Dit afgelopen paasweekend volop bezig geweest met het exterieur van de Clio. Ben uiteindelijk veel langer bezig geweest dan ik had verwacht maar goed, het resultaat mag er zijn. Al heb ik op dit moment eigenlijk nog geen echte na-foto's. Het was al donker toen ik klaar was en de dagen daarna heb ik er nog geen tijd voor gehad. Daarom ook geen Show-off topic. Misschien komt die er nog als ik na-foto's heb, maar misschien ook niet.
Erg vies was de auto niet, maar van enige vorm van bescherming was geen enkel spoor te bekennen.
Hoewel bepaalde plekjes wel de nodige aandacht (lees: een kwast + APC) konden gebruiken.
Als eerste de auto gefoamed met Autobrite - Magifoam, en de velgen ingespoten met IronX.
De velgen zijn erg vies en beschadigd, dus heb ik besloten om daar nu niet teveel aandacht aan te besteden, dat wordt nog een keer een project op zich.
Vervolgens de auto gewassen met mijn laatste beetje Dodo Juice - Born to be Mild, en vervolgens de auto naar de locatie gereden waar de rest van de behandeling plaats zou vinden.
Eenmaal hier aangekomen is de auto even afgespoten en vervolgens gekleid met Monello klei en Dodo Juice - Born Slippy.
Op de foto hieronder is alleen het stuk van de wielkast tot het begin van het Initiale logo en tot onderaan, gekleid:
Vervolgens heb ik de koplampen geschuurd met de schijfjes van Rupes en vervolgens de 3" Monello pads. Het polijsten afgebouwd van Inizio op geel naar Mezzo op oranje en Finale op wit. Tot slot 'beschermd' met EXP omdat ik op dit moment geen Gyeon Trim of iets vergelijkbaars heb. Er is zeker nog ruimte voor verbetering, maar aangezien ik maar één setje van 1500/2000/3000 per koplamp had ben ik, in ieder geval voor nu, heel tevreden met het resultaat:
Vervolgens de rest van de auto gepolijst. Waar nodig sommige plekken met Inizio op geel, en verder de hele auto met mezzo op oranje en vervolgens finale op wit.
50/50 shot: het paneel links is niet gepolijst, rechts wel:
Deze krassen op de achterklep helemaal weg kunnen krijgen.
Toen begon de tijd redelijk te dringen, ik was ook al twee dagen bezig, dus heb ik er niet meer aan gedacht om tussendoor nog foto's te blijven maken en ik heb dus ook nog geen na-foto's
.
Terwijl ik het polijsten afmaakte zijn de delen die al klaar waren in de wax gezet door mijn vriendin die de laatste paar uurtjes even kwam helpen. Als wax is de Rain forest Rub van Dodo Juice gebruikt. Vervolgens zijn alle plastic trims behandeld met Trim Restorer van Poorboys World en zijn de ramen schoon gemaakt met Clearly Menthol van Dodo Juice en hierna voorzien van een laagje Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer. Overigens de eerste keer dat ik een dergelijk product gebruik op de ruiten, en het geeft toch wel een gaaf effect hoe de druppeltjes bewegen als het regent.
Ik zal proberen deze week even wat foto's te maken hoe de auto er nu bij staat. Maar vooral door de koplampen ziet hij er veel beter uit, en de swirls zijn ook verdwenen. Alleen de velgen verpesten het plaatje nog een beetje.