• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Red mist na black hole

Shiny black 308

Detailing rookie
3 mei 2026
3
2
Hallo.

Vraagje. Ik heb een mooie zwarte Peugeot 308 gr (2022). En die wil ik mooi diep zwarte houden en dus beschermen.
Nu heb ik poorboys black hole en dodo juice red mist aangeschaft, maar kan dit eigenlijk direct na elkaar worden aangebracht??

Black Hole is een glaze. Dus die geeft geen bescherming. Als je black hole gebruikt. Zou ik er daarna een wax overheen doen.
En dan de red mist gebruiken na een wasbeurt bijvoorbeeld.

• Leuk
Reacties: Ric325i en Cordoba
Wat RoyR aangeeft is inderdaad het beste, maar als antwoord op je vraag: Ik zou het afraden. Dit omdat Red Mist, zover ik kan herinneren, zelfs op de verpakking aangeeft om het niet over verse waxlagen heen aan te brengen. Dit zal door de oplosmiddelen zijn.

EDIT: ''Please note that Red Mist should never be used over 'fresh' wax or sealant due to interference from its strong solvents.'' ''...aangezien Red Mist de verse wax verwijdert (staat ook op de verpakking)'' ''But never apply it directly over fresh wax, sealant or glaze.''

Black Hole spoelt bij de eerste de beste regenbui weg omdat deze geen bescherming geeft.
Ik zou doen: Black Hole -> wax en/of sealant -> wassen -> onderhoud Red Mist.
Waarom heb je de BH eigenlijk gekocht? Dit is een voedend product dat ook enigszins de swirls en imperfecties opvult/verhult.

Ik had idd BH gekocht voor de kleine krasjes en imperfecties. Ik dacht polijsten nog een stapje te ver. De Red mist had ik gedacht als sealant om de BH mee af te sluiten, maar dat is dus blijkbaar niet de juiste sealant hier voor.
Ik ga nu alleen de Red mist doen en de volgende keer BH met wax.
Tip voor een goeie wax icm BH?

Bedankt voor jullie reacties!

Collinite 845 is altijd goed, maar PB natty's paste wax is ook een prima wax voor na de Black hole. Er zijn natuurlijk meerdere goede/fijne waxen, iedereen heeft daarin wel een voorkeur.