Op 12 Juni is er een leuke auto-meeting waar ik graag met mijn Noble aanwezig wil zijn, dus die heeft dringend een detailbeurt nodig !
Interieur is prima, nog nagelnieuw (slechts 11300 mijl op de teller !), zal enkel gestofuzigd moeten worden, en her en der een streepje Natural Look.
Ik heb de wagen eind vorig jaar in UK gekocht maar er nog steeds niet kunnen mee rijden, en dta is te wijten aan de incompetentie van het keuringsstation & de traagheid van de overheid !
Deze week heb ik echter een transit-verzekering kunnen laten opmaken waardoor ik alsnog met de wagen kan rijden, eindelijk !
Over de wagen :
Het is dus een Noble M12 GTO van 2002, voorzien van een 2.5 liter V6 Ford Duratec motor & 2 Garrett T25 turbo's.
De meeste M12's hebben een MBE-chip upgrade gekregen, was indertijd aanbevolen door Noble wegens problemen met de originele computer & kabelboom.
Dus ook in de mijne zit nu een nieuwe kabelboom & bijhorende MBE computer inclusief geupgrade chip, met als specs :
- 344 PK
- koppel : 476 Nm
- 0-100 km/u : < 4 sec
- 0-160 km/u : 9,4 sec
- 1/4 mile : 12,3 sec
"kerb weight" = 980 kg, dat is dus inclusief 70 liter brandstof
Gaat als een speer, dat kan ik jullie wel vertellen !
Vandaag de wagen na een lange winterslaap teruggehaald uit zijn garage, zag er zo uit :
Goed bestoft dus
Dus de wagen ingefoamd met Magifoam, afgespoeld en afgedroogd (wagen moest niet gewassen worden, was enkel bestoft) :
En mooi afgedroogd :
Dat is het voor vandaag, straks ermee naar een trouwfeest, binnenkort heb ik wat dagen vrij, dan wordt deze grondig aangepakt !
Interieur is prima, nog nagelnieuw (slechts 11300 mijl op de teller !), zal enkel gestofuzigd moeten worden, en her en der een streepje Natural Look.
Ik heb de wagen eind vorig jaar in UK gekocht maar er nog steeds niet kunnen mee rijden, en dta is te wijten aan de incompetentie van het keuringsstation & de traagheid van de overheid !
Deze week heb ik echter een transit-verzekering kunnen laten opmaken waardoor ik alsnog met de wagen kan rijden, eindelijk !
Over de wagen :
Het is dus een Noble M12 GTO van 2002, voorzien van een 2.5 liter V6 Ford Duratec motor & 2 Garrett T25 turbo's.
De meeste M12's hebben een MBE-chip upgrade gekregen, was indertijd aanbevolen door Noble wegens problemen met de originele computer & kabelboom.
Dus ook in de mijne zit nu een nieuwe kabelboom & bijhorende MBE computer inclusief geupgrade chip, met als specs :
- 344 PK
- koppel : 476 Nm
- 0-100 km/u : < 4 sec
- 0-160 km/u : 9,4 sec
- 1/4 mile : 12,3 sec
"kerb weight" = 980 kg, dat is dus inclusief 70 liter brandstof
Gaat als een speer, dat kan ik jullie wel vertellen !
Vandaag de wagen na een lange winterslaap teruggehaald uit zijn garage, zag er zo uit :
Goed bestoft dus
Dus de wagen ingefoamd met Magifoam, afgespoeld en afgedroogd (wagen moest niet gewassen worden, was enkel bestoft) :
En mooi afgedroogd :
Dat is het voor vandaag, straks ermee naar een trouwfeest, binnenkort heb ik wat dagen vrij, dan wordt deze grondig aangepakt !