• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raamlijsten PT cruiser

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
hallo,

tussen de portierramen van de PT cruiser zitten zwarte lijsten
hier te zien op de foto

de auto staat hier net in de NXT wax.....


deze lijsten hebben altijd doffe :( plekken.....

ik heb al van alles geprobeerd zoals glasreiniger, wax, paint renovator en noem het maar op....
ik weet eigenlijk niet meer wat te doen:weetniet
 
Je zou Dibbuz even moeten vragen, hij is de trim expert op het moment.. volgens mij heeft hij een beetje het zelfde met zijn Seat Leon raam trim (al lijkt jou trim wel van een andere materiaal te zijn).
 
Ik had hetzelfde probleem met dezelfde lijsten maar dan op mijn Focus, Poorboys Trim restorer heeft me perfect van dit probleem verholpen :)^

Vince
 
Is het gelakt?

Aan de glans te zien wel.

Zoja dan gewoon het zelfde behandelen als de rest van je auto. Is het niet gelakt dan gewoon trim restorer pakken
 
De raamlijsten van mijn PT hebben dat probleem echt niet. Ik doe er ook weinig aan. Een wax durf ik er niet opzetten omdat ik niet zeker ben of het nu gelakt is of niet. Ik hou het bij wat Mothers Instant Detailer. Geen enkele last van doffe plekken bij mij.
 
Als de lijsten gelakt zijn normaal polijsten dan een pre-wax cleaner erop en uiteindelijk de wax.

Is hij niet gelakt dan puur wax erop aanbrengen of Colour enhance.

Ik breng zelf altijd wax aan op niet gelakte delen. Dit geeft toch enige bescherming en geeft geen doffe plekken meer.
 
hoi,

het is niet gelakt...althans dat denk ik.
het lijkt wel glas of een een bepaalde kunststof.
wax heb ik ook al geprobeerd.

ik zal eens proberen om het eerst te ontvetten en dan een trim restorer te gebruiken
 
ik heb de doffe plekken weggekregen....

ik heb nog een keer de paint renovator gebruikt van autoglym op een witte handpad van LC...
iets meer doorgezet en de doffe plekken verdwenen.....:party:

bedankt voor alle tips.