• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem nilfisk hogedrukreiniger

Ja die bedoel ik. Zonder stop is soms wel onhandig (eerst kraan uit dan pas loskoppelen) maar je hebt betere doorstroming.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Vanmiddag even verschillende opties getest. Maar hij blijft hetzelfde doen. Dus ik denk toch dat er ergens in de hogedrukreiniger zelf iets niet goed gaat. Heb de aansluitingen van de slang vervangen naar oud, heb de slang ingekort, heb nog de lans verwisseld van short trigger naar de originele.....maar blijft allemaal hetzelfde.
 
Hmm... raar, bij die van mij krijg ik soms ook zo'n slap straaltje maar dan hoor je wel de pomp werken (enkele seconden later zit er kracht op), bij jou lijkt die heel kort even op te springen maar slaat weer af?
 
Welke diameter aanvoer slang gebruik je?

Ik had op advies verkoper destijds een dikke 3/4 erop gezet. Verkoper zei, dan heb je water voorraad in je slang. Maar de HD liep niet mooi. Leek gebrek op aanvoer water.

Toen er een gewone 1/2 tuinslang 25 meter erop gezet, niks geen last.
 
Hij slaat pas later aan. Ik heb niks veranderd in huis. Ik heb hem dus ook getest bij de kraan die in huis aanwezig is, daar is dit filmpje dus van. Die kraan gebruikte ik eerder altijd voor het autowassen. Dus in de situatie is er niks veranderd.
 
Ik zou een onderdelentekening moeten vinden dan duid ik ze wel aan..

Van thuis uit geraak ik niet in de dealertoegang van Nilfisk
 
Nog even een update. Mijn probleem werd inderdaad veroorzaakt door een slecht werkende bypass. Heb onder service/garantie een nieuwe bypass laten monteren hier bij de lokale winkel. Top voor elkaar en ik heb weer een goed functionerende machine!
 
Probleem met Nilfisk C 125.7 nozzle gaf één harde straal ipv. sterke roterende watervuilfreesstraal. Heb de nozzle ingespoten met W40 even in laten trekken en schudden. Hierna ging hij weer als vanouds met een krachtige vuilfreesstraal. Ook een 2e nozzle gaf de zelfde kuren, met W40 was ook deze weer oké.
 
@Martin Philippo , maar dan zou hij dit eenmalig doen denk ik? Hij heeft dit de gehele wasbeurt gedaan. Dus elke keer weer opnieuw. Als ik de lans voor 1 a 2 seconden niet gebruikte en hem dan weer ‘triggerde’, deed hij het vrijwel direct weer op druk. Wachtte ik langer, dan moest ik weer 10 seconden wachten voordat er weer onder hoge druk water beschikbaar was.
Had het zelfde probleem heb gesmeerd met W40 dat hielp.