• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-X waas met wissen

XanderV1

Detailing trainee
15 aug 2024
18
25
Ik heb een paar weken geleden mijn autoraam goed schoongemaakt met autoglym glass polish. Daarna heb ik Rain-X aangebracht en uitgepoetst. De eerste 2 weken ging het redelijk maar ik zie weinig mensen zeggen dat ze hun ruit niet meer kunne wissen. Als ik nu mijn ruit wis dan blijft er een waas achter. Uiterst hinderlijk in het donker en tegenlicht. Enige optie is om harder dan 50 te rijden zodat de druppels eraf waaien. Met condens is dat alleen bijna niet te doen. Daarnaast is nu na een paar weken de werking van de rain-x een stuk slechter in de vorm van heel veel kleine druppels die blijven hangen.

Nou moet ik wel zeggen dat het potje rain-x een paar jaren oud is maar zou dat uitmaken? Is die waas altijd aanwezig met een glasscoating? Ik kan me herinneren dat ik het een eerdere keer ook al had en daarom nooit meer had gebruikt.

Heb je ook je wisserbladen schoongemaakt, of alleen de ruit? Ik heb die waas één of twee keer gehad, en naar mijn mening is dat bijna altijd gerelateerd aan óf vergeten ook het rubber van de wissers schoon te maken of niet goed aangebracht/uitgebufd, of uitgebufd met een doek die niet goed schoon was.

• Leuk
Reacties: XanderV1
Ik heb het goed uitgepoetst met een doek die zeker schoon uit de was kwam. Misschien zouden het de wissers dan kunnen zijn. Maar die waas die hoort dus wel weg te zijn?

Ik gebruik Rain-X al iets van 10 jaar, en heb bij gebruik van de wissers niet of nauwelijks iets van een waas. Als ik bij het wissen last heb van een waas is dat tot pakweg 2-4 cm achter de bewegende wisser.

Ik heb vanochtend de wissers goed schoongemaakt met IPA (nee niet het bier) maar het probleem blijft alleen nu klapperen de wissers ook nog haha.

De doeken worden inderdaad zonder wasverzachter gewassen en niet in de droger gedaan.

Tegen het klapperen kun je de ruitenwissers insmeren met rubbercare of vaseline. Niet op de wis kant, maar de zijkanten. De wisser wordt dan wat soepeler en het kan dan zijn dat het klapperen verdwijnt.

Ja, het klinkt raar. Ik heb het bij mijn vorige auto, met van die lellen van wissers (citroen c4 Picasso) gedaan en het hielp wel.

Laatst bewerkt:
  • Verbluft
Reacties: RedCat