Hier ook maar weer eens tijd voor een update... tijdens de winter een aantal grote en kleine klusjes aan de DS gedaan
* een aantal lelijk geworden stickers verwijderd van de achterruit. Op de achterbumper zat een hardnekkigere sticker die wat meer werk nodig had,
* begonnen aan het losmaken van de oude motorkapisolatie, daarna moet de nieuwe isolatie er weer tegenaan,
* schoonmaak van de kofferbak, wat in een iets uitgebreider project is uitgegroeid (hieronder meer info),
* to do: stellen van de achterportieren (sluiten niet helemaal lekker zoals het hoort),
* to do: uitgebreide schoonmaak interieur,
* to do: uitgebreide detail beurt
* to do: audio moderniseren
* to do: naar de RDW om in te schrijven
Over de kofferbak:
Ik dacht de bende hier "eventjes" op te ruimen en schoon te maken. Ik stuitte echter op een natte vierkante kokosmat die als bekleding diende. Behalve nat was deze ook erg smerig, dus die is linea recta in de kliko beland. Daaronder zat nog meer vuil, rommel (schroeven, moeren, ringetjes, pindanootjes, zand...) en uiteraard ook vocht. Na ook dit opgeruimd te hebben was de bodem bekleed met geluidsdemping. Aan de randen was helaas te zien dat er onder de demping roest aan het vormen was. Er zat dus maar één ding op: demping eruit krabben op de schade op te kunnen nemen.
Zoals jullie zien, een heleboel roest. Op het eerste zicht alleen oppervlakkig, schuren dus maar...
Achterwandje van het onderste stuk kofferbak (te zien op de eerste foto) ook maar losgehaald (4 boutjes), daarachter zit een torsiestaaf, wat hydraulica, wat elektra en zoals verwacht een berg roest (waartussen ik nog een paar oude Belgische munten heb gevonden).
Na zoveel roest als mogelijk weggeschuurd te hebben is de hele kofferruimte uitgewassen, nog een keer helemaal nagelopen met schuren, en vervolgens in 2 lagen roestwerende primer gezet (de foto's zijn na 1 laag).
Vervolgens de hele kofferbak (incl. zijwanden) in 2 lagen zijdeglans zwart metaalverf gezet.
Schutbordje weer teruggeplaatst en ook daar 2 lagen metaalverf op gezet (stond ook in anti-roest primer)
Nu alleen de slotvanger nog terugzetten (2 schroefjes) en de rubbers rondom vervangen (3 volledig uitgehard en 1 vermist) en dan is dat klaar