• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RaggTopp voor Mx-5? En wat nog meer?

Steffan

Detailing rookie
1 apr 2014
3
0
HI allemaal,

Ik vroeg mij af of de RaggTopp producten die samen worden verkocht gebruikt kunnen worden op het dak van een Mx-5. Dit is de link: https://www.Carclean.com/product/RaggTopp/Fabric_Convertible_Top_Care_Kit_EU_1165A_101912 Ik zag namelijk op internet dat er twee verschillende versies zijn en weet nu niet zeker of dit de juiste versie is voor het dak van een Mx-5.

Verder vroeg ik mij af welke borstel jullie aanraden om de kap mee schoon te maken, ik heb er liever eentje die te zachte haren heeft dan te stugge.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Belangrijkste is dat je eerst vast stelt wat het materiaal van de top is
Vinyl is dicht en "plastic" Stof / Fabric is geweven en heeft een structuur van draad in een # patroon
Voor elk is een eige RaggTop middel en je moet ze echt niet verwisselen ...

Qua borstel zou ik de brede van paardenhaar nemen

Leuk karretje, veel plezier ermee
 
Hi RedCat, Bedankt voor je reactie! Het is me nog niet gelukt vast te stellen wat voor type dak ik heb. Onderstaand heb ik foto's bijgevoegd, wellicht kan jij het zien? Het materiaal voelt ribbelig. Tevens heb ik een foto van het dak toegevoegd waar een stukje gerepareerd is, weet niet of dit het juiste forum daarvoor is, maar vroeg mij af of er wellicht mooiere manieren zijn om dit te repareren. De vorige eigenaar gaf aan dat er een sigaret op was gevallen, zonde:(. Het is gelukkig verder wel waterdicht.
conv_429.jpg
conv_430.jpg
conv_431.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou zoals gezegd is het een open geweven structuur stof of dicht en plastic?
Ik zie geen open structuur op de foto's dus dan mag je er vanuit gaan dat het vinyl is (ook de reden waardoor een peuk er doorheen gaat)
 
Las vanmiddag dat Carclean 303 producten binnenkort allemaal zal hebben ze zijn importeur geworden voor de benelux dus ;)
 
De top is van vinyl, de bandenplakker is wel een heel komische oplossing
Even bij Colourlock vragen om de leerplamuurgel in zwart ...
En om te verstevigen hebben ze ook wel wat (even bellen)
 
Super bedankt weer voor de reacties! Ga zometeen de https://www.Carclean.com/product/RaggT...ml_1141_101914 aanschaffen :).

In de beschrijving staat dat er voor het aanbrengen van de protectant bij het wassen een zachte doek moet worden gebruikt. Ik neem aan dat een paardenhaarborstel hier ook onder valt? Of moet er echt een zachte doek worden gebruikt?

Ga ook even contact opnemen met colourlock, thnx RedCat!