• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project : 2002 Noble M12 GTO

Prachtige upgrades/wijzigingen! :-)^

Heb je ook een foto van het interieur, ziet er wel mooi uit van wat je kunt zien door het raam.

Hoeveel bar genereren de turbo's? Die van mij perst 1.6 bar de verbrandingsruimte in. Met overboost bij 7000 toeren zelfs even 1.8. Toerenbegrenzer komt in bij 7800 tpm.

thanx ; heb ns nagekeken : 1,7 bar max, 7200 rpm en de limiter slaat aan ;)

Foto van het interieur (er volgen er nog) :

P1050089.webp

Prachtig interieur/cockpit! Rode knoppen op het stuur voor de NOS :-b

Thanks voor de info! Lekker hoge turbo druk :-)^

ik denk wat martin bedoeld is, het glas vervangen door een exemplaar dat niet "troebel" is.
zodat je de gloeipit en reflector kunt zien ,^^

martin78 zei:
Ik bedoel met helder glas, dat het glas helemaal glad is (leg ik het zo beter uit ,^^ )

het glas is idd niet glad, er staan allerhande lijnen in omwille van de lens, denk niet dat er gladde lampen bestaan hiervoor ; idem met de kleurloze voorste knipperlichten : daar staan ook lijntjes in.

Morgen volgen foto's :)

bzguy zei:
het glas is idd niet glad, er staan allerhande lijnen in omwille van de lens, denk niet dat er gladde lampen bestaan hiervoor ; idem met de kleurloze voorste knipperlichten : daar staan ook lijntjes in.

Morgen volgen foto's :)
juistem dat bedoel ik :lol

Jammer dat ze dat soort niet hebben, althans in mijn ogen zou het mooier staan
nogmaals in mijn ogen he ;-)

voor de rest echt een exclusieve auto hoor, jammer dat je niet om de hoek woont :-d

Gisteren en vandaag keihard doorgewerkt, had mijn camera niet ter beschikking dus kon geen tussenfoto's maken :(

Gevolgde werkwijze :

1) auto gekleid, kwam nagenoeg geen vervuiling af (wagen was steeds zeer grondig onderhouden en heeft nog maar 18.000 km op de teller !)

2) auto gepolijst met :

- Monello Inizio & oranje (op de motorkap vb meerdere hits)
- Monello Mezzo & wit
- Monello Finale & groen

3) auto afgespoten om polijststof te verwijderen

4) auto ingeneveld met APC 1:10, nagespoeld & afgedroogd

5) Poorboy's Black Hole glaze aangebracht, laten curen en afgenomen

6) Chemical Guys BlackLight aangebracht, laten curen en afgenomen

7) interieur gestofzuigd

8) velgen afgenomen, gereinigd met Bilberry's wheel cleaner, dan APC 1:5, nagespoeld, afgedroogd en voorzien van een laagje Collinite

9) banden ingeneveld AutoGlym Instant Ture Dresisng en laten drogen, velgen teruggeplaatst, centers van de velgen (de rood geanodiseerde 'moeren') gereinigd met Professional Polish

10) motorruimte was reeds proper gemaakt, her en der voorzien van laagje Poorboy's Trim Restorer

11) Dodo Juice Purple Haze Pro aangebracht, beetje laten curen en afgenomen

12) trim's nagelopen met Poorboy's Trim Restorer

13) lampen ook gewaxed met Dodo Juice Purple Haze Pro

Morgen alles nog eens nalopen, interieur voorzien van een laagje 'Natural Look', en dan foto's maken :)

Vandaag de laatste hand gelegd aan de wagen, de laatste details, nu is de wagen af :)

Voor foto's van het uiteindelijke resultaat verwijs ik je graag door naar de show-off, zie HIER

Wat eem super dikke wagen! En hij ziet er echt super uit na je detail! Echt top!

Gave filmpjes ook! zeker je laatste! En dat geluid :P heerlijk! vond me zelf al verwend met de klank van mijn 5pitter met een identiek afblaas geluid :P maar dit is toch echt baas boven baas:-)^

Vwb de achterlampen uit je eerdere post, die zijn zo te zien custom made. Een set originele lampen, aanpassen en dan hella lampen er in zetten.
Een paar jaar terug gebeurde dit heel veel in de tuningscene als tegenhanger van de lexus lampen e.d. als je zelf handig bent met poly, en een setje van die hella lampen aanschaft zou je ze dus zelf kunnen maken (of laten maken)

mvg Dennis

Dank je voor het compliment, ook bedankt voor de tip, als ik eens heel veel tijd heb ... ;)

Hier nog een paar filmpjes om een nog beter idee te hebben omtrent het zalige geluid :

1 : Noble op circuit Zolder (ja, heb nog veeeeeeeeeeel te leren !) :

2: Mijn halve vloot (Noble, Porsche, Lotus) vanaf 41sec (bij vertrek na auto-meeting in Oostrozebeke) :

Gave filmpjes man! Ik heb ook eens geprobeerd wat te filmen op de Ring, maar door de trillingen zie je niks meer. Hoe monteer jij je camera? Je rijstijl is niet verkeerd, maar je rijd natuurlijk ook op safe. Heb zelf ook een racelicientie.

ik gebruik de TomTom iPhone houder, gaat wel goed vind ik :)

Ik rij maar op pakweg 70 %, en volg verre van de ideale lijn op sommige plaatsen ; kanaalbocht (begin van het filmpje) vind ik de moeilijkste : heel lange bocht, moeilijk om apexen te vinden :s

bzguy zei:
Neen er zijn helaas GEEN aftermarket lampen voor dit type, zelfs geen nep Lexus-dingen ; indertijd zijn er mooie gemaakt voor de Marcos-wagens, maar die stonden dus op hun wagens en zijn los NIET verkrijgbaar :(

De Sonata-lampen zijn voor de Amerikaanse Noble-modellen : die carrosserie achteraan wijkt zeer licht waardoor de Sonata-lampen dus NIET passen op de Europese modellen :(

Ik loof een beloning uit van 100 EUR bovenop de aankoopprijs voor eenieder die zo'n set vindt :)

5PCFf5oE.webp

kQn9ewpp.webp

Ik weet niet of je het inmiddels al gevonden hebt.

maar ik kwam er toevallig op!
de eigenaar van die set lampen heeft ze zelf gemaakt ;)

Hier kun je lezen hoe!
http://www.pistonheads.co.uk/xforums/topic.asp?h=30&f=26&t=736497&mid=0&i=180&nmt=New+rear+led+lights+and+deffusers+for+Noble&mid=0

Vergelijkbare onderwerpen