• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem na detailen Renault Scenic

Dieter

Detailing chief
11 okt 2012
435
103
Ik zit met het volgende probleem, nadat ik een Renault Scenic 'aangepakt' had, was de eigenaar heel tevreden. Maar helaas kreeg ik laatst een mail, waar onder andere dit in stond: "Alleen is de auto na 1x wassen weer terug in de oude staat, de krasjes die weggepolijst leken te zijn allemaal weer terug gekomen."

Nu heb ik wel eens van mensen gehoord die dat hadden, maar dat was bij zo'n poetsbedrijf waar ze krasopvullende middelen gebruiken i.c.m. een rotary met te grof polijstmiddel. Maar dat is hier dus niet het geval.

Mijn stappenplan:

1. Auto wassen.
2. Auto kleien.
3. Polijsten met een dap500, oranje pad, witte pad en mezzo, ik weet alleen niet zeker of ik nog finale gebruikt heb.
4. Poorboy's Black hole.
5. Poorboy's natty's blue.

Na het polijsten zag de auto er heel mooi uit, bijna alle krassen waren verdwenen. Ik snap echt niet hoe dit kan, ik heb dit ook nog nooit gehad:weetniet

Kan het misschien aan liggen aan het verkeerd wassen van de auto? Wasstraat bijvoorbeeld?

Nog wat foto's:

1.webp

2.webp

3.webp

Hoe heeft hij hem gewassen dan? Zeker met zwart is 1x verkeert wassen genoeg om hem weer vol met krasjes te zetten.

Zwart, praat me er niet van.................(heb zelf een zwarte Passat)
Mischien liggen zijn verwachtingen wel te hoog.

Geen idee, dat weet ik (nog) niet. Ik dacht dat Monello Mezzo geen krasjes verbergt, toch? Daarvoor koop ik ook die polijstmiddelen, omdat ze niets verbergen...

Nee, maar blackhole wel.
Maar goed, er zit nog wel een wax lag overheen.

Ben benieuwd hoe hij hem gewassen heft................spons en 1 emmer en auto onder de meuk..... :'(

Op zwart zie je inderdaad alles, elke veeg, streep of swirl. We hebben hier zelf twee metallic zwarte auto's staan, prachtig mooi, maar als er een smetje op zit zie je het direct. Als ik je stappenplan lees zou je zeggen dat je het goed hebt aangepakt om alles swirls e.d. te verwijderen. Monello Mezzo verhuld niets, misschien dat je wat lichts verbergt door de oliën in de polijstmiddel. Maar het lijkt mij stug dat na je behandeling de krassen terug zijn. Of jij hebt onvoldoende verwijderd of de eigenaar heeft "fout" gewassen.

Ja van Black hole weet ik het inderdaad, al zijn het volgens mij wel hele lichte krasjes wat hij op kan vullen. En bovendien waren er na het polijsten bijna geen krassen (en swirls) meer te zien. En er zat inderdaad nog een wax-laag overheen (ong. 20-30 minuten laten curen). Ik denk dat ik toch maar eens ga vragen hoe de auto gewassen is...

IbizaSigno;340709 zei:
Op zwart zie je inderdaad alles, elke veeg, streep of swirl. We hebben hier zelf twee metallic zwarte auto's staan, prachtig mooi, maar als er een smetje op zit zie je het direct. Als ik je stappenplan lees zou je zeggen dat je het goed hebt aangepakt om alles swirls e.d. te verwijderen. Monello Mezzo verhuld niets, misschien dat je wat lichts verbergt door de oliën in de polijstmiddel. Maar het lijkt mij stug dat na je behandeling de krassen terug zijn. Of jij hebt onvoldoende verwijderd of de eigenaar heeft "fout" gewassen.

Ik heb elk paneel sowieso 2x met mezzo gepolijst

Bedankt voor jullie reacties, ik gan nog even navragen hoe de auto gewassen is.. Dat horen jullie nog:ja

Hoi Dieter,

Heb hetzelfde aan de hand gehad met een kennis. Toen kwam eruit dat hij de 'zachte' borstel op de carwash heeft gebruikt.... Ook 2 dagen liggen polijsten. met de monello serie. Dus verhaal uit.

Waarschijnlijk lekker de foam van de carwash genomen, dag:rules waxlaag --> Lekker carwash in --> Swirls...

Heb je ook ontvet na elke polijstbeurt? om te checken of je nog swirls had?

Grtz

Zwart niks mis mee, leer je het tenminste goed te doen :)

Zonder gekheid, ben bijna wel zeker dat hij op zijn minst "niet juist" gewassen heeft helaas aan het verhaal te zien...
Jammer dat je niet meer weet of je ook finale gebruikt hebt, zelf sla ik nooit een stap over uit principe.

Vraag iig. maar eens goed hoe hij de auto in detail heeft gewassen!

Het kan inderdaad aan het wassen liggen. Verder ben ik het ook met Stephan eens. Neem na het polijsten het paneel af met Eraser of Spruzzo om de olieen uit het polijstmiddel weg te halen. Kijk vervolgens met een goede lichtbron (bijvoorbeeld een Brinkmann) of je het gewenste resultaat hebt behaald. Zo ja, dan Black Hole en wax, zo niet, dan verder polijsten.

Retcod;340809 zei:
Het kan inderdaad aan het wassen liggen. Verder ben ik het ook met Stephan eens. Neem na het polijsten het paneel af met Eraser of Spruzzo om de olieen uit het polijstmiddel weg te halen. Kijk vervolgens met een goede lichtbron (bijvoorbeeld een Brinkmann) of je het gewenste resultaat hebt behaald. Zo ja, dan Black Hole en wax, zo niet, dan verder polijsten.

Amen to that, altijd inspecteren, zeker als je twijfelt, en al helemaal wanneer je het in opdracht doet..

Helemaal mee eens.
Echter 100% correctie is niet altijd mogelijk.

Als detailer zijnde probeer je wel altijd het hoogst haalbare te bereiken.....