• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

project Nr.1: Mazda 323 1.3 1997 blue

wessel97

Detailing chief
14 dec 2014
39
75
zo, omdat ik sinds kort eindelijk wat fatsoenlijke poetsspullen heb wilde ik ze graag eerst eens uitproberen op een 'veilige' auto (Aldus die van m'n moeder, ) voordat ik er andere auto's mee ging poetsen.

aangezien ik nu dus kerstvakantie heb had ik mooi de tijd om de 323 eens te doen. niet echt mijn favoriete auto maar zeker wel een leuke kleur om te poetsen/polijsten. hij werd natuurlijk met liefde en plezier extra vies gemaakt zodat ik er nog meer werk aan had:no

laatst heb ik dus dit setje bij elkaar gezocht:

10000.webp

en dit is de auto: (sorry voor de eerste twee foto's de camera had er vanmorgen nog niet zo'n zin in).

DSC02633.webp

DSC02632.webp

20141223_085404.webp

de auto heeft her en der wel een deukje en een krasje, maar dat mag ook wel voor een auto van 17 jaar oud. het is opzich nog een zeer nette auto, geen roest, vrijwel geen schade's en nog maar 110.000km op de klok.

vanmorgen dus begonnen aan de auto met wassen in totaal een kleine 1,5 uur mee bezig geweest. zie hier een paar van de vieze plekken:

DSC02634.webp

DSC02635.webp

DSC02636.webp

DSC02638.webp

DSC02640.webp

DSC02642.webp

DSC02643.webp

DSC02644.webp

DSC02645.webp

DSC02647.webp

DSC02648.webp

DSC02649.webp

of terwijl geen al te fris autotje meer op het moment. deels ook expres gedaan, maar toch.

ben alleen helaas vergeten om 'na' foto's te maken, maar die zal ik morgen even maken wanneer ik verder ga.

het interieur was ook niet al te fris:

DSC02639.webp

ook veel rotzooi tussen de stoelen:

20141223_115258.webp

nadat ik klaar was met wassen heb ik eerst maar even de vloermatjes en achterbak uitgezogen en samen met de wieldoppen afgespoten met de hogedrukreiniger

daarna eerst maar begonnen met het stofzuigen van de auto en daarna al het plastic ingesmeerd met de PB natural look.. man man man wat een geweldig spul is dat zeg.. ik heb het complete interieur kunnen doen met 1/20 deel van de fles, en het spul was ook helemaal niet vet ofzo, echt fantastisch.

ook heb ik de stalen velgen en het eindstuk van de uitlaat weer even geschuurd en mooi zwart gespoten. en ook die über lelijke NL ticker verwijderd

toen begonnen met kleien (PB elastic clay en PB spray&wipe) en ik denk dat de auto in heel die 17 jaar nog nooit gekleid is..:

20141223_140006.webp

en dit was alleen nog maar de motorkap..

na het kleien de auto eerst maar eens verder geïnspecteerd en het zijn over het algemeen alleen maar waskrassen e.d.

en als laatste de auto helemaal afgeplakt, zodat ik morgen voeg meteen kan beginnen met polijsten.

het plan was eigenlijk:

1: kleien (PB elastic clay en Spray&wipe)
2: polijsten (PB SSR2,5 daarna SSR1) en als ssr2,5 niet grof genoeg is even proberen met monello veloce
3: in de Glaze zetten (PB Black hole)
4 waxen (PB natty's paste wax)

dus.... tot morgen:-)^

Resultaat ga je boeken, zelfs als je nu zou stoppen ;). Succes nog en benieuwd naar het vervolg.

thanks! zodra de auto morgen af is zal ik de foto's uploaden. ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden maar heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen:-D

Alsof die wagen nooit een wasbeurt heeft gehad........hoe erg kan je een auto "mishandelen". 1 van de foto's toont een gier-tank-dop ;)

Als je geen DAP of zo hebt zul je wel spierpijn hebben na het polijsten!

In ieder geval is hier heeeel veeeel resultaat te behalen: ben benieuwd!

