:! Ik ben hier vrij nieuw en heb nog geen ervaring in het poetsen van auto's. Wel heb ik afgelopen zondag de "DAP 550 workshop" gedaan en daar wat geleerd. Daar heb ik ook mijn motorkap van de fiat GP onder handen genomen. Ook heb ik kennis gemaakt met de producten van Monello. Nu doet het altijd wel aardig zo'n Italiaans vlaggetje op de fles voor een Italo freak, vandaar ook mijn keuze voor deze producten om een rode Alfa 164 (1997) te behandelen. De auto is van een collega en is op de liggende delen aardig verkleurd door de zon. Ook zijn er krasjes te zien in de lak Hieronder mijn lijst van spullen die ik dacht nodig te hebben. Zoals ik al schreef is de keus van producten onder invloed van mijn Italiaanse voorkeur (ja ja ...ik weet het ....Monello wordt gemaakt in Duitsland in opdracht van CC) zo kan ik ook geen Wofgang producten gebruiken:rules ook al zijn deze "super". :-b
We gaan aan de gang met de DAP met de volgende producten (p.s. heeft de Alfa een harde of zachte lak, iemand ervaring?)
Natuurlijk eerst goed wassen en dan Meguiars Quik Clay Detailing System
Monello Raffini Inizio Compound op LC Green Heavy 3/5
Monello Raffini Finale Finishing Polish op LC White Polishing pad
Protec Super Shiner of de M7 van Mequiars
Alleen moet je de M7 dan weer aftoppen met een goede wax? Ja toch?
Wat denken jullie ervan?
We gaan aan de gang met de DAP met de volgende producten (p.s. heeft de Alfa een harde of zachte lak, iemand ervaring?)
Natuurlijk eerst goed wassen en dan Meguiars Quik Clay Detailing System
Monello Raffini Inizio Compound op LC Green Heavy 3/5
Monello Raffini Finale Finishing Polish op LC White Polishing pad
Protec Super Shiner of de M7 van Mequiars
Alleen moet je de M7 dan weer aftoppen met een goede wax? Ja toch?
Wat denken jullie ervan?