• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Restanten op glas

**UPDATE**

Ok, inmiddels is mijn assortiment een beetje uitgebreid, maar heb ik nog geen tijd gevonden om mijn raam aan te pakken.
Máár, de kans bestaat dat dat volgende week wel eens zou willen lukken!

Dus wou ik graag nog even jullie mening over het stappenplan voor mijn ruiten. Als ik nog iets nodig zou hebben, kan ik het dan nu bestellen.

  • Stappenplan zoals gewoonlijk (foamen, wassen, drogen)
  • Ramen kleien met Dolce Verde en DJ Born Slippy
  • Polijsten met MF-pad en Audi-polijstmiddel (gratis bijgekregen) en afnemen met MF-doek
  • Ontvetten met Gyeon Prep
  • Reinigen met Gyeon Glass (aanbrengen met MF-pad en afnemen met waffle)
  • Turtle Wax ClearVue dun aanbrengen met MF-pad
  • Half uurtje wachten en uitpoetsen met MF-doek
  • Laatste 2 stappen herhalen
Lijkt dat ok? Ben benieuw naar de werking van ClearVue!
 
Ik zou alleen prep of alleen glass gebruiken. Voor clearvue luistert dat ook niet zo nauw, i mijn ervaring.

Dit is de werkwijze die ik vooralsnog het fijnst vind:

- polijsten/schoonmaken/enz
- ClearVue dun aanbrengen op de ruiten met een applicator en microsuededoekje die je normaal voor coatings zou gebruiken.
- na 5-10 min nogmaals de clearvue aanbrengen (dus zonder de eerste laag uit te buffen)
- na 5-10 minuten afnemen met (rijkelijk) demiwater en doeken (bij voorkeur een doek die niet pluist)

Ik heb het ook aangebracht met een make-up pad, maar dat werkt minder snel, minder precies en minder zuinig, dus gebruik ik sinds kort een applicator en microsuededoekje. Het doekje was ik gewoon mee met de doeken en gebruik ik nu alleen nog voor clearvue.
 
Ik wikkel het doekje op de applicator en maak hem dan vast met een stukje tape. Vervolgens hou ik de opening van de fles hier tegenaan en keer hem om zodat er wat product op komt. Dit doe ik op 2 of 3 plekken zodat het product egaal over het doekje is verdeeld.

Ik heb het nooit met een mf-pad gebruik, dus ik weet niet hoe dat werkt, maar een coatingblokje en doekje lijken mii fijner
 
  • Leuk
Reactions: brecko
Verder werkt een mf pad ook prima hoor, ik gebruik tegenwoordig gewoon een piccolo nero doek om clear vue aan te brengen. Zo'n suède doekje neemt wel minder product op kan ik me voorstellen en werkt dus wat zuiniger.

Wat @Jansen al zegt, blij clear vue luistert het niet zo heel nauw, maar met water afnemen maakt het wel een stuk makkelijker!
 
  • Leuk
Reactions: brecko
Bedankt voor de input allemaal! Nog een laatste vraag: koop ik best een hand pad (bv Orange Light Cutting Pad) om mijn raam te polijsten? Heb nog nooit eerder gepolijst (geen raam en geen lak), dus ik weet niet goed hoe hiermee te beginnen.
 
Glas is hard. Behoorlijk HARD. :D Je zal dus nooit een voorruit o.i.d. écht kunnen polijsten/slijpen, maar de korrel werkt mee aan de reiniging en het verwijderen van hardnekkige vervuiling op het glas.

Een Oranje Handpad met bijv. Mezzo of de fijnere Finale (Medium en Fijn polijstmiddel) zal prima gaan om het glas te polijsten/reinigen. Welk polijstmiddel heb je in huis? Dat spul van de Audi-dealer?
 
  • Leuk
Reactions: brecko
Tja, onlangs toch nog verbaasd over het krassen in glas. M'n vriendin had op haar auto wat vogelpoep verwijderd met een natte keukenrol. Blijkbaar zat er hij er al wat ingedroogd op, en heeft ze nogal hard moeten wrijven. Ik zag toch wat krassen nadien!

Qua polijstmiddel: dat van Audi indeed.
 
Tja, hard douwen met wat hards/scherps erbij kan natuurlijk voor krassen zorgen. :p Dit soort krassen heb ik nog nooit met polijsten kunnen verwijderen. :D

Goed ontvetten na het polijsten is aangeraden, sowieso, maar omdat je niet weet of er dingen als siliconen of wat dan ook in dat polijstmiddel zitten is het nóg belangrijker. :D Liever té schoon, dan iets té vies. :p
 
  • Leuk
Reactions: brecko
Nou, ik kan ook nog iets bestellen hoor ;) Wat raad je aan? Opgelet, zal het voorlopig enkel gebruiken om m'n ramen handmatig te polijsten (om de paar maanden).
 
Wacht even: je vriendin heeft krassen gemaakt in een ruit met een natte keukenrol? Weet je zeker dat die krassen er niet al zaten?
 
Jup, ik zweer het je! Zal een foto nemen wanneer ik de kans heb. Heeft blijkbaar meteen wel hard de vlek gewreven in plaats van eerst te laten weken ofzo ...
 
Ik ben nu toevallig bezig met het polijsten van mijn voorruit. :)

Machinaal met een DAP + Oranje Foampad + S30.

1510241783003267893302.jpg


Ik heb recent een glasscoating aangebracht, maar het was te koud. Dus, opnieuw polijsten om de coating te verwijderen en daarna ga ik een simpele glas-product proberen. (KleerVue of RainX)
 
Ik heb wel geen polijstmachine :) Dus de oranje handpad + Audi-spul = ok? Of nog iets meebestellen van Carclean?