Nou dit is nou wat je noemt een echte klus, heel veel werk maar je ziet aan het einde zeker een goed resultaat en weet je dat je het niet voor niets hebt gedaan.
Ik wens je veel succes toe en zie later nog wel foto's terug.

Thanks beide! Een DAP zit er voor mij helaas niet in.. sta hier gewoon met een festool rotary polijstmachine, dus ik denk dat het voor mij een kerst word met spiepijn.. al ben ik er wel aan gewend

zo.. zijn we weer:-D

auto is af, ik had eigenlijk te weinig tijd om de ramen nog fatsoenlijk te doen (naar mijn zin)i.v.m. het eerder dichtgaan van het bedrijf waar ik stond, en daar had ik zelf niet echt rekening mee gehouden...

in ieder geval is het poetsen wel helemaal af, zo had ik hem dus gisteren achtergelaten:

DSC02663.webp

DSC02662.webp

eerst de lak toch nog maar even verder geïnspecteerd en.. ehh tja kijk zelf maar.. het was op z'n zachtst gezegd niet zo mooi meer..

motorkap:

1_201519.webp

2_531803.webp

dak:

20141224_084346.webp

20141224_101405.webp

had eerlijk gezegd toch wel wat meer marring verwacht van het kleien maar het viel over het algemeen reuze mee..

Ik ben eerst begonnen met het polijsten van de motorkap zodat ik ook een beetje kon bepalen wat nodig was en wat niet.. eerst geprobeerd met de SSR2.5 kreeg er wel resultaat mee alle was krassen e.d. waren weg, maar de andere krassen niet. dus maar geprobeerd met de monello veloce, eerste hit ging redelijk maar nog niet alles was weg, uiteindelijk 3 hits moeten doen om (zo goed als) alle krassen weg te krijgen.

resultaat van de motorkap:

20141224_110506.webp

zo goed als krasvrij, en dit is dan alleen de veloce, dus nog niet nabewerkt met de SSr1

Daarna verder gegaan met het dak, welke er eigenlijk nog erger aan toe was dan de motorkap.. dus gelijk maar begonnen met de veloce, en na ong. 5 hits was eindelijk bijna alles weg:

20141224_100601.webp

daarna de rest van de auto gedaan, hier was eigenlijk 1 hit SSr2.5 en een hit SSr1 al genoeg voor het juiste resultaat.

daarna de Black hole aangebracht gevolgd door de Wax. daarna het kunstof nog zwart gemaakt en de ramen gepoetst.

Het resultaat (ik moet wel echt een nieuwe camera aanschaffen ik weer het:-/):

20141224_143531.webp

20141224_150022.webp

20141224_150032.webp

20141224_150043.webp

20141224_161625.webp

20141224_161701.webp

20141224_161613.webp

20141224_161002.webp

20141224_161605.webp

20141224_161642.webp

zal morgen nog even proberen wat duidelijkere foto's te krijgen van het geheel, want die laatste drie foto's zijn 3x niks.

en nu maar hopen dat het gaat regenen, kan ik gelijk kijken of het goede wax is:ja

gr wessel

thanks allen!

@kees, oh op die manier. nja de machine die ik heb gebruikt weegt best wel wat dus vandaar.. weegt meer als dan bijv. een dap.

en met de hand polijsten daar doe ik niet aan, krijg je toch nooit het gewenste resultaat (naar mijn mening)

Heel mooi resultaat, en wat ik zo lees heb jij je zeer goed ingelezen met betrekking op producten en werkwijzen, complimenten!
Moeders zal aardig onder de indruk zijn geweest en een aardig gezicht hebben getrokken van verbazing!

Dat is nu eens een wagen waar je echt het verschil kunt zien! Als ik een auto zie rondrijden in zo'n staat, krijg ik spontaan zin om te beginnen poetsen. ;-)
Erg mooi resultaat.
Eén opmerking echter: ik vind dat het dashboard er nu nogal "plastiekerig" uitziet ... ben je daar zelf tevreden mee? Het zou kunnen dat de foto een slecht beeld geeft.