• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Renault Megane RS MY2010

Sennaalbronda

Detailing chief
13 sep 2018
42
75
19
114679

Geachte lezer.
Vandaag heb ik een blauwe megane RS 250 schoongemaakt. Dit is de auto van een van de beste klanten van mijn vader. Deze man is al 30 jaar klant van mijn vader. Daarom heb ik met veel plezier zijn auto helemaal gedetailed.
Als u dit leest Leo, hopelijk bent u er blij mee.
Hier hebben jullie een paar fotos van voor de detail
114680
114681
114682
114683
114684
114685
114686
114687

Zoals je wel ziet is er aardig wat te doen.
Ik ben begonnen met alle deurkieren en moeilijke plekken om te komen.
Dit heb ik schoon gemaakt met:
Meguiars APC+ 1:10
Een gamma kwast
HD
Monello verde doek
Daarna heb ik met :
Bathe essence met klein beetje megs apc
2x gyeon smootie
2x gamma emmer met gritguard
De hele auto gewassen met de 2 emmer methode.
Hier werd ook een van de mitts gebruikt voor de hoge gedeeltes en een voor de lage gedeeltes.
Velgen heb ik schoongemaakt met:
Acid based velgen reiniger
Ez detail brush
Meguiars super degreaser
Banden borstel
Gamma kwast.
Toen hij gewassen was zag hij er zo uit:
114688

114689
114690
114691
114692

Toen heeft mn vader de auto naar binnen gereden. Toeb heb ik de auto afgedroogd met:
Meguiars last touch detail spray
2x gyeon droogdoek
Compressor met lucht.
Eenmaal afgedroogd ben ik begonnen met de plastics binnen en buiten behandelen met meguiars hyper dressing 4:1
Toen ben ik begonnen aan het leer.
114693

50/50 shot
114694

Ik heb het leer gereinigd met een hele klijne tanderborstel polijstmachine met daarop een ultrafijne borstel samen met meguiars super degreaser 10:1.
Toen heb ik alles gestofzuigd en de kieren behandeld met een detail spray voor glans
Hier de eind beelden
114695
114696
114697
114698
114699
114700
114701
114702
114703
114704
114705
114706
 
Hoi Senna , ik ben reuze blij met jouw werkzaamheden om de Megane weer helemaal in topconditie te krijgen, dat is een enorme klus geweest. De laatste keer dat ik hem zag was ik wel blij hem terug te zien maar hij zag er natuurlijk "NIET UIT". Ga er op deze manier weer met veel plezier in rondrijden. Bedankt !! en tot ziens, groeten Leo
 
  • Leuk
Reactions: Sennaalbronda
Mooi resultaat ziet er weer top uit :).
Toch klein vraagje over de RS, heeft de voorkant in elkaar gelegen of een update qua voorkant gekregen van de eigenaar?
De 2010 versie had namelijk een kleinere rij leds, rs logo zat niet onder het Renault logo, maar als je ervoor staat aan de rechterkant.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Sennaalbronda
Goed gedaan. Wat een ander gezicht zeg!
Super dat deze long-time klant zo beloont en verwend is. Ook leuk voor je vader.

Je hebt ook goede foto's gemaakt om je werk te illustreren. Complimenten. Deze reacties moet je vader ook zeker lezen.

Ik begrijp dat je zelf relatief jong bent?
 
  • Leuk
Reactions: Sennaalbronda
Goed gedaan. Wat een ander gezicht zeg!
Super dat deze long-time klant zo beloont en verwend is. Ook leuk voor je vader.

Je hebt ook goede foto's gemaakt om je werk te illustreren. Complimenten. Deze reacties moet je vader ook zeker lezen.

Ik begrijp dat je zelf relatief jong bent?
Ja ik ben pas 14. Ja 14. Een 2005 jochie. Mn vader is heel blij met wat ik doe. Ik ben ook zeer geïnspireerd door uw werk.
 
Dank je voor het compliment. Hartstikke leuk om te vernemen. U heeft mij geraakt.

Maar nu weer over jou, want dit is jouw topic (onderwerp). Echt oprechte complimenten. Als je nu al zo je best doet om perfectie na te streven, dan kan het alleen maar beter en beter worden. Lekker door blijven werken en veel lezen. Daarna kun je dan kijken of jij ook kunt wat anderen kunnen. Voorzichtig blijven proberen. Dat is de manier.

Ontzettend mooi dat de eigenaar van die auto zo blij is met jouw werk. Die eer komt jou terecht toe. Wij lezen en zien aan de foto's dat jij het zo ontzettend graag hebt gedaan. Voor die meneer en voor je vader.

En wij zijn blij met jouw verhaal. Mooi om te zien dat detailing ook een jonge man van veertien hele jaren oud kan raken. Wat ga jij nog een bijzondere dingen meemaken. En wat leuk voor ons dat je dat misschien met ons deelt.

Ik wens je toe dat je nog veel auto's mag detailen en dat je misschien samen met je vader een verdienmodel weet te creëren. Natuurlijk gaat je school altijd voor, maar dit is wel veel leuker dan een krantenwijk bijvoorbeeld.

Tot ziens,
Aficior