• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project : 2002 Noble M12 GTO

Thanx Picasso :)

Gisteren eens gauw geinspecteerd : tal van lichte krasjes, wellicht door verkeerd wassen, vooral rechtlijnige krassen, geen carwash-swirls :)

Vorige eigenaar heeft wel geregeld de auto in de wax gezet (wellicht Turtle of zoiets) : wagen voelt glad aan en overal residu van wax-product (vandaar dat ik aan Turtle dacht ;) )

Zal eerst en vooral die residu verwijderen dmv wattenstaafjes en tandenstokers, dan wassen etc ...

Binnenkort weekje vrij, het jeukt al !

Oooeewwwwwwwwwwwwwwwwwww.wat gaat deze wagen toch heerlijk vertoeteld worden door je kerel:-)^

En jouw kennende zal dit weer een pracht klusje worden.:-)^ 8-)

Sow, dat is echt een gruwelijke wagen, volgens mij ben je in het bezit van een hele erge mooie autocollectie of niet?

RST-Smurf zei:
Oooeewwwwwwwwwwwwwwwwwww.wat gaat deze wagen toch heerlijk vertoeteld worden door je kerel:-)^

En jouw kennende zal dit weer een pracht klusje worden.:-)^ 8-)

Thanx, dat zal ik zeker doen :) Nog een weekje geduld ;)

@ emiel10 : ik heb idd een paar leuke wagens staan, beetje uit de hand gelopen hobby ;)
@ Jacco89 : idd lekker geluid, en zeker als je in de wagen zit, die turbo's & luchtfilters zitten vlak achter je hoofd :)
@ Picasso : kon het filmpje niet langer maken, voor je het weet zit je anders in een voorligger zijn kont, en dat hebben ze niet graag :-"

:)

Ik dacht het volgende (na polijsten) voor de Noble (moet er echt goed uitzien !) :

- eventueel inspuiten met APC, afspoelen & afdrogen om polijstresten te verwijderen
- Meg's paint cleaner
- Black Hole of BlackLight ?
- Blue Paste Wax, Collinite 915 of Dodo Purple Haze ? Wagen is zwart met blauwige/paarse schijn (afhankelijk van lichtinval)

Knappe car hoor heb het geluk gehad om ook eens gereden te hebben in zo een Noble.
Was in de Uk an de zuidkust met die mooie weggetjes langs de kust.
Je trekt de klinkers uit de weg met dat ding.

Heel veel plezier met je noble en veilige boete vrije mijlen.

Maaike zei:
Wauw! Wat een mooie auto!

Dank je Maaike :)

@ NHke : merci, idd ;)

@ richard : idd, dat gaat als een raket ; boetes worden een probleem vrees ik (gelukkig heb ik een Coyote) : was laatst relaxed aan het cruisen, zie ik plots dat ik 100 MPH die, voelde eerder als 100 km/u :auw

Even doortrekken en je zit in no time aan 120 MPH, en dat is toch nog altijd een vlotte 190 km/u :-"

Een hele poos geleden had ik een set tweedehands verdonkerde achterlichten op d ekop getikt, daar wou ik dus wat mee doen !

Hoe dat set je was :

Duidelijk veel krassen, nogal dof, allerlei logo's en lettertjes zichtbaar, dat kan beter !

P1050769.webp

Dan maar te lijf gegaan met schuurpapier :

- korrel 120
- korrel 220
- korrel 400
- korrel 600
- korrel 800
- korrel 1200
- korrel 2000

Is nog een beetje mat, maar dat moet zodat de nieuwe 'smoke'-laag goed kan hechten :; logo'tjes e.d zijn netjes weggeschuurd :)

P1050771.webp

Ontvet en voorzien van 4 laagjes 'smoke'-spray ; gisteren de eerste gedaan, vandaag de 2e.

De eerste (die van gisteren dus) gekleid, en dit is het voorlopige resultaat :

P1050772.webp

Morgen de tweede kleien en beide voorzien van wat laagjes vernis, na uitharden worden ze gepolijst :)

goed bezig!
Mag je daarmee rijden?
In NL wordt de wagen daar met de keuring op afgekeurd namelijk :-)^
(als ze het zien, ik ben ook 3 jaar achtereen door de keuring gekomen met gesmokede achterlichten, afgelopen keer zagen ze het pas... )

Dat mag als je standaard gesmokede lichten hebt, met E-keur.

Die E-keur heb ik er net uitgeschuurd, dus wellicht zullen ze moeilijk doen (alhoewel, Noble kennen ze daar echt niet !).

Voor alle zekerheid plaats ik gewoon mijn standaard achterlichten terug en ga daarmee naar de keuring :)

Vergelijkbare onderwerpen