• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy: Renault Twingo 2008

Leuk autootje! Ook nog voor wezen kijken maar ik vond hem net te klein voor lange snelwegritten. Wit is zeker bewerkelijk, ten tweede is het bijna onmogelijk om te zien waar je al geweest bent met bv je wax als het licht niet perfect is...

Ik heb zelf een Authentique 8V. Maar 1 op 18 heb ik nog nooit gehaald. Is eerder 1:15,5 bij dagelijks gecombineerd bebouwde kom/stuk snelweg (woon-werkverkeer).

Deze Twingo is wel stukken opgeknapt vergeleken met het eerste model vindt ik. Waar ik zelf erg aan moest wennen is de zeer lichte stuurbekrachtiging. Op hogere snelheid voelt het stuur nogal licht aan. Maar ja, dat is op de dames afgestemd waarschijnlijk.

citaat-: Wit is zeker bewerkelijk, ten tweede is het bijna onmogelijk om te zien waar je al geweest bent met bv je wax als het licht niet perfect is...

inderdaad je zet niet waar je blijft ,mijn zus heb een witte twingo en ik (lease) een witte opel vivaro maar in de wax zetten is een drama om te zien of je er al geweest ben

Als de cijferdelen willekeurig wegvallen zou ik de aansluitingen maar eens nakijken
Misschien een bandkabeltje met een klemverbinding (staan er bekend om)
Of de pootjes van het display op de printplaat hebben zure verbindingen
Als ie British was hoorde het erbij ;)

Hans

Gisteren en vandaag tijd besteed aan de Twingo van de vrouw des huizes... het was koud :-"

De auto gewassen met Poorboys shampoo icm Dodo spons

Vervolgens gekleid met Basics clay van Dodo icm Born Slippy, heerlijke klei, voor mijn gevoel als de clay wat nat werd gesprayed, was deze zeer goed te kneden ondanks de kou. Ook de reinigende eigenschappen waren goed te noemen. Teerpuntjes en andere troep verdween met nagenoeg eenmaal over de lak gaan.

In eerste instantie wou ik de auto gaan polijsten, maar daarvoor vond ik het echt te koud. De motorkap heb ik behandeld met SSR2.5 op een witte Monello, maar nagenoeg geen resultaat te zien 8-o dat word van het voorjaar met zwaarder geschut voor de dag komen !

Het is een snelle detail geworden met op de DAP900 een groene Monello pad, met daarop weer Poorboys Pro polish, heerlijke goedje !

Vandaag met de wagen verder gegaan in de zin van beschermen, gekozen voor de Wolfgang DGPS 3.0

Interieur even uitzuigen, dash afnemen, green apple scent erin en voila, we zijn weer klaar

P1030020-border.webp

P1030019-border.webp

P1030017-border.webp

P1030016-border.webp

Het kunststof heb ik nog niet behandeld, ik wil eerst nog die Mothers brushes voor het kunststof. De striping heb ik gewoon meegepakt met Pro polish en Wolfgang, tot nog toe geen problemen gezien..

Ook onder de motorkap nog een beetje schoongemaakt, ik trok daarbij de oliedop er eventjes af en zag dit.. volgens mij sludge of iets in die trant. De boel maar even schoongemaakt, maar daar moet ik maar even naar laten kijken

P1030012-border.webp

P1030014-border.webp

Weer bedankt voor het lezen en kijken !

Hey Quincy!
top resultaat ziet er strak uit!

even een vraagje, mijn moeder heeft zon zelfde witte twingo(geen striping) en als ik die gewassen heb, ook na het drogen, komen er altijd na lange tijd nog vuile druppels onder de spiegels over de lak heen lopen die dan weer een vies spoor achter laten, heb jij hier geen last van? of doe ik gewoon iets enorm verkeerd?

Mayo in de vuldop wijst op vocht bij de olie.
Dus of hij heeft heel lang stationair staan draaien en krote stukjes gereden (niet warm)
Of de karterontluchting zit verstopt (damp kan niet weg)

Inderdaad wel iets aan doen.

Hans

@ Jacco, je ziet wel eens van die lekstrepen en zeker op een witte lak. Ik blaas de bekende lekpunten altijd droog met een luchtcompressor dus na het wassen heb ik er eigenlijk nooit last van, maar als het b.v. regent dan zie je het uiteraard wel weer. Dat is wel een nadeel van wit, men zegt dat je op zwart altijd alles ziet, maar wit is ook geen ideale kleur wat dat aangaat ;)

@ Hans, hij loopt ook niet altijd lekker. Af en toe geeft het dashboard ook een lampje aan, volgens het instructieboekje zou er iets zijn met luchtvervuiling zo uit mijn hoofd. Net of er een of andere klep blijft hangen, als je net rijd en je komt bij een bocht b.v. waar je moet remmen en vervolgens je weg weer wil vervolgens slaat hij ook af. Mijn idee is om hem bij de garage snel een algehele check up te laten doen..

Lekkere garage heb je 'm van gekocht, is gewoon achterstallig onderhoud. :-/

De witte derrie is een combinatie van vocht (uit de omgevingslucht of van verbranding) en olie.
Normaal zal een motor zijn karter voldoende ventileren om condens te voorkomen
Als de ontluchting dicht zit, of de motor niet voldoende warm wordt gaat het wel eens mis.
Wat je na moet (laten) kijken is de slang van het karter (soms vanuit kleppendeksel) naar luchtfilter
Bij nieuwere auto's gaat die vette damp helaas richting luchtmassameter en gasklep, die worden dan gestoord / vuil.
Daar komt dan weer het afslaan vandaan, want bij geringere stroming is het probleem het duidelijkst.

Hans

@RedCat totaal off-topic waarvoor mijn excuses maar: ik sta op regelmatige basis versteld van hoeveel jij weet over 1001 verschillende dingen...amazing! 8-())

Allemaal relatief. Kennis komt vanzelf als je ouder wordt :-b En nog later gaat het soms ook weer weg :roll

Net een fotoalbum van een Healeykenner doorgekeken . Meer dan 200 subalbums vol met kennis en ervaring
Daar wordt ik nou nederig van :ja

Hans

Gisterochtend in de Passat gestapt met mijn dochter richting Veenendaal.. op het Twingo forum had ik een setje stalen velgen met goede banden weten te scoren, echter zaten er geen wieldoppen bij, maar de prijs was er dan ook naar ;)

Bij terugkomst het ergste vuil er maar afgewassen, maar mijn velgenreiniger lag nog bij mijn vader, dus ik had even niets anders voorhanden.

Vanochtend ging de vrouw met de kids naar een verjaardag en dat bood mij gelijk de mogelijkheid om de winterbanden te verwisselen voor de zomerbanden, op het oog geen verschil, zwarte stalen velgen voor andere zwarte stalen velgen.. maar daar kwam vanmiddag verandering in.

Bij de dealer een setje Blanc Glacier (zelfde kleur als de lak) Pirate wieldoppen gekocht en deze gemonteerd, smoelt echt heel anders :cool

TwingoPirate1.webp

TwingoPirate2.webp

Morgen tussen de bedrijven door wil ik de wieldoppen ook voorzien van een goede bescherming in de zin van WheelWax of DGPS, gemonteerd ziet het er als volgt uit

TwingoPirate3-1.webp

TwingoPirate4-1.webp

Staat leuk, wij hebben in januari ook een witte twingo gekocht, nieuw. Komt in eind april.
Niet in Groenlo maar in Aalten. :-"

Btw. Je had toch een setje lichtmetaal voor de zomer??