• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ramen/ruiten drogen/reinigen

lolwash

Detailing addict
5 feb 2015
75
55
Hallo:-D,

Nadat ik mijn wagens heb gewassen, spuit ik de wagen opnieuw nat en moet natuurlijk het drogen beginnen.
Voor het 'drogen' van de carrosserie gebruik ik de delerium doek.
Wat is het beste voor voor het drogen van mijn ramen(ruiten) aan de buitenzijde?

Ik gebruik eerlijk gezegd soms nog een 'zeem' in combinatie met een aftrekker voor het streeploos afvegen van de ramen.
Enkel vind ik dit een groot tijds verdrijf, kan hiervoor bijvoorbeeld de Vetro Bianco van monello gebruikt worden of heeft deze niet genoeg capiciteit voor een volledige auto?
Heb deze monello doek enkel nog maar op de binnenzijde gebruikt voorlopig.
Gebruiken jullie ook nog steeds een aftrekker?

En een laatste probleem dat ik heb bij het afdrogen van de ramen, ik was mijn auto met slick en suds van poorboys waardoor er een vettige waas soms achterblijft op de ramen(zie https://forum.Carclean.com/threads/waas-op-ramen.15364/).
Ik denk dat ik hier niet de enigste ben dan die dit heeft met dit product, maar mijn vraag is dus:
of iedereen nadien nog een aparte behandeling doet op zijn ramen NA het wassen van de auto?

Alvast bedankt!
 
Een aftrekker zeg je? Dat is de bijnaam van mijn rechterhand en die komt bij het wassen van de auto inderdaad veelvuldig in actie.

Alle gekheid op een stokje. Ik droog mijn auto met de Silk Dryer van Gyeon. De ruiten doe ik met de kant zonder vezeltjes, dus dat is vergelijkbaar met de Vetro Bianco. Ik gebruik bij het drogen een detailspray (tot voor kort Spray&Wipe, sinds twee weken Meguiar's Last Touch) en dan zijn ze meestal zo goed als ik ze wil hebben. Als ze nog niet helemaal mooi zijn, of als ik ze extra goed wil hebben dan gebruik ik een ruitenreiniger (Nanolex, Meguiar's, DodoJuice) en een MF doek voor ruiten. Dat is er zo'n dunne zonder echt vezels. Let wel: mijn ruiten staan in de Nanolex Ultra Glass Sealant, dus er blijft nooit veel water achter op de ruiten.

En ik gebruik ook geen shampoos met wax, dus ik heb ook geen last van de waas die jij beschrijft.
 
Als eerste vind ik jet heel jammer dat de aftrekker grap al gemaakt is ;)

Wat ik doe en wat voor mij prima werkt... Ik was eerst mijn auto... Ben geen fan van shampoo's met wax.. Daarna droog ik de gehele auto inclusief de ramen.

pas als ik daar helemaal klaar ben... Pak ik een ruiten reiniger.. Ik gebruik zelf die van mothers maar dat maakt niet zo veel uit.. Dat spuit ik op een disco duo... Daarmee was ik de ramen en daarna neem ik het af met de ramen doen van Monello... Weet even niet zo snel hoe hij heet maar ik vind hem ideaal.. Ja kan matuurlijk ook een ander mark doek pakken ;)
 
Er is mij nog nooit een vettige waas opgevallen op mijn raam na het wassen, ik gebruik PB super slick and suds en gyeon bathe+.

ik droog altijd de gehele auto met een monello sensa acqua en doe daarna de ramen nog even een keertje schoonmaken met ruitenreiniger.
-Ruitenreiniger op een pad sprayen
-raam reinigen
-afnemen met een MF waffle weave structuur doek.
 
De meesten reinigen/cleanen de ramen dus nog eens na het opdrogen dus blijkbaar, jullie 'drogen' dus de ruiten met een MF doek zonder aftrekker.
Ik heb hier ooit een busje gekocht van auto finesse, gebruik dit dan soms in combinatie met de dodo juice mint mirkin doek. Enkel lijkt me dat het busje niet zoveel doet en de doek toch nog strepen nalaat. Hoewel ik toch al veel goede commentaren erover gelezen heb.
Maar heb precies al gelezen dat dodo juice clearly menthol en de nanolex glass cleaner geen slechte producten zijn voor de ruiten schoon te maken nadien.
 
lolwash;n433629 zei:
De meesten reinigen/cleanen de ramen dus nog eens na het opdrogen dus blijkbaar, jullie 'drogen' dus de ruiten met een MF doek zonder aftrekker.
Ik heb hier ooit een busje gekocht van auto finesse, gebruik dit dan soms in combinatie met de dodo juice mint mirkin doek. Enkel lijkt me dat het busje niet zoveel doet en de doek toch nog strepen nalaat. Hoewel ik toch al veel goede commentaren erover gelezen heb.
Maar heb precies al gelezen dat dodo juice clearly menthol en de nanolex glass cleaner geen slechte producten zijn voor de ruiten schoon te maken nadien.


Hier ook de clearly Menthol, kan niet anders zeggen dat ik nog nooit mijn ramen zo schoon heb gezien als na het gebruik van dit magische goedje
 
Na een wasbeurt droog ik de auto met de Gyeon Silk Dryer. Vervolgens pak ik er een Peluche Verde bij, mijn alles-doek, en gebruik Spray&Wipe om de hele auto na te lopen. Hiermee doe ik dus ook mijn ramen en dat werkt prima.

De ramen staan niet in een goedje of coating, en hebt verder nooit last van strepen.

Als mijn hond, of dochtertje, weer eens met der bakkes tegen het raam heeft gezeten, of ik de binnen/buitenkant van mijn voorruit wil schoonmaken omdat er teer van het roken ofso op zit, dan pak ik ook de Clearly Methol.
 
Gebruik zelf altijd na het wassen een MF doek om te drogen, daarna nog nabewerken met Meguiars Perfect Clarity en een Ultimate Whipe.
Streeploos schoon altijd :)
 
Clearly menthol hier ook. Droog alles eerst af en dan op een MF doek aan de korte kant wat opspuiten en raam mee afnemen. Daarna met de lange kant nog nawrijven.
 
Best dus eerst alles 'opdrogen' met een MF doek. En nadien nog eens een glass cleaner zoals Clearly menthol gebruiken en dit afvegen met een MF doek.
Maar wat zijn zoal goede doeken voor ruiten:-D? Of gebruiken jullie je droogdoek die ook voor de carroserie gebruikt wordt? Probeer namelijk de juiste doeken voor de juiste applicatie te vinden:)
 
Ik vind doeken met een korte vezel het fijnst, want die laten minder pluisjes achter dan langharige doeken. Ik gebruik gewoon MF ruitendoekjes van de Action ofzo. Ik heb ook een waffleweave doek (Meguiar's water magnet) en die vind ik ook wel fijn op de ruiten. De echtr ruitendoekjes gaan soms nogal stroef over de ruit, en dat werkt niet prettig.
 
Dankjewel voor de terugkoppelingen:-D! Ik ga het proberen met de Monello Vetro bianco binnenkort dan.
Gebruikte hem tot voor kort enkel voor aan de binnenzijde. Ga me dan misschien ook PB Clearly Menthol aanschaffen voor buiten.
 
Clearly Menthol is van DDJ.
Gebruik deze zelf ook icm de Monello Vetro Bianco( 1 voor binnenkant en 1 voor buitenkant), werkt perfect.