• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reload na Collinite 915

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Forumers,

Ik heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe C3 e-HDi airdream dynamique in de kleur aluminium grijs (licht grijs metallic) zijn eerste poetsbeurt gegeven. Want alhoewel je er voor betaald was het eigenlijk ronduit schandalig hoe hij afgeleverd werd. De sling spetters zaten aan de binnenkant van de deurlijsten en op diverse plekken was hij niet eens uitgepoetst. En de raamrubbers zaten onder de groene aanslag.

Dus ik heb hem gewassen met warm water en een flinke scheut APC om zoveel mogelijk te strippen.
Hierna heb ik hem gekleid met clay lube van dodo en bildhamber regular.
Raamrubbers ingespoten met poorboy's APC & degreaser en ingewerkt met een kwast (je wil niet weten wat eraf kwam)
Daarna alles afgenomen met IPA
En tot slot in de Collinite 915

Ook heb ik de ramen nog gesealt met G-technique C3 want dat had ik nog staan.

Afgelopen regenbuien was goed de beading te zien en hij glimt als een ....

Nu wil ik hem de komende periode gaan wassen met born to be mild en daarnaast nog de waxlaag boosten met een spray sealant. En daarmee moet hij het doen tot het voorjaar 2012.

Nu zat ik te denken aan reload....is dat een spray sealant die te gebruiken is over Collinite915 ? Want het is geen goedkoop product en als het niet houdt over de collnite 915 dan is het weggegooid geld.

Groeten GdV
 
Gebruikelijker is het om een sealant onder de carnauba wax aan te brengen, in jouw geval de reload toppen met de Collinite.
 
+1 maar bijvoorbeeld Red Mist is een detailerspray met een sealant, deze werkt wel weer erg goed op een bestaande waxlaag.

Reload op SN werkt niet ben ik achtergekomen, vlekt als de malle!
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ja ik weet dat het gebruikelijker is een wax over een sealant aan te brengen. Maar omdat reload ook speciefiek wordt gebruikt om over cquartz te zetten......dacht ik dat het wellicht ook over collnite te zetten zou zijn. Ik vraag me ook af of ik het een beetje moet zien als een volwaardige sealant of dat het een soort van detailerspray is met een sealant werking. Inderdaad zoals red mist.
 
Ik heb het een week of 8 geleden geprobeerd op een 4 weken oude laag DJ Light Fantastic. (Ben wel vaker eigenwijs 8d ) Ging uitstekend en het resultaat was erg goed, in ieder geval de beading / sheeting. Ook geen last van vlekken, of ze vallen niet op op een witte auto.. Ook leek de lak een stuk gladder te worden. Na de opvolgende wekelijkse wasbeurten moest ik mezelf bedwingen niet ieder keer weer een laagje Reload aan te brengen i.p.v. de gebruikelijke PB QD+.

Over duurzaamheid kan ik niet zo veel zeggen want er zit inmiddels al weer wat anders op.