• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met Fusso coat wax hologrammen ?

T.Mulder

Detailing trainee
Tester of Bling
12 aug 2017
29
45
33
Haarlem
Hi allemaal,

Nu heb ik voor het eerst sinds ik paar jaar geleden begonnen met de geweldige hobby last van terugkerend probleem.
Heb mijn nieuwe Seat Ibiza FR 2019 1 maand geleden een voorjaarsbeurt gegeven.
En voor het eerst Fusso Coat gebruikt!

Waar heb ik last van ?
* Hollogrammen waarschijnlijk door de Wax :mad:

Welke stappen heb ik ondernomen tijdens het onderhoudt?
*spoelen
*foamen
*spoelen
*iron remover
*spoelen
*wassen 2 emmer systeem
*spoelen
*velgen met mijn nieuwe Whoolie Bullie Large
*spoelen
*drogen
*kleien
*Groene monello pad met Raffini Mezzo met dap 900v2 stand 5
*microvezel doekje uitwrijven
*zwarte pad met Raffini Finale met dap 900v2 stand 4
*microvezel doekje uitwrijven
*met prep schoonmaken
*Fusso Coat aanbregen
* 5 a 10 min laten curen - testen met een streepje trekken
* Microvezel doekje uitwrijven

Wat heb ik nu anders gedaan dan de eerste keer om het op te lossen?
* Nieuwe pad gekocht om de Fusso Coat aan te brengen - disco nerro
* Nieuwe Microvezel doeken gekocht - Senza bordi
* Fusso coat extreem dun aangebracht

Maar helaas nog steeds last van Marring / Hollegrammen.
Omdat ik deze alleen op mijn achter bumper en deuren heb zitten ben ik er eens goed voor gaan zitten.
*Je ziet de strepen alleen in de volle zon
*Na het polijsten van de auto een check gedaan met een lamp en had er toen geen last van

Ik krijg de indruk dat het door de fusso Coat komt hebben jullie hier ervaring mee?
Hebben jullie tips voor mij ? heb dit nog nooit meegemaakt!
Super bedankt voor het advies ! :innocent:

20200608_171414.jpg


20200608_171514.jpg

20200426_202506.jpg
 
  • Leuk
Reactions: tamer
  • Leuk
Reactions: T.Mulder
Je hebt de #vlekkentyfus opgelopen o_O

Zonder gekheid, welke versie van de Fusso heb je? De oude versie was nogal een peen in the ass. Deze liet waxhologrammen en vlekke achter.

Er zijn al meerdere topics geweest v.w.b. dit probleem:



Ik heb de last edition :scream: nu snap ik ook waarom het de laatste was :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Eens na wrijven met een suede doek wil vaak helpen.
bijv. De gyeon suede 40x40.

houd er wel rekening mee dat deze doek niet veel product op neemt, dus als het voor de hele auto is, een aantal doeken gebruiken
 
  • Leuk
Reactions: T.Mulder
Fusso moet je ook niet machinaal aanbrengen...
Gewoon met een handpad. En dan in rechte lijnen verwerken.
 
Zwart -> last edition versie (oude)
Ik heb de witte uitvoering gehad en daar had ik geen problemen mee de zwarte uitvoering schijnt (zoals eerder aangegeven) nogal te vlekken enz. Je gaf aan dat je de Wax dun had opgezet maar toch vermoed ik dat het toch nog dunner opgezet had moeten worden.
Ik heb op de CC dag eens meegekeken bij de Soft99 stand en als je ziet hoe weinig hun op de pad aan Wax oppakken dat is echt heeel weinig.
 
  • Leuk
Reactions: T.Mulder
Ik denk dat ik maar eens de Wax er af ga halen en deze vervangen voor natty's paste red of black.
Hopelijk redelijke stand tijd!
Nog een Tip hoe ik de Wax er snel af kan halen ?
 
Veel waxen hebben de neiging om “na te zweten” ,je hebt best kans dat na een wasbeurt er al wat olien enz verdwenen zijn en daarmee ook de waxhologrammen minder/niet zichtbaar.
Ik zou niet direct de wax er afstrippen voor nu.
Kijk het gewoon even aan.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Timm
Ik heb voor mijn eigen grijze auto de lichte (vorige versie) fusso, nooit last van gehad.
Echter heb ik ook eens (van iemand anders) de vorige versie donkere fusso 12m gebruikt.
Puur uit de discussie over welke variant voor een grijze lak zou zijn.

Toen zagen we bij een enkel paneel een zelfde verschijning en lag vermoedelijk aan het opbrengen.
Een dag later nog eens aangebracht op zo’n dunne manier dat we ons afvroegen of het er wel op zat, maar toen nergens meer last van :p

ik hoop dat je hier wat mee kan:D
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en T.Mulder
Ik heb deze week mijn auto grondig gewassen en goed naar de Wax gekeken en kwam uit op de volgende conclusie:
* De strepen zijn alleen zichtbaar in de volle zon
* Als je met je vinger er overheen gaat veranderd hij van richting
* Het is met 10 % minder geworden maar nog steeds goed zichtbaar
* Het ligt 100% aan de Wax als ik zelf kritisch moet zijn waarschijnlijk te dik aangebracht en niet overal rechte lijnen aangehouden.

Nu wil ik loop van de maand mijn auto strippen om de Wax er af te halen alleen zit ik dan nog met één brandende vraag!
Wat zal ik er nu op doen als Wax?

1: De zelfde Fusso Coat ''last edition'' ( en dan nu extreem extreem extreem dun en in een rechte lijn)
2: De Carclean Fusso Coat deal met de nieuwe versie
3: Een ander merk, noem een voorbeeld :blush: (geen Colonite deze heb ik jaren gebruikt wil wat anders)
 
Ik heb deze week mijn auto grondig gewassen en goed naar de Wax gekeken en kwam uit op de volgende conclusie:
* De strepen zijn alleen zichtbaar in de volle zon
* Als je met je vinger er overheen gaat veranderd hij van richting
* Het is met 10 % minder geworden maar nog steeds goed zichtbaar
* Het ligt 100% aan de Wax als ik zelf kritisch moet zijn waarschijnlijk te dik aangebracht en niet overal rechte lijnen aangehouden.

Nu wil ik loop van de maand mijn auto strippen om de Wax er af te halen alleen zit ik dan nog met één brandende vraag!
Wat zal ik er nu op doen als Wax?

1: De zelfde Fusso Coat ''last edition'' ( en dan nu extreem extreem extreem dun en in een rechte lijn)
2: De Carclean Fusso Coat deal met de nieuwe versie
3: Een ander merk, noem een voorbeeld :blush: (geen Colonite deze heb ik jaren gebruikt wil wat anders)
Wat ik zelf een leuke Wax vind is de Surf city barrier reed paste Wax deze Is zo verschrikkelijk easy!
-te dik aangebracht? Np
-zonnetje? Np
Volgens mij kun je deze Wax na een week cure tijd nog makkelijk uitbuffen zo hufterproof is ie.
Maand of 3 standtijd
 
Misschien wat eigenwijs hoor, maar waarom zou je het niet nog eens met deze wax proberen? :)

Zegmaar een retry, en wellicht dat het met wat oefenen of andere techniek wel enorm bevalt!
Ik lees ook vaak dat de pad van tevoren vochtig word gemaakt, ik doe dat eigenlijk nooit maar wie weet :D