• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project oldtimer: 1974 Citroën DSpecial

Bij de lokale DS garage die het technische werk aan de DS gedaan heeft staan een stuk of 20-30 slopers. Binnenkort daar maar eens gaan rondneuzen :)
Alleen zo zonde van m'n vakantiegeld, had er wel wat anders mee willen doen...
 
Net even contact gehad met het magazijn van de DS club. Zij hebben een heel aantal bumpers en bumperdelen in variërende staat (met dus ook variërende prijzen). Binnenkort maar eens gaan buurten daar :)
 
Gisteren een uur aan het vloeken geweest op 2 bouten van de bumper die ik niet los kreeg.

Vandaag bij de DS garage langs voor een achterlicht en advies over de bumper. Bleek dat ik de bumper van de bumpersteun probeerde te halen, maar de bumper kan met steunen en alles vervangen worden.

Eerst maar eens de bumper en kentekenhouder gedemonteerd. Hierachter gelukkig verder geen schade te zien :)
242cb89c967af7ee146518d291487f6b.jpg


Vervolgens de kentekenhouder (waar ook de lampen op zitten) teruggeplaatst.
9b0920c229f2bd913a29b197eaef1aa2.jpg


Die houder is maar dun staal, dus die was makkelijk weer ik een acceptabele vorm geplooid en het "nieuwe" achterlicht gemonteerd.
d7295e8d399cfec1db88b3072dff5973.jpg


Als tijdelijke oplossing de bumper terug buigen ging écht niet lukken. Nog maar even gebeld met de DS garage en Johan had nog wel wat liggen. Verschillende bumpers bekeken, veel met deuken of afgebroken steunen. Uiteindelijk een erg vieze maar verder oké uitziende bumper gekozen en mee naar huis genomen.
281d2c74a0d302d64b0ab2c97fcc44fc.jpg


Snel even alle stof en vuil van de bumper gewassen, en het schroefdraad even ingesprayd met kruipolie. Morgen monteren :D
 
Vanochtend op tijd opgestaan om de "nieuwe" bumper te monteren. In theorie een klusje van hooguit 15min ware het niet dat de bumpersteunen net een paar mm scheef stonden en de boel dus net niet paste. Uiteindelijk iets meer dan een uur bezig geweest, maar de bumper zit :)
Het achterlicht links zit nog iets scheef, dus dat beugeltje is waarschijnlijk iets verbogen. Dat is hopelijk een kwestie van een beetje buigen en richten :) was ik uiteindelijk nog op tijd klaar om richting ClubFrance P-meet bij de Meern te sturen. Heerlijk cruisen met die kar :):):)
2017-05-28 11.02.33.jpg
 
Hier weer even een update :)

Na +- 2000km zonder wassen is de beading van de Candy gloss al een stukje minder, de sheeting is daarentegen nog top!

Nu maar even wassen met waxaddict pure shampoo en even nalopen met fo'show :)

42076b5383a0b682359f56a8c2544cb0.jpg
50b03975a1d48e54a0039514105a3e2d.jpg
234c0011a08d339d754ead00ec44054b.jpg