• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Seat Ibiza. Update 22-02-09. 4 nieuwe waxen test.

So die M26................8-o 8-())

Bizar dan.....had ik eerlijk gezegd niet verwacht van een merk als Meguiars.....

Natty's komt er, te zien aan de foto's, wel goed vanaf !
 
en dan te bedenken dat er nog een sealant onder zit, als ik het goed begrijp is dus de M26 en de sealant al na 4,5 week verdwenen? waaraan meet je dit af, voorzover ik weet en mij verteld is wil het ontbreken van beading/sheeting niet zeggen dat er geen bescherming is.
 
Het wil inderdaad niet zeggen dat er geen bescherming meer is moest de beading en of sheeting weg zijn.

De Squeek-Test toont je of er nog een beetje bescherming zou zijn.
 
Gefeliciteerd Patrick!

Hoe staat het met de andere waxen op andere delen van de auto?
Ben benieuwd hoe andere waxen zich houden.
 
Kleine update 20-12-2008.

Vandaag de wagen gewassen. Djezus, wat kan een wagen goor worden na 3 weken :-&
De wagen heeft voornamelijk alleen snelwegkilometers gedaan.

De beading wordt nu steeds minder, zowel de PB Natty's blue, Pete's 53, Zymöl en M16 zijn zo goed als uitgewerkt.
Zoals eerder vermeld was de M26 zo goed als weg.

Bij de vorige update had ik geen foto's gemaakt van het dak. Bij deze nu wel. Alleen de M21 doet het nog redelijk uiterst rechts

Even ter herinnering welke waxen ik had gebruikt op het dak.

Het meest verbazende zijn de velgen. Die had ik 9-11-2008 behandeld met PB Wheel Sealent.
Deze heb ik alleen gewassen met warm water, de EZ brush en een microfiber el cheapo washandschoen.
Een uur later begon het te regenen. Een beadingshot van de regen op de velgen 8-o
Let wel, de velgen zijn nadat ze gewassen zijn, gedroogd met de WM van Meguiars.

Tot de volgende update!
 
Tijd voor een nieuwe update. Sinds de laatste is er niets meer gedaan aan de auto. De wagen is door alles geteisterd, sneeuw, ijzel, (extreme) kou, vuurwerk (letterlijk, daarover meer), pekel enz.

Om tot een eerlijke test te komen, heb ik de auto volledig gekleid, behandeld met SSR1 i.c.m. een witte LC pad.
Tevens de wagen behandeld met PB Proffesional Polish.

Zo stond de wagen vóórdat ik begonnen was. Redelijke beading van de regen.

Moeders had het vermoeden dat iemand zijn deur te hard had open gegooid, maar ik denk dat deze deuk veroorzaakt is door een vuurpijl }:)w

De vuiligheid na het kleien van de motorkap. Toch nog redelijk veel voor een auto die 3 maanden gelden uit de showroom rolde.

De auto volledig behandeld met SSR1 en een witte LC pad omdat hier en daar wat lichte krasjes zaten.

Voor de nieuwe waxtest heb ik de volgende waxen gebruikt:
Collinte #476S, #915, #845 en Dodo Rubbishboy Juiced Edition Wax.

De waxen laten zit makkelijk aanbrengen, vooral de #845. Uiteraard voor elk produkt een nieuwe pad gebruikt.

Kleine noot:
De rest van de auto heb ik behandeld met de Collinite #915. Ik vindt deze persoonlijk echt een kl0tewax om af te nemen. De M16 is een bitch, maar geloof me, deze is nóg erger. Ik heb de wax zo dun mogelijk aangebracht. Ik moest tot 2 keer toe de gehele wagen nalopen met PB S&W om alles weg te krijgen.

Wat mij betreft gebruik ik deze wax niet meer }:)w
Qua diepe glans een topper, dat dan weer wel.

Uiteraard de rest van de wagen netjes behandeld met PB B'nB, PB TR, Megs GC.

