• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project oldtimer: 1974 Citroën DSpecial

@Simmke:
Ten eerste: prachtige vooruitgang al op de DS, ziet er al stukken beter uit! Doet me ook verlangen naar een dap om te gaan polijsten.;)

Ten tweede: wat ook goed werkt op de oude lakken (in mijn geval toch, Peugeot 304), is de M07 van Meguiars. Ik vond dat deze de lak goed voedde en ook de kleine krasjes goed verhulde.
 
Black hole maakt kleine krasjes en lakdefecten inderdaad ook slecht zichtbaar (daardoor is net een extra dosis glans die je toevoegt).
 
Vandaag écht begonnen :)
De halve DS gepolijst met mezzo op oranje pad, waar nodig 2 hits (op de horizontale vlakken).
De andere helft komt zondag of maandag.

7e68ae980d16f772f6694a7c650d2e8e.jpg
b8383c4e8b3147fd4f30418c060c78d9.jpg
 
Ik denk inderdaad dat je erg blij moet zijn met dat resultaat en niet te "diep" willen gaan. Mooi hoor en goed bezig. Ben benieuwd naar het eind resultaat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Simmke
Vandaag weer een aardig eind opgeschoten met polijsten. Woensdag de DS even omdraaien zodat ik beter bij de rechterzijde kan.

Wat is wijsheid volgens jullie als ik klaar ben met het polijsten van de lak?

* eerst de lak helemaal afwerken met black hole en wax
* eerst alle chroom en RVS polijsten en daarna alles beschermen

Alvast bedankt!
 
Vandaag weer verder gepolijst aan de DS. Nog 2 panelen finishen met finale op wit en dan is de lak klaar.

Ik kon het niet laten om 1 spiegel en een stukje voorbumper alvast te proberen. De net iets grovere krassen met de hand uit die RVS bumper halen gaat niet lukken vrees ik...

Voor
114339ac9dc38221b76e2fa53a4c872f.jpg

Na
02f18d4c48676eb80fafe4d616889f39.jpg

Stukje bovenaan op de foto is gedaan, de rest niet.
9a7a93c98f0529b60087b91f907dc0b5.jpg
 
Na ruim een week ziek en een weekend Nürburgring had ik vandaag weer eens tijd om de DS aandacht te geven.

Al het lakwerk is nu gepolijst, zover als ik durfde te gaan en gefinished met finale op witte pad.

Nog even tijd gevonden om de binnenkant van de koplampen schoon te maken, wat oude lijmresten van een sticker te verwijderen en het linker achterlicht te ontdoen van wat antiroest overspray.

Niet detailing-gerelateerd: ik heb ook nog even het mechanisme van de meedraaiende koplampen gerepareerd :)

Koplamp vies
fe1660a0dcec7f03be194c3b6a252ec6.jpg


Koplamp schoon
3c26405b9678b25e17eb23bc21976ae7.jpg


Lijmresten sticker
ddda9a019dc89efc591b5448ba73c374.jpg


Foetsie
dc3bc223f56bd28330044d6612788a2e.jpg


Achterlicht met overspray
5d514f4504726a8cabbddaa851246f5d.jpg


Gone!
05f962383071f68701cf2e05da9e4e19.jpg
 
@Simmke Zie ik dat nu goed op de foto's dat op de achterrand van het dak, rechts net voor de chroomstrip wat plekjes met afgesprongen lak? :worried:
 
@Simmke Zie ik dat nu goed op de foto's dat op de achterrand van het dak, rechts net voor de chroomstrip wat plekjes met afgesprongen lak? :worried:
Dat heb je goed gezien! Op de motorkap (vooral de onderrand) zijn er ook een aantal van die plekjes.

Om het linker voorwiel zit een rand waar roest door de lak heen komt en op het rechter achterscherm ook een plek.
Verder ook veel stukken waar blaasjes onder de lak zitten, dus vermoedelijk ook de krokante duivel :/
 
Jammer, dat je de auto nu eindelijk netjes krijgt, maar eigenlijk direct weer nieuwe punten van zorg (roest) te voorschijn komen. Ik hoop toch dat je er in slaagt om de roestduiveltjes langdurig buitenspel te zetten.
 
Ach, het meeste was bekend (zie openingspost). Gelukkig is er geen roest aan structurele en dragende delen. De DS slaapt ook binnen en komt alleen met droog weer buiten, dus dat scheelt ook.

Op de heeeeel lange termijn planning staat nog eens dat ik het plaatwerk weer strak wil maken of vervangen. Dat is echter best een dure zaak, dus dat komt later. Eerst zo veel mogelijk doen war we zelf kunnen :)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba