• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project : 2002 Noble M12 GTO

bzguy

Detailing guru
13 sep 2010
312
120
Op 12 Juni is er een leuke auto-meeting waar ik graag met mijn Noble aanwezig wil zijn, dus die heeft dringend een detailbeurt nodig !

Interieur is prima, nog nagelnieuw (slechts 11300 mijl op de teller !), zal enkel gestofuzigd moeten worden, en her en der een streepje Natural Look.

Ik heb de wagen eind vorig jaar in UK gekocht maar er nog steeds niet kunnen mee rijden, en dta is te wijten aan de incompetentie van het keuringsstation & de traagheid van de overheid !

Deze week heb ik echter een transit-verzekering kunnen laten opmaken waardoor ik alsnog met de wagen kan rijden, eindelijk !

Over de wagen :

Het is dus een Noble M12 GTO van 2002, voorzien van een 2.5 liter V6 Ford Duratec motor & 2 Garrett T25 turbo's.

De meeste M12's hebben een MBE-chip upgrade gekregen, was indertijd aanbevolen door Noble wegens problemen met de originele computer & kabelboom.

Dus ook in de mijne zit nu een nieuwe kabelboom & bijhorende MBE computer inclusief geupgrade chip, met als specs :

- 344 PK
- koppel : 476 Nm
- 0-100 km/u : < 4 sec
- 0-160 km/u : 9,4 sec
- 1/4 mile : 12,3 sec

"kerb weight" = 980 kg, dat is dus inclusief 70 liter brandstof

Gaat als een speer, dat kan ik jullie wel vertellen !

Vandaag de wagen na een lange winterslaap teruggehaald uit zijn garage, zag er zo uit :

P1050754.webp

Goed bestoft dus :(

P1050755.webp

Dus de wagen ingefoamd met Magifoam, afgespoeld en afgedroogd (wagen moest niet gewassen worden, was enkel bestoft) :

P1050757.webp

En mooi afgedroogd :

P1050758.webp

Dat is het voor vandaag, straks ermee naar een trouwfeest, binnenkort heb ik wat dagen vrij, dan wordt deze grondig aangepakt !

Geweldige auto! Zal nooit Jeremy Clarkson vergeten wat hij zei over deze mooie wagen: it sounds like Darth Vader is in the back!

idd, dat klinkt dus ECHT zo :)

Momenteel nog op Britse platen in afwachting van Belgische papieren ;)

Heb vorig jaar op de Nurburgring even op het rechte eind tegen een M12 getrokken, tjonge die krengen willen wel lopen! Kon hem tot 220km/h net voor blijven. Maar aangezien mijn wagen de stroomlijn heeft van een baksteen verdween de Noble aan de horizon! Vond het echt een schitterende en speciale wagen! de nieuwe zijn ook niet verkeerd.

Klink ongeloofwaardig, maar de RS2 is sneller naar 60km/h dan de McLaren F1 road car. Zoek maar eens op, op Wikipedia. Top van mijn wagen is 262, maar die van mij loopt makkelijk over 270/275. Ben een 5 cilinder junky, een van mooiste geluiden die er is.

oh oh die pk's met dat gewicht, jeezus, daar krijg ik het met m'n supra tt nog erg moeilijk mee denk ik!!

Prachtige auto zeg!, die komt goed van zijn plek, die hou ik niet bij tot aan de 100. Rijdt dat niet gek met het stuur rechts ? links schakelen enzo ?

Prachtige auto man:love

Kun je een keer een filmpje plaatsen van dat prachtige darthvader aanzuiggeluid? Dat klinkt namelijk zooooo mooi

@ A90 : rechts stuur is even wennen, maar went heel snel ; enkel links schakelen is wat oefenen, maar loopt wel lekker na een tijdje :)
@ DennisD: echt zeldzaam : hier in Belgie zijn er naar mijn weten slechts 2
@ RogierV12 : ik maak asap een filmpje : dat Darth Vader geluid is de lucht-aanzuiging van beide luchtfilters (links & rechts) net achter de cockpit ; de 'psjjjjt' zijn de wastegates van de turbo's ;)

Vergelijkbare onderwerpen