• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project; Alfa 164 rood

romeodelta

Detailing rookie
6 mei 2009
81
7
:! Ik ben hier vrij nieuw en heb nog geen ervaring in het poetsen van auto's. Wel heb ik afgelopen zondag de "DAP 550 workshop" gedaan en daar wat geleerd. Daar heb ik ook mijn motorkap van de fiat GP onder handen genomen. Ook heb ik kennis gemaakt met de producten van Monello. Nu doet het altijd wel aardig zo'n Italiaans vlaggetje op de fles voor een Italo freak, vandaar ook mijn keuze voor deze producten om een rode Alfa 164 (1997) te behandelen. De auto is van een collega en is op de liggende delen aardig verkleurd door de zon. Ook zijn er krasjes te zien in de lak Hieronder mijn lijst van spullen die ik dacht nodig te hebben. Zoals ik al schreef is de keus van producten onder invloed van mijn Italiaanse voorkeur (ja ja ...ik weet het ....Monello wordt gemaakt in Duitsland in opdracht van CC) zo kan ik ook geen Wofgang producten gebruiken:rules ook al zijn deze "super". :-b

We gaan aan de gang met de DAP met de volgende producten (p.s. heeft de Alfa een harde of zachte lak, iemand ervaring?)

Natuurlijk eerst goed wassen en dan Meguiars Quik Clay Detailing System
Monello Raffini Inizio Compound op LC Green Heavy 3/5
Monello Raffini Finale Finishing Polish op LC White Polishing pad
Protec Super Shiner of de M7 van Mequiars
Alleen moet je de M7 dan weer aftoppen met een goede wax? Ja toch?

Wat denken jullie ervan?

romeodelta zei:
heeft de Alfa een harde of zachte lak, iemand ervaring?

zeker ervaring...heb zelf een zwarte 164 :lol

lak is betrekkelijk zacht maar er is geen regel dat het bij een rode ook zo is.
alfa164_1.webp

We gaan gewoon aan de gang met het spul (wel eerst een testspot) op een waarschijnlijk zachte lak.
Bedankt voor de reacties en zodra we gaan beginnen zal ik zeker foto's maken.

En ja...ik heb de opgevoerde versie van de DAP 500.....vandaar 550:lol het was natuurlijk een tikfout

Die Dap 550 is een ltd. edition, die kon tot standje 8 toch?:-d :lol

uiteraard eerst ff testspot (of meer) doen, bepaalde delen kunnen altijd overgespoten zijn, en bepaalde nog originele lak hebben.

Testspot (of spots) opbouwen, ik zou niet meteen Inizio op Heavy green doen, maar eerst eens Mezzo op wit, en eventueel zwaarder gaan naar heavy green of oranje. Bereik je dan niet wat je wilt, dan kun je altijd nog naar Inizio op Heavy green, oranje of zwaardere pads gaan.

Mocht wel met Inizio bezig gaan op een zware pad, zou ik daarna niet meteen finishen met de Finale.
Proberen kan altijd natuurlijk, maar ik geloof dat het zondag ook nog verteld werd dat finale lang niet altijd de "sporen" van Inizio op een zware pad kan verwijderen. Dus dan (als voorbeeld, altijd ff testspotje maken) misschien iets van Mezzo op wit en Finale op zwart als nabewerking.

Suc6, en we zien de foto's wel!;)

:| Nee nog niet. We hadden alles in huis, alleen nog een ruimte om het te doen, want buiten staan met dit weer is ook niks:auw
Dus nog even geduld, misschien was ik iets te voorbarig:roll

Vandaag was het mooi weer dus maar aan de gang gegaan. Maar dat viel tegen, auto gewassen en ik ben begonnen met het dak. Het dak is gekleid maar er kwam maar weinig vervuiling vanaf. Daarna de DAP 500 erop met een witte pad met Monello Mezzo. Maar het dak werd niet mooi, toen ook de groene pad nog gebruikt maar dit is het resultaat kijk hoe het dak eruit ziet.
Naar mijn idee is deze lak knetterhard de kofferklep is ook gedaan met groen en Mezzo, maar kijk is wat een swirls er nog op zitten. De straat was rood gekleurd van het water waar we zo af en toe de pads mee uit waste. Heb ook nog step1 van Meguiars geprobeerd maar geen mooi resultaat. Misschien doe ik iets verkeerd, wie weet raad:idee

P1040800.webp

De lak van de Alfa is op bepaalde delen vreselijk dof.

P1040799.webp

Dit dak ziet er niet uit.

P1040798.webp

Kofferklep. Kijk es wat een swirls:'( Dit zijn dus foto,s van na het poetsen.

romeodelta zei:
Misschien doe ik iets verkeerd, wie weet raad:idee

alfa-lak staat juist als zacht te boek....die swirls komen waarschijnlijk door een verkeerde combinatie van polijst en pad, je hebt ze gemaakt ipv verwijderen ;)

bij mij langskomen voor advies.......

waarom? omdat ik ook een 164 rij ;)

alfa164-meguiars.webp

Als het mijn auto was dan stond ik al op de stoep bij je:jippie hij is van een collega. Maar ik zal het door geven.
Zouden die swirls echt door het apparaat komen? dan zou ik een zachtere pad moeten proberen met Finale?

Als dat het resultaat is van het polijsten dan is er toch iets mis gegaan! Toch een mooi project, veel succes verder! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

zachtere pad met finale? zou het zeker even uitproberen

btw 24 april bij AC de Meern is er een 164-registermeeting.
weet jouw collega daar ook van?