• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Productadvies Scirocco Deep Pearl Black

Rayne

Detailing rookie
24 jul 2011
8
0
Tot nu toe heb ik mijn 1 jaar oude Scirocco Deep Pearl Black altijd onderhouden door hem regelmatig te wassen met de 2-emmer methode en degelijke producten. Ik zou echter een stapje verder willen gaan, met name door te kleien en te waxen. Polijsten ga ik mij nog niet aan wagen, omdat de lak nog in goede staat is. Daarom ben ik op zoek naar productadvies. Ik lees al een hele tijd mee op het forum en heb zelf al wat producten gezocht waarvan ik denk dat ze geschikt zijn voor wat ik voor ogen heb.

Wat ik momenteel heb:
- Dodo Juice Born to be Mild
- Poorboys APC
- Poorboys Spray & Wipe
- Poorboys Trim restorer
- Poorboys Bug Squash
- Poorboys Bug Towel
- Lamswollen handschoen
- Microvezel handschoen voor de onderkant
- Goedkope handschoen voor de velgen
- 3 Poorboys Deluxe Mega Towels
- Delerium Drying Towel
- Poorboys World Mega Plush
- Dodo Juice Mint Merkin

Wat ik nog zou willen toevoegen:

Ruiten:
- Pro Vision Glass Scrub
- Monello White Polishing Euro Foam Hand Applicator om aan te brengen?

Klei:
Ik zoek een zachte klei die geen schade toebrengt aan de lak, aangezien ik niet ga polijsten. Ik dacht zelf aan Dodo Juice Supernatural Fine Detailing Clay of de Auto Finesse Clay Bar. Welke is volgens jullie het meest geschikt?

Wax:
Ik ben op zoek naar een wax met volgende eigenschappen: lange standtijd, makkelijke verwerking en goede prijs/kwaliteit. Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen bij Collinite 845. Voldoet deze volgens jullie aan mijn eisen? Is het nodig om de lak nog extra te behandelen na het kleien (cleaner)? Ik ben geen veeleisende detailer, ik zoek enkel een goede bescherming en goede sheeting zodat de auto makkelijker droogt. Ik vraag mij dus af of een cleaner in eerste instantie wel nodig is. Welke pad kan ik gebruiken voor het aanbrengen van de wax? Afnemen kan met de Poorboys Mega Towels die ik al heb dacht ik.

Velgen:
Binnenkort gaan de zomervelgen weer onder de auto, maar ik wil ze eerst goed beschermen. Schoonmaken doe ik altijd met BTBM en een washandschoen. Dit werkt goed voor mij. Om de laatste zwarte puntjes weg te krijgen zou ik Iron-X willen aanschaffen. Deze zou ik eventueel ook op de lak gebruiken vooraleer ik ga kleien. Daarna wil ik een sealant gebruiken. Ik twijfel nog tussen Poorboys Wheel Sealant en Auto Finesse Mint Rims Wheel Wax.
Met welke pad kan ik dit het beste aanbrengen? Ik dacht aan de Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator. Het gaat over deze velgen:
interlagos-1265631016062026890.jpg
 
De producten die je in bezit hebt zijn mijns inziens allemaal goede producten. Wat betreft het klein heb ik geen ervaring met de kleisoorten die jij opnoemt, maar lees hier wel positieve ervaringen over. Zelf gebruik ik de consumenten klei van Meguiar's, waarmee ik tot op heden goede resultaten heb behaald. Misschien is de Monello klei set ook een mooie set als je nog niets hebt van dergelijke producten. Na het kleien is het in ieder geval verstandig deze af te nemen met een (quick) detailer, een paintcleaner is een mooie tussenoplossing omdat je dan toch alle kleine verontreinigingen weg neemt van de lak en de waxlaag beter kan hechten. Daarna kun je een wax aanbrengen. De Collinite zal een goede wax zijn, daar heb ik geen ervaring mee. Op een metallic zwarte auto doet Purple Haze Pro van Dodo Juice het ook erg mooi! Deze wax is wel duurder, maar je kunt eventueel ook een panelpot nemen. Gebruik deze zelf ook, een heerlijke wax, gemakkelijk te verwerken, ruikt lekker en geeft een supermooie beading! De standtijd is ook erg lang, mits goed aangebracht.
Met Iron-X krijg je de zwarte puntjes wel weg denk ik uit je velgen. De sealant of velgwax kun je aanbrengen met een handpad, om het even welke.
Succes!
 
Rayne zei:
Wat ik nog zou willen toevoegen:

Ruiten:
- Pro Vision Glass Scrub
- Monello White Polishing Euro Foam Hand Applicator om aan te brengen?

