• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RedCat, elke keer een beetje

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.704
190
Utrecht
Vandaag zin in een stukje aan de auto te doen. Wachten tot ik alles in een keer kan doen heeft geen zin.
Ik ga dus beetje voor beetje dingen oppakken tot ik hem rondom op een aanvaardbaar niveau heb.

Ik zie het maar als een wat langduriger project. Begonnen met de randen van de motorruimte.
De motorruimte zelf is netjes en houd ik regelmatig bij. De randen bij de koplampen stonden mij tegen.

DSC04238.webp


De randen bij de scharnieren waren inmiddels ook niet meer toonbaar (althans in detailers normen)

DSC04239.webp


Ingespoten met Poorboys APC 1:40 , en de echt vuile delen met Bilt Hamber Surfex 1:50
Nabewerkt met een goedkope schilderskwast. Hier en daar even met de doek.

DSC04240.webp


Toen de Wolfgang fingermitts genomen, lijken veel op die van Dodo, maar dan licht groen en polishing.
Heerlijke dingen, mogen van mij in meerdere kleuren (Monello?) in het assortiment.
Niet geprobeerd, maar ze lijken mij de oplossing voor handgrepen en smalle stukjes.

De groene mitt met een beetje Finale, waar er wat ouder vuil zat of scherpe delen, even met de doek.
Afgenomen met wat Bilt hamber Surfex en toen de Collinite 845 met de hand.

De Jaguar is van binnen niet in de metallic lak van de buitenkant gespoten.
Aan de binnenkant zit een lak zonder blanke deklaag die qua kleur een beetje afwijkt.
De dikte van die lak ken ik niet, dus niet zo ver gegaan dat ook de krasjes er uit zijn.

Eindresultaat;

DSC04241.webp


Hans
 
Helemaal toppie RedCat ...............

Doe vooral ook verslag op het Jaguar Forum. Daar zie ik echt nog veel te veel prachtige auto''s die totaal niet de aandacht krijgen die ze verdienen.
Zeg nou zelf. Een Jaguar is toch wel één van de allerleukste auto's om te detailen ...........

Op de meeting schrok ik er best een beetje van. Tjonge jonge jonge jonge jonge, wat een bagger maken sommige mensen van hun Jag ......
Sommigen poetsen met papier en glassex, zo te zien ............

Tijd om die jongens een te scholen !!!!!!!!!!!!!!
 
Complimenten en daarbij breng je me op ideeen....gewoon elke keer een deel.....
 
Sow! Dat is een duidelijk verschil zeg!

Plezier om naar te kijken.

Waarom nu precies in delen? Ontbreekt het je aan de tijd voor een behandeling in een (1) keer?
 
Kan ik ook wel beantwoorden: omdat je het gewoonweg absoluut never nooit red op 1 dag in je eentje.
Gehele stappenplan buitenzijde wel ( net aan ), maar als je dan de specifieke hoekjes / gaatjes etc ook nog wilt doen, neuh.
De motorruimte afspuiten en dan met de AG combo te lijf gaan is een andere trede dan met fingermits en polijstmiddel

Zoals ik het kees wil de rode kat het naar een echte detailerniveau halen, waarvoor petje af !
 
Netjes, Hans. Petje af. Ik weet nog niet of ik er het geduld voor op zou kunnen brengen. De buitenkant is een heel ander verhaal. Zijn grote stappen / lappen en dus snel een dik resultaat. Aan de andere kant: 't is natuurlijk wel "af" zo :ja
 
Ziet er super netjes uit zo :-)^ Moet ik ook nog eens doen, maar ik vind dat een vervelend klusje=-o , al die kleine hoekjes en dergelijke.

Als ik volgende keer de auto van ons doe, toch maar eens dat doen, ziet er zo netjes uit.
 
@MK-US
Begrijp ik volkomen en kan het meer dan beamen, maar ik vroeg me af wat de reden is waarom Hans het stukje bij beetje doet?
Komt hij gewoon tijd te kort om het in bijvoorbeeld een weekend eens aan te pakken? (Vrijdagavond, zaterdag en zondag).

En mocht Hans een helpende hand wensen, dan ben ik best bereid die te bieden aan een gewaardeerd lid die wat mij betreft de naam heeft caravan-specialist te zijn en ons trakteert op reviews en tests en altijd hulpvaardig is.

