• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Randy uit Hengelo

arandy

Detailing rookie
18 okt 2016
5
15
44
Hallo allen,

Ik heb me hier net maar is aangemeld omdat ik een andere auto heb gekocht en deze fatsoenlijk wil wassen en poetsen. Geen wasserettes meer voor mij.

De auto is een VW Scirocco uit 2008 in metallic blauw.

Ik heb nog niks en wil graag een starterskit kopen, zit zelf te denken aan een hogedrukreiniger met schuimlans en een nanolex pakket maar voordat ik spul ga kopen hoor ik graag wat mensen aanbevelen als starterkit :)
 

Bijlagen

  • 20160917_155447.jpg
    20160917_155447.jpg
    326,5 KB · Weergaven: 217
Hier mijn werkwijze en welke producten. Disclaimer; er komt Dodo Juice in voor.

https://forum.Carclean.com/threads/nieuwe-en-verbeterde-stappenplannen-dodo-juice.17926/

Microfiber Madness heeft ook erg goede producten.

Greetings from mr. D. Juice
 
Welkom Randy.
Er staan volgens mij wel een paar (naast bovengenoemde) antwoorden op je vraag. Met de zoekfunctie (bovenaan in beeld) zou je al best een hoop kunnen vinden.
 
Bedankt allemaal. Net een karcher met schuimlans besteld. Nu nog een beetje foam en wat andere dingen om de auto deze winter schoon te houden. En als mijn carport binnenkort een garage is geworden ga ik ook maar is een polijstmachine met bijbehoren aanschaffen en de auto voorzien van een nanolex SI3D coating. Maar dat zal wel volgend jaar worden.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Bedankt allemaal. Net een karcher met schuimlans besteld. Nu nog een beetje foam en wat andere dingen om de auto deze winter schoon te houden. En als mijn carport binnenkort een garage is geworden ga ik ook maar is een polijstmachine met bijbehoren aanschaffen en de auto voorzien van een nanolex SI3D coating. Maar dat zal wel volgend jaar worden.
Mooie wagen en welkom op het forum...

Zou je niet eerst een wax gebruiken voor je met een coating gaat beginnen? Van mijn "leraar" heb ik begrepen dat er nogal wat regels gelden waar je je goed aan moet houden om een coating goed aan te brengen. Ik ben ook begonnen met een wax en er zijn veel goede waxen zoals de waxaddict finale, vitreo en de collinite 915 welke makkelijk te verwerken zijn en die een goede standtijd hebben.

Verder zou ik het volgende aanschaffen:

Pre-wash:
- Nanolex pre-wash

Foamen:
- Doe ik nooit eigenlijk ziet er leuk uit en het voegt wel wat toe aan de reiniging maar als je goed spoelt en de pre-wash doet is dat ook prima. Althans dat is mijn ervaring en heb daarom ook maar niet direct een foam kit aangeschaft en krijg mijn auto tot nu toe krasvrij schoon.

Wassen:
- 2 emmers van grit guard zijn toch wel een must have inclusief grids.
- washmitt (wat ik een hele fijne vind is van microfiber madness Incredimitt washmitt)
- Shampoo van DDJ Born to be Mild
- Foam van Valet Pro (Optioneel) ik gebruik zelf geen HD reiniger omdat ik nog niet weet wat ik wil en kom heel goed uit de voeten met de tuinslang.
- Droogdoeken CSF Delirium en de waffle doek van Poorboys zijn wel favoriet bij mij en heb net de Microfiber Madness Dry me Crazy drying doek besteld.

Ramen:
- Valet Pro Glass Cleaner
- Turtle Wax Clearvue Repellent

Velgen/Banden:
- Wolfs fallout remover of Valet pro bilberry.
- Gyeon Q2Rim om je velgen mooi te beschermen

Interieur en exterieur plastic:
- Autofinesse revive (werkt ook mooi onder je motorkap)

Op wat voor termijn wil je gaan polijsten?
 
@JanMarten - Die Nanolex prewash ontvet toch als een malle? Dat lijkt mij niet echt bevordelijk voor je LSP. Dan is een pH-neutrale foam wat vriendelijker, denk ik?


Greeetz

Als je deze prewash niet aanmengt of aanmengt met 1:4 dan stript deze inderdaad alles wat op je wagen zit. Als je deze goed aanmengt, moet je zelf even uitproberen welke mengverhouding deze goed schuimt, dan stript deze je lak niet. Ik heb thuis de mengverhoudingen op een papiertje staan waar ik het mee geprobeert heb. Ik ben alleen niet thuis komende weken :oops:.
 
Polijsten en coaten zal wel meer richting zomer worden. Eerst idd maar is beginnen met fatsoenlijk wassen en een wax laagje idd.
 
zo net maar is een startpakketje gehaald. Goede wax heb ik nog wel dus ik kan binnenkort wel is een beurtje doen als ik tijd heb :)
upload_2016-10-27_12-57-43.png
 
geen idee maar ik heb nog wel een hele bende nieuwe doeken in allerlei formaten en soorten. Eerst maar is kijken of het verschil groot is dan kan ik er altijd meer bestellen.

Ook voor de duidelijkheid ik wil mijn auto er gewoon goed bij hebben staan, shows en evenementen boeien me niet echt. Ik zal waarschijnlijk een stuk sneller tevreden zijn dan de meesten hier ;)
 
geen idee maar ik heb nog wel een hele bende nieuwe doeken in allerlei formaten en soorten. Eerst maar is kijken of het verschil groot is dan kan ik er altijd meer bestellen.

Ook voor de duidelijkheid ik wil mijn auto er gewoon goed bij hebben staan, shows en evenementen boeien me niet echt. Ik zal waarschijnlijk een stuk sneller tevreden zijn dan de meesten hier ;)
Dat begrijp ik. Droogdoek neemt wel degelijk meer water op. Ik heb er zelf nu 3 liggen en dan kan ik mijn hele auto netjes mee drogen.
 
Als je auto een beetje goed in de wax staat dan moet het met 1 doek ook wel lukken. Ik gebruik de BoB Drying Towel (eenzijdig te gebruiken 60x60 cm) en daar droog ik met gemak het Beest mee af en Truus met een beetje meer moeite.
 
Als je auto een beetje goed in de wax staat dan moet het met 1 doek ook wel lukken. Ik gebruik de BoB Drying Towel (eenzijdig te gebruiken 60x60 cm) en daar droog ik met gemak het Beest mee af en Truus met een beetje meer moeite.
Ik heb dan ook een station met een panorama dak en daar blijft vaak veel water op liggen. Gebruik 1 doek om de auto te drogen. De tweede om na te trekken. Derde stand-by voor 't geval dat ik mijn doek op de grond laat vallen .