Tot de volgende update
 
Benieuwd naar deze test weer top! Heb zelf eigenlijk geen problemen met de 915 misschien de temperatuur?
 
Hé Patrick,

Dezelfde ervaring had ik met de Collinite. Ben met mijn motorkap een uur bezig geweest. Daarna een verwarmde garage ingereden omdat ik het er met QD af wilde halen. Eerst nog even koffie gedronken en daarna aan de slag. Wreef het er zo af. Blijkbaar kan dat spul echt niet tegen lage temperaturen of een hoge luchtvochtigheid....javascript:insertsmiley(',^^%20','/images/emoticons/xp_^^.gif')
 
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen Dennis, misschien toch de nog redelijk lage temparatuur ...:weetniet

Ik zal em nu niet meer zo snel pakken. :|~*
 
Dan doe je toch echt iets fout..Zou op het eerste zicht niet kunnen zeggen wat ,maar ik heb nog geen problemen gehad met de 915.. Ik werk wel paneel per paneel.. Gaat alsof het niets is.
Ik houd de pad wel ook vochtig met QD. Curen ,dus wel ook nooit langer als 5min.

Wagen ziet er wel weer fantastisch uit..!:)^
 
Nette job! Ziet er weer goed uit, wat een dankbare kleur zeg.. erg mooi! Over die deuk; wat ontzettend zonde! Ga je daar nog wat aan laten doen?
 
De krassen óm de deuk zijn weg, gedaan met de DAP en rotary met 4 inch plate.
Alleen ín de deuk zitten nog lichte krasjes.

Eens in de maand is er in Nootdorp een bedrijf dat deuken verwijderd voor 10 euro per stuk geloof ik.
En anders wordt het de dealer.
 
Heb je voor mij misschien wat meer gegevens over dat bedrijf? Ik namelijk nog een paar van die deukjes die veroorzaakt zijn door aso's die hun deur even er tegenaan laten stuiteren.]-0
En hoewel ze klein zijn, blijft ik me er toch aan ergeren.

Leuke wax-test trouwens.:cool:
 
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar je testresultaten van de 50/50 meg tyre / pb b&b?

Heb zelf de b&b, maar op mijn achterbandjes blijft ie stukken slechter zitten dan voor (ander merk).
Heb jij hierin verschil met de meg. kunnen ontdekken?

Groeten,
Roy
 
Roy,

Sinds de laatste update, heb ik geen verschil kunnen zien tussen PB TR en de Meguiars Tire Gell. Beide "slijten" evenveel af.
Wel merk ik dat de Meguiars Gel een langer glimmend laagje achterlaat, terwijl de PB na een tijdje mat wordt, oftewel ín de band trekt.
 
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe Swissvax uit een dergelijke test komt. Of zou ik het resultaat mogen vergelijken met de Zymol?
 
LB zei:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe Swissvax uit een dergelijke test komt. Of zou ik het resultaat mogen vergelijken met de Zymol?

Ikheb geen flauw idee hoe Swissol zich houdt. Ik heb die niet.

Iemand een testpotje voor me? :D

Ik weet wel dat bij de een na laatste update, de Zymöl het redelijk lang uithield.
 
nicknameless zei:
Tijd voor een nieuwe update. Sinds de laatste is er niets meer gedaan aan de auto. De wagen is door alles geteisterd, sneeuw, ijzel, (extreme) kou, vuurwerk (letterlijk, daarover meer), pekel enz.

Om tot een eerlijke test te komen, heb ik de auto volledig gekleid, behandeld met SSR1 i.c.m. een witte LC pad.
Tevens de wagen behandeld met PB Proffesional Polish.

Zo stond de wagen vóórdat ik begonnen was. Redelijke beading van de regen.
Leuk zo'n test. Maar wat is er met de ruitenwisser gebeurd?


Ik heb zelf alleen maar de DC step3 carnauba wax. Denk dat ik de natty's blue erbij neem.