• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Seat Ibiza. Update 22-02-09. 4 nieuwe waxen test.

Even een nieuwe update.

Na ruim een maand was het weer eens tijd om de wagen te wassen. Ook omdat moeders liep te zeuren daarom.
Daarbij kwam nog eens dat ze dreigde Ibi (z'n koosnaampje) door de wasstraat te jagen.

8o

Uiteraard was de auto aardig vies na een maand te zijn geterroriseerd door het weer, snelwegkilometers enz.

Zo zag de wagen eruit vóórdat ik ging wassen.

Redelijke beading nog op het dak (Collinite #476S)

Even ter herinnering welke waxen ik op de motorkap had gebruikt:

De sheeting van de toen aangebrachtte waxen tijdens het afspoelen van de wagen.

Voorlopige conclusie:
De Collinite #476S en de Collinite #915 winnen het qua sheeting, gevolgd door de #845. De Dodo blijft verrassend achter :weetniet
Wat na foto's.

Uiteraard de rest van de wagen ook gedaan.
- Bandjes met Meguiars Hot Shine Tire Spray
- Ramen met Meguiars GC
- Kunststoffen met Meguiars Trim Detailer
- Interieur met Dodo Mister Pink. Daarover hier meer.
 
Hallo Patrick, wat een erg leuke test is dit. Ook super dat je het volhoudt en iedere keer weer nieuwe updates geeft. Ik wil zelf als volgende wax een keer de collinite #915 aanschaffen, en dat wordt door je test goed onderbouwd. Behalve dat uitwrijven dan maar dat was mss de temperatuur (?)
 
Ik denk dat het toen inderdaad met de temparatuur te maken gehad heeft. Ik heb het iets langer laten curen vanwege de lage temparatuur destijds.

Ik heb het laatst op m'n scooter aangebracht bij kamertemparatuur (25 graden op m'n werk), toen was er niets aan de hand, aanbrengen en 10 minuten later afnemen.
 
Hi,.

Afgelopen vrijdag de Marque de Elegance gebruikt op mijn Golf. In een ruimte binnen, ongeveer een graad of 20.
Niet te dik aangebracht,.was goed uit te wrijven!
 
Hij is super makkelijk ,als je maar werkt bij de juiste temperatuur ,het niet te dik op brengt ,en geen "uren" laat curen..:cool:
 
Ik heb eerlijk gezegd tussen toen en 4 weken geleden niets meer aan de wagen gedaan behalve alleen wassen.

4 weken geleden een laagje Wolfgang Fuzion aangebracht. Bartr123 was gisteravond getuige, er lag nog een heerlijke beading op.

Fuzion :heart_eyes:
 
Klopt,geen kleine druppels meer net als op Carl zn wagen,maar dat heb jij niet gezien:weetniet
Maar druppels in grotere vorm die zich door ertegen te blazen goed lieten verplaatsen.
Kortom:)^
en inderdaad Fuzion:heart_eyes: