Heb de mogelijkheid om een autootje te kopen voor 700 € .
Zo zou de echtgenote kunnen leren rijden ( ze heeft nog geen rijbewijs) en mits goede vorderingen is ruilen van auto een optie ( liever niet , maar ja )
Mijn kids mogen over 3 tot 4 jaar leren rijden en die laat ik liever NIET met mijn GSIII rijden
Betreft deze wagen : bj +- 1992 (nog na te kijken)
99500 km , 800 c c ? , 3-pitter , benzine uiteraard , amper roest ( ruit achter rechts onderaan) en linksvoor onder de raamrubber van de voorruit (bloemkool-toestand +- 6 x 2 cm een klein stukje onder de rubber zelfs...)
De koppeling zou nog prima zijn zei ie me , ik vond persoonlijk dat ze vrij aardig "pakte" op een kort stukje , maar dat je het koppelingspedaal wel flink moest intrappen .
Eens je ze een klein stukje losliet pakte ze volledig en vond ik het raar dat je de pedaal dan nog een heel stuk moest laten "komen" voor ie terug in "normaal" stond (hoe zeg je zoiets ? )
De auto startte goed , ik heb er een stukje mee gereden MAAR : tijdens het remmen schokte deze en had ik zeker niet het gevoel dat ie een zekere "remkracht" had .
De auto is van een leraar (metaal) waar mijn zoon school loopt en zei me dat ie de schijven (minimaal) kan afdraaien en dat het opgelost zou moeten zijn. Hij doet dit wel meer voor ander mensen (en garages) en zei dat de schijven zeker nog dik genoeg waren .
Zou het een combinatie kunnen zijn van kromme schijven, slechte of oudere remblokjes , oude remolie , andere ....dat dit remmen niet best vlotte ?
Ongetwijfeld zullen er wel veel andere auto's te koop staan , maar hier is de auto zeker op tijd onderhouden geweest en de echtgenote van de man gebruikte de auto enkel om naar de markt te gaan .
Ze hebben de auto gekocht toen ie (ff gokje) +- 45000 km had 16 jaar geleden en de beste man zei me dat ze er zelfs nooit mee op de autosnelweg hebben gereden .
Als ik de wagen koop zal deze uitgebreid gepoetst worden , al is de beste man ook een fervent poetser .
Hij heeft een Mercedes cabrio die meer wordt gepoetst dan dat ermee gereden wordt en de nieuwe auto van madam kuist ie 2 keer per week .
Het is deze man die me aan enkele adapters heeft geholpen om mijn kleine steunplaat van de dap ook op een accuboormachine te kunnen gebruiken en als je over auto's poetsen begint dan stopt ie zelf niet meer ...
Graag jullie mening hierover , ik zie het namelijk wel zitten om een 2e "karretje" te kopen , maar het moet nog wel veilig blijven.
Alvast bedankt voor de reacties .
Zo zou de echtgenote kunnen leren rijden ( ze heeft nog geen rijbewijs) en mits goede vorderingen is ruilen van auto een optie ( liever niet , maar ja )
Mijn kids mogen over 3 tot 4 jaar leren rijden en die laat ik liever NIET met mijn GSIII rijden
Betreft deze wagen : bj +- 1992 (nog na te kijken)
99500 km , 800 c c ? , 3-pitter , benzine uiteraard , amper roest ( ruit achter rechts onderaan) en linksvoor onder de raamrubber van de voorruit (bloemkool-toestand +- 6 x 2 cm een klein stukje onder de rubber zelfs...)
De koppeling zou nog prima zijn zei ie me , ik vond persoonlijk dat ze vrij aardig "pakte" op een kort stukje , maar dat je het koppelingspedaal wel flink moest intrappen .
Eens je ze een klein stukje losliet pakte ze volledig en vond ik het raar dat je de pedaal dan nog een heel stuk moest laten "komen" voor ie terug in "normaal" stond (hoe zeg je zoiets ? )
De auto startte goed , ik heb er een stukje mee gereden MAAR : tijdens het remmen schokte deze en had ik zeker niet het gevoel dat ie een zekere "remkracht" had .
De auto is van een leraar (metaal) waar mijn zoon school loopt en zei me dat ie de schijven (minimaal) kan afdraaien en dat het opgelost zou moeten zijn. Hij doet dit wel meer voor ander mensen (en garages) en zei dat de schijven zeker nog dik genoeg waren .
Zou het een combinatie kunnen zijn van kromme schijven, slechte of oudere remblokjes , oude remolie , andere ....dat dit remmen niet best vlotte ?
Ongetwijfeld zullen er wel veel andere auto's te koop staan , maar hier is de auto zeker op tijd onderhouden geweest en de echtgenote van de man gebruikte de auto enkel om naar de markt te gaan .
Ze hebben de auto gekocht toen ie (ff gokje) +- 45000 km had 16 jaar geleden en de beste man zei me dat ze er zelfs nooit mee op de autosnelweg hebben gereden .
Als ik de wagen koop zal deze uitgebreid gepoetst worden , al is de beste man ook een fervent poetser .
Hij heeft een Mercedes cabrio die meer wordt gepoetst dan dat ermee gereden wordt en de nieuwe auto van madam kuist ie 2 keer per week .
Het is deze man die me aan enkele adapters heeft geholpen om mijn kleine steunplaat van de dap ook op een accuboormachine te kunnen gebruiken en als je over auto's poetsen begint dan stopt ie zelf niet meer ...
Graag jullie mening hierover , ik zie het namelijk wel zitten om een 2e "karretje" te kopen , maar het moet nog wel veilig blijven.
Alvast bedankt voor de reacties .