• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Productenlijst in orde?

Egepolo

Detailing rookie
10 mrt 2014
131
0
Goedenavond,

Graag zou ik hier mijn bestellijst willen plaatsen. En samen met jullie bekijken of ik geen dingen mis. En/of overbodige producten heb besteld.
Zoals jullie zien is dit pas mijn 2e bericht hier, ben dan ook nog zeer onervaren.

Vermeld er nog even bij, dat ik al in het bezit ben van shampoo en meerdere washandschoenen(slechte als goede).

Het gaat om het volgende:

Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar € 24,99 € 19,99

100130 Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml € 9,99 € 8,99

100215 Mothers Wax - California Gold Pure Polish Step 1 - 473ml € 10,98 € 10,98

100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml € 15,99 € 15,99

100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99 € 14,99

101105 Poorboys World - Microfiber Applicator € 2,25 € 2,25

101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black € 3,99 € 3,99

101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49 € 15,99

101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 16,99 € 16,99

102026 Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator € 1,75 € 1,75

102087 Monello - Peluche Verde - 45x45cm € 4,99 € 4,99

102095 Monello - Piccolo Nero Trio € 8,98 € 8,98

102143 Auto Finesse - Revive Trim Dressing - 250ml € 11,00 € 11,00

102387 Monello - Disco Duo applicator pads € 3,99 € 2,99

102671 Monello - Non-Ferro - 500ml € 11,99 € 11,99

15 producten. Subtotaal: € 151,86

Totaal: € 151,86
 
Je kunt als kleikit die van Mothers overwegen, dan krijg je wel veel meer voor je geld.

Verder vind ik dat je een juiste set hebt samengesteld. Ik mis wel shampoo en een washandschoen? Heb je die al? Een goede shampoo is erg belangrijk.
 
Beste Tim,

Kleikit van Mothers had ik eerst in m'n lijst staan, toch scheelt dit weer €10,-. Maaar aan gezien kwaliteit ook belangrijk is, misschien dit toch maar weer aanpassen.

Ik had me bericht al aangepast, ben in het bezit van shampoo(Meguiars - Gold Class Car Wash) en een aantal washandschoenen.

Nu nog een aantal vragen betreft stappen-volgorde:

-Wanneer doe je nu eigenlijk kieren,naden, sponningen, met APC, doe je dit voor het wassen met 2EM of daarna?

-En je trims, rubbers e.d., word dit op het laatst gedaan(dus helemaal na je wax?)

Nogmaas bedankt!
 
APC na het wassen en is alleen handig voor de hardnekkige (vettige) vervuiling, de overige vervuiling was je gewoon weg met je shampoo. Rubber en trims mogen als laatst, maar voor het waxen kan handig zijn. Eventuele wax vlekt dan minder snel op die delen. Bij de Mothers set krijg je een doek en 160 gram klei!
 
Mooie complete set zoals je hebt vermeld. Enige dat ik mis zijn meer doeken. Je hebt er nu vier. Dat lijkt me wat aan de matige kant. Ik zou een Peluche Verde trio set nemen.
 
Je lijst heeft veel goede producten maar ik zou ook voor de mothers kleiset gaan . Als je budget het toelaat zou je evt ook nog van poor boys de natural look mee kunnen nemen voor je interieur. Heb ik ook nog wel eens gebruikt voor banden en motorruim bij gebrek aan aparte middelen voor die doeleinden en dat viel mij niet tegen.
 
Natural Look zou ik dam weer niet voor het exterieur gebruiken. In mijn ervaring krijg je lopers van Natural Look over je lak omdat het niet houdt op kunststof.
 
Plastic exterieur delen ben ik het zeker met je eens op mijn deurstijlen gebruik ik ook geen natural look bv maar mijn motorruim is bv kurkdroog en in mijn geval daar wel toepasbaar op de plastic delen terwijl ik daar tegenwoordig ook welleens bold&bright voor gebruik. Al met al vind ik natural look wel het aanschaffen waard en als je nog geen bandengel hebt bv zijn banden ook een optie wat mij betreft. Maar nogmaals ( harde) plastic exterieur delen zeker niet.
 
