• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

quick detailer spray

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Omdat ik niet onmiddellijk een topic kan vinden waar alle detailsprays op staan met hun verschillende eigenschappen en dergelijke dus dan maar een nieuw topic.

Ik ben nu al een ruime tijd bezig met het detailen van mijn (donker rode) wagen.
En ik heb op dit moment 3 sprays getest.

- Mothers California Gold Showtime
- Auto Finesse Finale
- Poorboys QD+

Ik vond ze allemaal goed werken. Maar ik ben nu op zoek naar weer iets anders om te testen.
Maar er zijn ondertussen alweer zoveel verschillende bij gekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :weetniet
Gebruik de producten eigenlijk voor de waxlaag te boosten na een wasbeurt of wanneer ik vind dat dit nodig is.

Welke kunnen jullie mij nog aanraden? En graag ook jullie ervaringen met het product.

- Dodo Juice Red Mist (Tropical)
- Dodo Juice Supernatural Acrylic Spritz
- Dodo Juice Supernatural Carnauba Glaze
- Carpro Reload
- ...

Gebruik zelf de Dodo Juice Red Mist , C.Pro Reload, pb spray and wipe
Maar de eerste twee zijn eigelijk meer sealents dan quick detailers vind ik zelf.
Maar allebij prima te gebruiken als quick detailer, met een hele mooie diepe glans.
Maar een spray and wipe doet het ook goed alleen bied deze geen extra bescherming ,maar als er een goede wax onder zit merk je dit niet.

ik gebruik spray and wipe van poorboys. Dat geeft om mijn donkerblauwe lak een zeer mooie diepe glans. Maar je moet je afvragen waarvoor je detailer spray moet dienen: Wil je hem ook als sealent gebruiken of puur als naloop/tussendoor met een goede glaze/sealent/wax al op de auto.

Ik ben zelf heel tevreden met DJ Red Mist. :love
Ik heb daarvoor Protech Maxi Shine gehad: zeer mooie glans en beading maar niet gebruiksvriendelijk, en Mothers Showtime: mooie beading maar minder glans naar mijn oordeel. Red Mist is heel eenvoudig aan te brengen en geeft een geweldig diepe glans en fenomenale beading. Blijft ook weken zitten, zelfs na drie wasbeurten met DJ BtbM zit het er nog. Aanbrengen doe ik niet door rechtstreeks op de wagen te vernevelen maar door een mf doek in te sprayen (2 pufjes per paneel), aanbrengen en dan redelijk snel uitbuffen met Fantastic Fur. Werkt heel erg zuinig. Ik heb wel de Red Mist in een andere fles gedaan (die van Mothers) omdat de sprayer van DJ na twee keer gebruiken naar de maan was :|~* (was wel de goudkleurige sprayer, ik denk dat er op de huidige flesjes een andere sprayer zit)

Al bedankt voor de antwoorden. De Red Mist is dus een aanrader? De gewone of de Tropical variant?

Ik gebruik zelf Poorboys Natty's Red of wel de Dodo Juice waxen :love . Ik zet de wagen vaak in de wax, zeker in de zomer.

Dus ik gebruik de quick detailers eigenlijk meestal na het wassen. Geeft een mooie boost aan de glans + het neemt de mogelijke kalkplekken weg dus een win-win situatie :-)^

Ik zit aan de Tropical :-" Wat betreft voorkomen/verwijderen van klakvlekken heb ik geen ervaring (gebruik kalkvrij water).

Red Mist Tropical is zeker een aanrader. Ook de Basics of Bling detailer van Dodo Juice is een hele fijne, maar dat is meer een gewone detailer. Dus zonder echte toevoeging van bescherming. Ook vind ik de Quik Wax van Meguiars een hele fijne. Maar dat is wel echt een produc zoals QD+ van Poorboys World.

Dan ga ik die Red Mist Tropical ook zeker eens proberen. Met welke kan ik deze het beste vergelijken? En is deze ook gemakkelijk te verwerken?

In de zon droogt het soms zo snel dat het gemakkelijk is om de wagen even na te lopen met een QD ,^^

Quick wax van Meguiar's ken ik niet, dit is niet echt "mijn merk".