• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare uitlopers op voorruit

Rumoer

Detailing trainee
19 jan 2012
5
47
Vorig jaar had ik op al mijn ruiten uitlopers op mijn auto na oudjaarsdag. In eerste instantie naar aanleiding van dit forum las ik iets over vuurwerkspetters op de ruiten. Dit jaar heb ik de voorruit van mijn auto afgeschermd met een antivriesdoek. Wat treft mijn verbazing dat ik weer uitlopers op mijn voorruit vind, ja mijn voorruit, niet mijn andere ruiten(zover ik heb kunnen ontdekken). Ik zie deze spetters pas als ik de ruitenwisser aanzet. Dan zie ik van die wit/grijze (waas) uitlopers op de ruit.
Wie weet wat vuurwerkspetters zijn, hoe het eruit ziet en of dit overeenkomt met mijn beschrijving of dat er iets anders met mijn auto gebeurd is(chemisch middel)?

Je zal in ieder geval moeten beginnen met schoonmaken
Spiritus kan en een beetje afwasmiddel ook wel
Anders moet je echt gaan denken aan een polijstmiddel
Dus niet aan de slag met Jif/Cif of iets dergelijks

De lopers, zoals jij ze beschrijft, heb ik ook wel eens gehad. Van alles geprobeerd; glas scrub van ProVision, Pro. Polish van Poorboys. Maar uiteindelijk met Ultimate Compound op de gele CCS cutting pad op de DAP900. Nu is het weg.

Oppassen dan dat je niet met grotere problemen kont te zitten in de vorm van "witte" vlekken.

Ik had vorig jaar "contact" gehad met een malloot die zijn glassnijder op mijn portierruiten testte. (Ik heb oplettende buren dus de schade uiteindelijk kunnen verhalen...) In afwachting van de centjes M105 op gele wol gebruikt. Wat de glasboer al voorspelde: de kras kreeg ik wel weg maar het gepolijste gedeelte raakte ontkleurd. Ook was er een duidelijk verschil te zien bij nat. Opzij valt daar wel mee te leven, voor mijn voorruit lijkt het me niets.

Dus als je gaat compounden, doe niet alleen 1 plekje maar de hele ruit:idee