• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project oldtimer: 1974 Citroën DSpecial

@Quantoxx Je hebt niet persé veel druk nodig, maar als de cone te hard is om in de kras te komen, ben je wel een paar weken bezig voor je een chromen/rvs-bumper netjes hebt.
 
@Cordoba - Jup, I get ya! :p Ik doelde meer op de opmerkingen waarbij er word getracht om met een polish, die reinigt, met meer druk ook krassen te verwijderen. Dat gaat 'm dus niet worden. ;)

Zo heb ik van die gehaktmolen de behuizing met een gele Raffini pad gedaan en dit ging prima omdat het vlak was. Voor de andere lastigere delen pakte ik een oude (thee?)doek en daarbij merkte ik inderdaad dat ik niet diep genoeg kwam. Dus uiteindelijk een Dolce Verde 'opgeofferd' om met de lange vezels over in te komen, zeg maar. :)
 
Vandaag de DS laten taxeren :) een nette 8,3/10 gescoord :D

Technisch is zo'n beetje alles wel vernieuwd of nagekeken en goed bevonden. Cosmetisch kan er nog wel winst gehaald worden: nieuwe spiegels, knipperlichten en op gegeven moment een plaatwerk restauratie.

Al bij al heel erg tevreden :D

In het natuurlijke licht buiten viel wel op dat de bumpers nog niet zijn wat ze kunnen zijn. Het gedeelte dat ik gepolijst heb kan je ook niet echt onderscheiden van het gedeelte dat nog moet. Binnenkort dus maar eens een compound proberen of eventueel een stukje schuren.
3865f53f726927eeb8a998f69c76e4fa.jpg
 
@Simmke Je bent hopelijk niet van plan om het chroom te schuren/wetsanden, en dan te polijsten net als lak? Ik ben geen expert in het detailen van chroom, maar ik ben bang dat je het na schuren niet of zeer moeizaam weer netjes krijgt (als je tenminste niet door de chroomlaag gaat).
Ik weet niet of er anderen zijn met meer kennis ervaring op het gebied van chroomdelen detailen?
 
@Cordoba zoals hierboven besproken gaat het om RVS, geen verschroomde delen. Volgens @Quantoxx zou het moeten kunnen.

Ik heb eerst nog wat andere producten besteld om te proberen ipv Mag&Alu.

Het is niet dat de bumpers dof zijn, maar echt glimmen doen ze ook niet :/
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik vrees dat je naar een sisal of katoenschijf met bijbehorende slijppastas zult moeten om dit hoogglans te krijgen..
Tegenover ons bedrijf zit een firma die heel de dag enkel RVS polijst.. wel exht heel gaaf om te zien wat voor resultaten die bereiken!!
 
Ja hoor, vandaag weer eens een ritje met de DS, weten die stomme rotganzen me zelfs al rijdende toch nog te raken thuis meteen maar even de auto afgespoten...
b3b25bbddd948dfe41a30b1d59d0c5ab.jpg
 
Na lange tijd nog eens de DS gewassen. Staat eigenlijk altijd binnen en behalve een dun laagje stof wordt die oude dame dus eigenlijk niet vies.

Af en toe een rondje met een detailspray is meestal voldoende om weer schoon te zijn. Even afspoelen met de tuinslang zonder te wassen doe ik ook soms wel eens.

Na een regenbui op het stoffige parkeerterrein bij Zandvoort had ze echter een gezellig luipaardprintje vanavond dus weer eens lekker met een sopje gewassen en meteen de banden nog een keer geschrobt en gevoed.

Ondanks ruim een jaar geen wax gesmeerd te hebben zit de candy gloss er nog goed op :D ongetwijfeld mede met hulp van de diverse gebruikte quick detailers, maar vast ook door het beperkt aantal gereden kilometers. De beading en sheeting zijn in ieder geval nog steeds fenomenaal.

Het viel me bij het wassen op dat alleen de 2 plekken waar die vliegende olifant gescheten had (zie post hierboven) de wax verdwenen was.

Morgen dus nog even de motorkap waxen (twijfel of ik candy gloss, vitreo of randomz ga smeren) en het interieur opfrissen (+natural look op het dashboard).

Nog even naar de spiegel aan de bijrijderskant kijken (stelschroef lijkt steeds los te komen en dan trilt de spiegel omlaag waardoor ik niets zie) en dan ben ik klaar voor de Franse AutoDag zondag :)
c0a65b3d781d0e512b0272f30b55e066.jpg
 
Weer een kleine update:

Tijdje geleden 2 nieuwe knipperlichten voor de DS gescoord. Bij het losschroeven brak 1 van de oude knipperlichten in stukken (was al aan het barsten, daarom wilde ik andere)

De bedrading was ook niet meer top dus die heb ik vervangen vanaf het eerste stekkertje dat ik tegenkwam tot aan de lampunits. De namaak knipperlichten hebben ook andere stekkertjes dan de originele, dus dat ging allemaal lekker in 1 keer.

Daarna was het wachten op een schroefje en een klemmetje, zaten vandaag in de bus dus eindelijk de lampen vastgeschroefd vanavond :)


zo zag de oude eruit
c049252199876af07fbe29ef18c9b3d4.jpg

0ec217999f6c622a6af9bc0efdf7dca6.jpg

a56d72fc88bd5ae563a6045a4aac25b6.jpg


gedemonteerd bleef er maar weinig van over
6797ff689163d1ab0e06e8b278092859.jpg


en de nieuwe erin
22eae6fbf318f0c3603b8727e3374776.jpg
 
Vorige week besloten dat we de DS gaan verkopen...

Het is een geweldige auto maar past toch niet helemáál bij mij. Ik ben sowieso wat meer van de "klein/sportief" ipv "groot/statig". Daarnaast is de prachtige techniek van deze dame mij te ingewikkeld om als noob zelf te gaan sleutelen.

Door die combinatie bleef de DS toch te vaak in de garage staan :/ wie eventueel interesse heeft mag mij een berichtje sturen ;)
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Mooie wagen man, de koper zal zeker een liefhebber zijn dus hopelijk is ie dan in net zulke goeie handen als de auto bij jou was.