Bedankt voor de reacties hier. De bestellijst is bedoeld voor de auto(zwarte suzuki swift)van me vriendin. 1. Nu wil ik deze wassen in een wasbox en op een andere locatie verder behandelen. Alleen hier heb ik dan geen water meer tot beschikking. Hoe kan ik dit het beste doen? 2. Ik ga a.s. Vrijdag me nieuwe auto(Vw polo r-line zwart) ophalen. Zou ik deze middelen meteen al kunnen gebruiken of zal ik nog een tijdje moeten wachten? Vanwege de lak e.d.
 
Splinternieuw? De auto wordt waarschijnlijk afgeleverd met poetsbeurt ( goed bedoeld) en de vraag is of je dat wel wil... Evenals het wassen door de dealer vaak schoppen ze em gewoon door de krasstraat! Daar zou ik wel even afspraken over maken of eerst elk geval checken. Jouw nieuwe auto is niet gisteren van de band gekomen dus je producten van de bestellijst kun je gewoon gebruiken hoor. De pb apc is een krachtig middel en je weet dat je die voor de meeste klussen moet verdunnen toch?
 
Gewoon grondig wassen in de wasbox voor het meeste vuil. Water meenemen naar de lokatie toe en daar nogmaals wassen ( omdat ie al schoon is ben je zo klaar). Onderweg kan er zand op je auto komen en dat wil je niet.
 
Hoe de auto behandeld zal worden voor aflevering, geen idee.. Maar zoals ik hier al eerder heb gelezen, zal dit niet veel soeps zijn. Zal de auto dan ook binnen een aantal weken behandelen met alle stappen :). Van de APC, wist ik. Je zegt, water mee te nemen. Alleen als ik hem nogmaals was met shampoo. Hoe krijg ik dan alle shampoo weg haha... Niet mogelijk om een HD aan te sluiten of iets dergelijks. Emmers water gooien dus?
 
Nog iets..... Ik heb al vele malen sticky stappenplan gelezen.. Waarvan de 5 stappen bekend zijn in volgorde, maar wanneer doe ik nu velgen, interieur, trims, banden, plus alle overige dingen.. Iemand ooit zo'n mooie lijst gemaakt? :D
 
Ja emmers water gooien is optie idd. Waarom spreid je de klussen niet over een paar dagen. Voorbereiden en waxlaag aanbrengen 1 dag,velgen banden interieur een andere dag. Vergis je niet in de tijd die in de lakbewerkingen gaat zitten afhankelijk van wat je wil natuurlijk
 
Je hoeft helemaal niet met water te gaan "gooien" , neem gewoon een kleine gieter mee en vergeet vooral niet om de sproeikop thuis te laten.
Je zal er versteld van staan hoeveel ( weinig eigenlijk ) water je nodig hebt om zo een auto volledig af te spoelen !
Water neem je mee in jerrycans van bvb 10 liter .
Vermits het een nieuwe wagen betreft zou ik eerder de APC skippen en iets anders in de plaats nemen ( meer doeken , een extra droogdoek , een velgenborstel ??? )
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Egepolo;n390038 zei:
2. Ik ga a.s. Vrijdag me nieuwe auto(Vw polo r-line zwart) ophalen. Zou ik deze middelen meteen al kunnen gebruiken of zal ik nog een tijdje moeten wachten? Vanwege de lak e.d.
Wachten is niet nodig, de lak is al uitgehard in de fabriek / tijdens transport. En ik wil wel foto's zien van die R-Line! :ja

Egepolo;n390059 zei:
Emmers water gooien dus?
Een gieter is dan een betere oplossing zoals grandscenicman zegt.

Egepolo;n390060 zei:
Nog iets..... Ik heb al vele malen sticky stappenplan gelezen.. Waarvan de 5 stappen bekend zijn in volgorde, maar wanneer doe ik nu velgen, interieur, trims, banden, plus alle overige dingen.. Iemand ooit zo'n mooie lijst gemaakt? :D
Starten met je velgen, dan je body, dan je trims, dan je banden(dressing), dan je interieur.
 
Zoals beloofd een foto...
3272e3bfcd22d79afcd2b7a15bee4e16.jpg
7e4e3397820471d61b6942138a8a8944.jpg
En dan 4 dagen later dit op de voorbumper!!!!!!!!!!!!!!! Echt ziek ben ik er van!!! Zojuist ontdekt !
0fccffb2d45d0a0227898d5e570fe6fd.jpg
 
Dank je wel! Zijn ze nu niet zichtbaar dan? Door middel van klikken op de link? Zou niet weten hoe het anders moet namelijk(Ipad). Ik had er 3 gepost, inclusief schade.