door alleen om de hoeken zie je dat de backing plate wat minder snel rond gaat.
Heb inmiddels al heel wat informate wat hier op het forum tevinden is uitgeprint.
Volgend voorjaar ga ik beslist naar een workshop voor Dap gebruikers.
Tis wel een pokken eind rijden maargoed je bent jong en je wil wat.
maar in dit geval is het je bent oud en je moet wat.

Maar in ieder geval bedankt voor je advies Dibbuz

Ik denk dat je beter naar de Monello polishes moet kijken voor die marring weg te werken, wit met Mezzo en groen (light polishing) met Finale.
Denk dat je marring dan weg is.

Blue Cabby zei:
alleen om de hoeken zie je dat de backing plate wat minder snel rond gaat.

daar moet je dus minder druk op de dap zetten.....
proberen om de plate zo gelijkmatig te laten draaien, dan is de druk mooi egaal.
doe je zoiets met een rotary niet dan kun je dus op die hoeken door de lak heen knallen