• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Q²M Wetcoat

de Poetser

Detailing addict
24 nov 2020
38
63
Hollands Kroon
Goedemiddag, misschien al eerder gevraagd en beantwoord:

Vandaag voor het eerst Q²M Wetcoat besteld en ben van plan het deze week te gebruiken in de washbox.
Wat doen jullie, afdrogen of droog rijden?
Als je de auto afdroogt, veeg je dan niet het product van de auto?
Bij voorbaat dank,
Erik
 
Wetcoat-producten hechten ook aan de lak/ramen/etc, dus je veegt het er niet af. (Bij niet goed afspuiten veeg je alleen het overtollige weg)

Droogrijden is een optie, maar je hebt kans dat je vuil oppikt op de natte auto. Als je bijv. een langzame Corsa D rijdt zoals ik, dan duurt het zo'n 11 minuten voordat ik op de 60 km/u zit en werkt het dus niet zo goed. ;)
 
Wetcoat-producten hechten ook aan de lak/ramen/etc, dus je veegt het er niet af. (Bij niet goed afspuiten veeg je alleen het overtollige weg)

Droogrijden is een optie, maar je hebt kans dat je vuil oppikt op de natte auto. Als je bijv. een langzame Corsa D rijdt zoals ik, dan duurt het zo'n 11 minuten voordat ik op de 60 km/u zit en werkt het dus niet zo goed. ;)
Met 60 vang je wel minder vuil dan met 160…
 
  • Grappig
Reactions: mfmeijer
Goedemiddag, misschien al eerder gevraagd en beantwoord:

Vandaag voor het eerst Q²M Wetcoat besteld en ben van plan het deze week te gebruiken in de washbox.
Wat doen jullie, afdrogen of droog rijden?
Als je de auto afdroogt, veeg je dan niet het product van de auto?
Bij voorbaat dank,
Erik
Misschien lees ik het verkeerd, maar je moet de wetcoat nog wel afspuiten he, niet laten opdrogen op de lak.
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai
Ik heb ook heel lang wetcoat gebruikt zonder af te drogen, helemaal als het toch regent buiten. Dus gewoon lekker wassen in de wasbox(uiteraard niet met de borstels), afspuiten, wetcoat, afspuiten en an naar huis rijden. Met 80-100kmh na 5-10 min is de auto droog. Bij regen maakt het al helemaal niet uit eerlijkgezegd