Vandaag (06-11-2008) heeft m'n ma d'r nieuwe leasewagen in ontvangst mogen nemen.
Het betreft hier een citrusgele Seat Ibiza 1.9 TDI met standaard 105 pk. OVer een maand wordt deze gechipt zodat het vermogen met +/- 30% toeneemt...
Op het eerste gezicht viel het allemaal wel mee, nergens geen swirls of hologrammen kunnen ontdekken. Misschien dat het bij daglicht en een flinke wasbeurt anders wordt, maar voor zover zag het er redelijk uit.
De wagen is door de dealer voorzien van een waxlaag, dit was duidelijk te zien toen de wagen een half uur had stil gestaan en de relatief hoge luchtvochtigheid toesloeg...
Degene die dit gedaan heeft, mag wel eens op curcus bij Carclean en crew
Okee, dan nu de bedoeling van dit topic.
Aangezien de auto nog vers is en geen echte bescherming heeft, had ik het idee om de wagen te behandelen met alle soorten wax die ik op dit moment tot mijn beschikking heb.
De wagen rijdt gemiddeld 500 tot 600 kilometer per week (snelwegkilometers). Zo zou je dus eens goed kunnen vergelijken welke wax de langste standtijd heeft.
Uiteraard zal ik dit topic up to date houden, zowel in schrift als met foto's. Die laatste zullen z.s.m. verschijnen als ik die heb gemaakt bij daglicht.
Het betreft hier een citrusgele Seat Ibiza 1.9 TDI met standaard 105 pk. OVer een maand wordt deze gechipt zodat het vermogen met +/- 30% toeneemt...
Op het eerste gezicht viel het allemaal wel mee, nergens geen swirls of hologrammen kunnen ontdekken. Misschien dat het bij daglicht en een flinke wasbeurt anders wordt, maar voor zover zag het er redelijk uit.
De wagen is door de dealer voorzien van een waxlaag, dit was duidelijk te zien toen de wagen een half uur had stil gestaan en de relatief hoge luchtvochtigheid toesloeg...
Degene die dit gedaan heeft, mag wel eens op curcus bij Carclean en crew
Okee, dan nu de bedoeling van dit topic.
Aangezien de auto nog vers is en geen echte bescherming heeft, had ik het idee om de wagen te behandelen met alle soorten wax die ik op dit moment tot mijn beschikking heb.
De wagen rijdt gemiddeld 500 tot 600 kilometer per week (snelwegkilometers). Zo zou je dus eens goed kunnen vergelijken welke wax de langste standtijd heeft.
Uiteraard zal ik dit topic up to date houden, zowel in schrift als met foto's. Die laatste zullen z.s.m. verschijnen als ik die heb gemaakt bij daglicht.