@Simmke Ook ideaal om een lekke band te vervangen
Daar is de functie juist voor bedacht
deze oudere Citroëns hebben een speciaal plekje in mijn auto hart. Vooral ook het rijden erin blijft iedere keer een klein avontuur en echt autorijden.
Ik zie zo gauw niet waar je vandaan komt, maar je mag gerust eens mee een ritje maken hoor
Terug on topic
Zoals gezegd vandaag aan de wielen begonnen. De hoogste stand was toch niet handig genoeg om handig te werken.
Dan maar de achterschermen eraf
gelukkig is dat maar 1 bout, zelfde maat als de wielmoeren (ook goed over nagedacht, want moet eraf als je je wiel moet vervangen...)
Standje 4x4:
Vervolgens de banden even gewassen met een mild sopje (PB Slick & Suds) en daarna 2x met Meguiar's Hot Rims en een velgenborstel.
Goed afgespoeld en lekker een tijdje laten drogen. Vergeten om foto's te maken van de vieze banden, maar er zaten doffe bruine vlekken en vegen op.
In de tussentijd kon ik mooi de vaat gaan doen:
Daarna waren de banden nog steeds niet droog, dus even het dashboard afgestoft en een laagje natural look op gesmeerd. Dat was erg nodig, je zag het er zo in trekken. Helaas ook hier geen foto's van.
Toen ik klaar was met het dashboard waren de banden droog. Ik heb getwijfeld tussen Meguiar's Endurance Tire Gel of Hot Shine Reflect Tire Shine.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Hot Shine, die had ik nog niet eerder gebruikt (goed argument toch?
).
Ik vond deze na opsprayen wel heeeeel erg glimmen. Een half uurtje later zag ik hier en daar druipertjes dus vermoedelijk wat dik opgespoten.
Met een piccolo nero het overtollige product afgenomen en er kwam een mooie zwarte natuurlijke kleur naar voren.
Wieldeksels weer gemonteerd en de achterschermen er weer op. Het polijsten en beschermen van de wieldeksels moet maar een ander keertje.
Hier staat de auto al weer binnen, mooie zwarte band, prut foto:
Na een tweede laagje natural look op het dashboard vond ik het wel weer mooi voor vandaag.