Glass scrub verwerk je met een vochtige spons. Zou ook de Rain Clear aanschaffen voor een beter zicht tijdens regen.

Klei:
Ik zoek een zachte klei die geen schade toebrengt aan de lak, aangezien ik niet ga polijsten. Ik dacht zelf aan Dodo Juice Supernatural Fine Detailing Clay of de Auto Finesse Clay Bar. Welke is volgens jullie het meest geschikt?

De Supernatural is een vrij plakkerige klei, veel klei lube gebruiken. Ik zou persoonlijk de Gentle Grey kopen van Dodo. Altijd veel klei lube gebruiken tijdens het kleien om marring te voorkomen. De Spray & Wipe die je al bezit is daar zeer geschikt voor.

Wax:
Ik ben op zoek naar een wax met volgende eigenschappen: lange standtijd, makkelijke verwerking en goede prijs/kwaliteit. Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen bij Collinite 845. Voldoet deze volgens jullie aan mijn eisen? Is het nodig om de lak nog extra te behandelen na het kleien (cleaner)? Ik ben geen veeleisende detailer, ik zoek enkel een goede bescherming en goede sheeting zodat de auto makkelijker droogt. Ik vraag mij dus af of een cleaner in eerste instantie wel nodig is. Welke pad kan ik gebruiken voor het aanbrengen van de wax? Afnemen kan met de Poorboys Mega Towels die ik al heb dacht ik.

Na het kleien is het wel aan te raden de lak met een cleaner te behandelen. Neem bijvoorbeeld de Lime Prime van Dodo. De wax is prima, lange standtijd gegarandeerd bij een goede voorbehandeling van de lak. Voor het aanbrengen van de wax zou ik de Badstof Applicator gebruiken van Lake Country. Een Dodo Juice wax is trouwens ook zeer aan te bevelen! Minimaal 3 maanden standtijd bij de goedkopere versies.

Velgen:
Binnenkort gaan de zomervelgen weer onder de auto, maar ik wil ze eerst goed beschermen. Schoonmaken doe ik altijd met BTBM en een washandschoen. Dit werkt goed voor mij. Om de laatste zwarte puntjes weg te krijgen zou ik Iron-X willen aanschaffen. Deze zou ik eventueel ook op de lak gebruiken vooraleer ik ga kleien. Daarna wil ik een sealant gebruiken. Ik twijfel nog tussen Poorboys Wheel Sealant en Auto Finesse Mint Rims Wheel Wax.
Met welke pad kan ik dit het beste aanbrengen? Ik dacht aan de Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator.

Zoals je zelf al schrijft: Iron-X om het ingevreten remstof aan te pakken. Poorboy's wheel sealant heb ik ervaring mee en is goed, met de Auto Finesse nog niet. Daar kan ik je geen advies over geven, behalve zoals ik al zei dat de Poorboy's wheel sealant een prima sealant is. De Monello pad is hier prima geschikt voor. Kleine tip: Reload werkt ook fantastisch op velgen. Succes
 
Ik heb weinig toe te voegen aan dat wat Paulus al heeft aangegeven. Mijn ervaring met de Glass Scrub is dat ik het erg fijn vind werken om dat met een oud badstof washandje aan te brengen.
Verder heb je prachtige velgen :heart_eyes:
 
Alvast bedankt voor de reacties.

Wat ik nog vergeten was: ik zoek nog een product om zeer fijne krasjes bij de handgrepen van de deuren handmatig te verwijderen. Wat is hier het meest geschikt voor?

Paulus, volgens jou is Dodo Juice Gentle Grey gebruiksvriendelijker en even veilig als de Supernatural? Dan zet ik deze op de lijst.
Over de wax van dodo juice lees ik dat deze een gemiddelde standtijd heeft van 3 maanden. Van Collinite wordt gezegd dat de standtijd 6 maanden is, vandaar dat mijn voorkeur naar deze wax gaat.
Klopt dit?

Over Dodo Juice Lime Prime lees ik dat deze moeilijk te verwerken is. Zijn er andere cleaners die gemakkelijker te verwerken zijn? Auto Finesse Rejuvenate b.v.
 
Voor de krasjes bij de deurgrepen zou je kunnen proberen met Monello Finale eventueel met een zwarte cone aangebracht. Je zult versteld staan van het resultaat. Als je over voldoende spierkracht en uithoudingsvermogen beschikt zou het ook met de hand kunnen, maar als je lak net zo hard is al die van mij dan zou ik er op die manier niet aan beginnen.