• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

product advies voor mijn witte twingo

Gavjow

Detailing rookie
12 sep 2011
5
0
Heey mensen ik zou graag advies willen voor mijn nieuwe witte twingo van 2011 (zie mijn introductie)
ik heb nog een aantal spullen staan, ik had een vloeibare wax/sealant.
Mothers Wax FX SynWax maar daar ben ik niet echt weg van, al ga ik waxen er blijft altijd wel ergens die smerige poeder achtige residu over.

nu heb ik een lijst samengesteld voor een totale behandeling van mijn auto (en die van mijn vader), en vroeg ik mij af wat jullie ervan vinden ik heb dit gebaseerd op een hoop informatie van het forum.


stap 1 wassen: Mothers Wax California Gold Car Wash/of
Dodo Juice Supernatural Shampoo - 500ml ( 1x MF spons)
( drogen met oranje droogdoek)

stap 2 kleien: mothers klei set met detailer ( 1x MF doek droogdeppen.)

stap 3 reinigen: Monello Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5. (2x aplicator pad)
(1x MF doek)

stap 4 voeden: Poorboys World White Diamond/of dodo juice lime prime lite
( 1x rode applicator )
( Mother’s Polishing Cloth )

stap 5 waxen : dodo juice super natural/of Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax
No. 915
(1x Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator)
(1x Dodo Juice Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth)
 
Hey!!

Ik heb ook deze wax (mothers) en heb daar geen last van(dat stof) , je moet het wel heeeeeel dun aanbrengen hé , of maak je mousse pad eerst eens vochtig met s&w , dat werkt veel zuiniger.

ik gebruik een volume gelijk aan dat van een 2 euromunt om heel mijn dak in te smeren .

Ik ben niet te spreken over de gewone natty's paste wax , die blijft precies "nat" en poetst ook niet mooi uit bij mij.

Op de vingers tikken wil ik zeker niet doen hoor ,maar het ligt meestal aan de manier van werken en niet aan het produkt ,vermits bij

anderen er wel resultaat is(en bvb bij mij dus niet met die natty's :-b )

De shampoo nemen van poorboys s&s ,volgens mij is deze goedkoper.

kleien : mothersset heb ik ook(2 zelfs) maar je lube geraakt op en je moet er toch bijkopen/bijmaken : citrusbling 1/16 of een

concentraat van dodo 1/10

klei kan je apart kopen( 1 grote blok of setje van 3 barren of per stuk zelfs dacht ik)

wat dat reinigen betreft : ik zou gaan voor prof. polish van poorboys omdat ik denk dat die mezzo enkel polijst en geen of toch niet zo'n reinigende werking heeft als de prof.polish)(ik kan het mishebben ook hoor :-b )

white diamond lijkt mij zeker een goede keuze

wax : is een kwestie van aanvoelen/testen/ondervinden , te veel keuze eigenlijk maar er zullen zeker nog reacties komen!!

de fx synwax heeft trouwens "oplosmiddelen " en die doen bvb een glaze terug teniet , beter is een wax te nemen die dit niet heeft (carnaubawax)


Danny
 
ik gebruik waarschijnlijk teveel van de FX ja, ik ben niet zo goed in het gebruiken van de vloeibare wax blijkbaar maar probeert wel zuinig aan ermee te doen ik gebruik maar een aantal druppels voor mn motorkap enz. maar ik denk dat het aan mijn applicator ligt die raakt een klein beetje verzadigd. heb een nieuwe nodig. maar daarom heb ik eigenlijk ook liever een vaste omdat die zuiniger werkt zoals velen ook al aangeven, de wax zelf zit ik nog over te twijfelen en de cleaner dat is ook nog een twijfelaar want ik heb nog zeker een halve fles mezzo en ik heb de opel die ik laat zien in mijn voorstel post daarmee gedaan. of dat het nu een pure polijst is of een goede cleaner dat is buiten mijn kennis.

maar zoals gezegd ik wil graag een stapje verder weer en kijken wat nu het beste bij mij en mijn auto past. dus alsnog ben ik heel benieuwd wat anderen hiervan zeggen van mijn opgesomde lijst. maar het is ook een gloednieuwe auto dus is het wel nodig om hem te polijsten? vandaar dat ik ook mijn vragen stel ten opzichte van de mezzo en andere cleaners. kleien kan ik me nog voorstellen, ik ben hier nog redelijk nieuw in.