Aficior
 
Dank voor de reacties, een voordeel van het in beetjes doen, krijg je er lekker veel.
Alles is normaal al veel, maar ik werk full time, we hebben kinderen, mijn vrouw is ook wel eens weg, ....
Plannen lukt ook niet altijd. Ik heb meer dingen dan aan de auto werken, die ook leuk zijn.
En aan hulpaanbod geen gebrek. :ja

Niks te klagen dus.

Hans (die zijn best doet om zijn vaantje te behouden ;) )
 
Tja Hans ......... Je ziet het. Niet iedereen kan deze aanpak direct volgen. Ik begrijp deze aanpak volledig. Detailen heet dat .............

En een licht gevaarlijke opmerking nu ..... Iedereen die een auto in één dag volledig kan behandelen volgens het stappenplan, met name een Jaguar, heeft gegarandeerd een aantal basistechnieken nog niet helemaal onder de knie .... :-" :-" :-"
 
Woensdag had ik bij toeval de tijd om de auto te polijsten. De planning was erg krap dus heb ik geen tijd genomen om foto’s te maken. Eéntje maar van de beading, dat was het.
Vandaag was in principe gereserveerd voor de velgen rondom. Het afwachten was of de auto thuis kon blijven. Dat is gelukt.
Velgen eraf en daarbij de wielkasten ook meegenomen. Voorzijde gewoon schoongemaakt, achter de binnenkuip eruit en ook daaronder de carrosserie aangepakt.

De kuipen bij de voorwielen heb ik laten zitten, demontage daarvan staat gepland bij de wissel naar de winterbanden.

De velgen waren aan de binnenzijde vervuild omdat ik daar als ze erop zitten nauwelijks bij kan.
De kuipen waren goor, omdat ze in hun 7 jaren waarschijnlijk nooit schoon zijn gemaakt.

WK1.webp


De carrosserie achter de kuipen was ook behoorlijk vervuild, maar gelukkig nergens beschadigd.

WK2.webp


WK3.webp


Ingespoten met Bilt Hamber Surfex 1:50.

WK4.webp


Tussendoor even de velg in de Surfex en Valet Pro Bilberry velgenreiniger 1:5
Vuil kwam er makkelijk af want de velgen stonden in de wax.
De banden ook gelijk meegenomen. Die waren niet echt vuil, gaan met het wassen steeds mee.
Als hulp een emmer doodgewone autoshampoo.

WK5.webp


Binnenkant wielkast met een zachte borstel en een sopje met gewone autoshampoo gedaan.
Daarna afgeveegd met een Micro Fiber doek die ik apart houd voor viezere klussen.

WK6.webp


Velg na het sopje afgespoeld en even in de Aquartz Iron Cut. De velg zag er best goed uit, je voelde wel wat maar het was amper te zien. Na ongeveer een minuut kwam het paars naar voren. Op de spaken gebeurde niet veel, in het velgbed deste meer.

WK7.webp


In de wielkast bleek de zuinigheid van Jaguar / Ford in die tijd. Zelfs een beetje verf kon er niet af.
Geloof me, de laag lak die er op zit is niet dik. Geluk dat er kuipen in zitten.
Omdat ik nog niet zeker weet of ik daar iets achter wil, eerst maar in de Collinite 845 gezet.

WK8.webp


Kunststof kuipdelen in de Valma Plastishine, vind ik gewon best aardig voor dit soort delen. Dik en vet.
Velgen staan aan de buitenzijde in de Migliore Wheel seal en aan de binnenzijde in de Collinite 845.
Banden gedaan met valet Pro Protect, aangelengd met water 1:5 en ingewerkt met een weggooisponsje.
Het eindresultaat mag er weer zijn, toch ?

WK9.webp


En toen aan de voorzijde de krik naar beneden ging gaf de Jag nog een seintje, gore troep.
Zowel de binnenkuipen als de dorpels gaan er nog een keer af om dit soort vervuiling weg te nemen.

WK10.webp


En toen vond ik het wel weer welletjes.


Hans
 
Weer een prachtige update! Echt heel nice. :cool

Ben benieuwd naar je volgende mini-project (alhoewel dit ook een grote klus was).
 
Zo Hans dat ziet er weer op en top uit:-)^

Die lak is idd erg dun, wel slecht eigenlijk=-o

Wel handig opzich zo in delen te werken, alleen mis ik de ruimte om dat zo te doen, en hebben wij de auto vaak nodig:-/
 
Mooie update! Dat ga ik aanpakken als ik over een maand de winterbanden/velgen monteer.