• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Seat Ibiza. Update 22-02-09. 4 nieuwe waxen test.

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.993
193
47
Den Haag
Vandaag (06-11-2008) heeft m'n ma d'r nieuwe leasewagen in ontvangst mogen nemen.

Het betreft hier een citrusgele Seat Ibiza 1.9 TDI met standaard 105 pk. OVer een maand wordt deze gechipt zodat het vermogen met +/- 30% toeneemt... :p

Op het eerste gezicht viel het allemaal wel mee, nergens geen swirls of hologrammen kunnen ontdekken. Misschien dat het bij daglicht en een flinke wasbeurt anders wordt, maar voor zover zag het er redelijk uit.

De wagen is door de dealer voorzien van een waxlaag, dit was duidelijk te zien toen de wagen een half uur had stil gestaan en de relatief hoge luchtvochtigheid toesloeg...
Degene die dit gedaan heeft, mag wel eens op curcus bij Carclean en crew ;)

Okee, dan nu de bedoeling van dit topic.

Aangezien de auto nog vers is en geen echte bescherming heeft, had ik het idee om de wagen te behandelen met alle soorten wax die ik op dit moment tot mijn beschikking heb.
De wagen rijdt gemiddeld 500 tot 600 kilometer per week (snelwegkilometers). Zo zou je dus eens goed kunnen vergelijken welke wax de langste standtijd heeft.

Uiteraard zal ik dit topic up to date houden, zowel in schrift als met foto's. Die laatste zullen z.s.m. verschijnen als ik die heb gemaakt bij daglicht.
 
het dak in een aantal delen verdelen
voorbumper heeft het namelijk iets zwaarder dan een achterklep (imo)
 
Goed idé..! :)^

Er zijn wel stukken zoals de onderzijde die het iets zwaarder gaan krijgen.Maar dit lijkt me wel het beste..Anders wordt het mss iets te ingewikkeld.

Kleur ziet er in ieder geval leuk uit ,in daglicht zal het nog wel beter zijn.. :ja
 
Xizer zei:
Leuk kleurtje ook trouwens!

Inderdaad. Moeders wilde geen 13 in een dozijn kleurtje zoals de meeste leasewagens. Die zijn allemaal saai grijs of zwart...
smiley23.gif
 
Mooi karretje en een aparte kleur!
Jij lijkt ook helemaal niet op je moeder he wat uiterlijk betreft ? :-"
 
Ook niet mijn ding...

Zie ook dat ze de "handvaten" van de achterdeuren weer op de originele plek hebben.
(op de eerderen, zaten ze in de c-stijl verwerkt toch?, iets wat ze van alfa romeo na geaapt hebben)

Mmmh en uhm is walter da silva (ex alfa 147 ontwerper) nu niet de ontwerper bij seat?

Anyway... Veel plezier er mee!
 
sjoerdnijhuis zei:
(op de einddemper na) ;)

Medus@ zei:
Alleen die uitlaten, is dat standaard? Vind het geen gezicht :-&

De einddemper is een optie. Moeders vond het sportpakket (bumperkit, sideskirts) een iets té dure optie (vanaf 2450 euro 8o ). Dat hakt er aardig op in bij je eigen bijdrage leasebedrag per maand...
De einddemper kost als extra optie al € 542,= euro...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag (09-11-2008) was het zover, de auto is onder handen genomen!

Wat heb ik gebruikt:

- PB Klei
- Meguiars Safe Degreaser
- Meguiars Shampoo Plus
- Meguiars M7 Polish
- Meguiars DC Step 3
- Meguiars Gold Class Wax
- Meguiars M16
- Meguiars M16
- Meguiars M21
- Meguiars M26
- Meguiars Last Touch
- Meguiars Glass Cleaner Concentrate
- PB Red
- PB Blue
- PB Wheel Sealent
- PB Bold 'n Bright
- Meguiars Tire Gel
- Pete's 53
- Zymöl Carbon
- PB Trim Restorer
- Meguiars Trim Detailer
- Doeken, borstels, enz. enz.

Werkwijze:

Eerst de auto grondig geinspecteerd. Hier en daar kwam ik toch vreemde dingen tegen zoals beschadigingen, transportwaxresten, taperesten, druppels blanke lak enz.

Om een goede basis te leggen voor de waxtest, heb ik allereerst de hele auto handmatig behandeld met Meguiars M7 Polish.
Vervolgens de hele auto handmatig in de PB EX-P sealent gezet om een zo eerlijk mogelijk vergelijk te krijgen.
Daarna volgde de waxtest. Ik heb de motorkap in 5 vlakken verdeeld met afplaktape.

Ook heb ik de andere delen in de volgende waxen gezet, hiervan geen foto's:

- Linkerspatscherm vóór: M16
- Linker bestuurdersdeur: PB Red
- Linkerachterdeur: PB Blue

- Rechterspatscherm vóór: Zymöl Carbon
- Rechterpassagiersdeur: Pete's 53
- Rechterachterdeur: Gold Class
- Achterkant + klep: M26

Uiteraard wilde ik nóg meer testen, dus pakte ik de PB Trim Restorer en Meguiars Trim Detailer erbij
Links de PB TR en rechts de Meguiars TD

De auto maakt 500 tot 6-00 kilometer per week, dus een goede test voor de waxen. Eerlijkhalve moet ik er wel bij zeggen dat de M21 geen carnaubawax is, maar een syntetische, dus echt eerlijk is het niet...

Tot de volgende update!
 
Kijk dit gaat nog eens een interessante test worden, ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen!

Heb je trouwens ook nog wat gedaan met de beschadigingen of heb je deze gelaten voor wat ze waren?!