• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Retcod: Passat Variant 3C; #32 help! RDS, hoe krijg ik ze weg?

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
Vandaag ben ik even aan de slag gegaan, maar omdat het weer niet meewerkt heb ik maar een project-topic opgestart. Heb ik in ieder geval alvast een plekje om de vorderingen bij te houden. Vanmorgen wilde ik graag aan de slag, het was droog en ik heb een hoop nieuwe spulletjes die ik graag uit wil proberen. Maar ja, dan zit natuurlijk alles tegen. Kinderen naar zwemles, boodschappen doen en dan ook nog eens geen parkeerplek voor de deur ]-0

Toch maar snel er het beste van gemaakt. Gisteren had ik in de wasstraat de ergste pekel en andere zooi er al af gespoten. Vandaag met twee emmers gewassen. Mijn nieuwe Monello washmitt bevalt echt prima! Niet te dik of te dun en houdt genoeg water vast. Top!. Mijn oude washmitt van Kent gebruik ik nu voor de onderkant en dorpels. Ook de Senza Aqua werkt super met afdrogen. Ook hier gebruik ik nu mijn oude doek van Kent voor de onderzijde en lastige hoekjes.

Voor het eerst ook de motorruimte eens opgefrist. Omdat ik een kleine file in de straat veroorzaakte met het afspuiten voor de deur heb ik helaas geen voor foto's kunnen maken. Maar goed ik denk dat iedereen zich wel een voorstelling kan maken van een motorruimte die in 3,5 jaar en 160.000km nooit gereinigd is. Alles netjes ingesprayd met APC van Poorboys (ongeveer 1:3) en met een kwast goed uitgesmeerd. Even laten intrekken onder het wassen van de auto en daarna weer afspoelen met de douche-stand op de tuinslang. Kunststof daarna afgedroogd met wat oude doeken en ingesmeerd met het laatste restje Bumpercare van Autoglym. Dit is dan het resultaat;

DSC_0118_zps15861030.webp


Daarna met de PERL aan de slag op de B/C stijl. Deze zien er enigszins verweerd uit;

DSC_0115_zpsf63c2d6e.webp


Met een wattenschijfje van mijn wederhelft heel dun opgebracht en goed uitgewreven. Even laten intrekken en daarna met een MF doek nagepoetst. Ziet er weer een stuk beter uit zo op het eerste gezicht. Hier een 50-50;

DSC_0117_zps2f2e23a0.webp


Omdat ik ondertussen al twee keer voor een hagelbui naar binnen moest rennen vond ik het wel weer genoeg voor vandaag. Volgende keer weer verder. Als het de weergoden ons weer gunstig gezind zijn ga ik (naast het normale wasprogramma) eerst de andere trims aan de buitenkant aanpakken met Trimrestorer. Ook kunnen de velgen dan wel een goede reinigingsbeurt gebruiken. Over niet al te lange tijd hoop ik voor het eerst met de DAP aan de slag te gaan. Wel even zien of ik dan twee dagen vrij kan nemen zodat ik lekker in alle rust door kan werken.
 
Ach en ondanks het weer; een goed begin is het halve werk! De motorruimte ziet er in ieder geval weer strak uit! Zo ook de b stijlen.
 
Mooi begin, en benieuwd hoe je ervaringen zijn met de Perl op die trims. Bij mij bleef het niet echt lang zitten. Blijft voor mij wel een goede bandendressing.
 
BC911;314835 zei:
Mooi begin, en benieuwd hoe je ervaringen zijn met de Perl op die trims. Bij mij bleef het niet echt lang zitten. Blijft voor mij wel een goede bandendressing.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd, als het niets is kan ik het inderdaad nog voor de banden gebruiken. Wel fijn dat je gewoon een sample van 50ml kan bestellen om te proberen.
 
Nou, de Perl is na nog geen week al weer volledig verdwenen van de B eb C-stijlen.... Het lijkt alsof het als een soort laagje op het plastic blijft zonder erin te trekken en vervolgens door de zon/wind/regen vakkundig wordt verwijderd. Volgende keer de trimrestorer van Pb maar eens proberen.
 
Diezelfde ervaring heb ik ook met de PERL, ik gebruik het dan ook nog alleen voor mijn banden. Overige kunstofdelen met Back to Black van mothers of inderdaad de trimrestorer van Pb.
 
Probeer anders eens Revive van Auto Finesse. Die is tenminste niet zo smerig vet als de TR van PB.
 
Vanmiddag een leuk pakketje van de postbode, redelijk weer en een paar uurtjes voor mezelf. Aan de slag. Ik heb velgen gedaan met Spray & Rinse en de auto gewassen met Super Slick & Suds van PB. Fijne shampoo, ruikt lekker. Daarna was het tijd voor de mini-projecten.

De B-stijl (en C-stijl ook trouwens) was de vorige keer niet goed gelukt met de PERL. De PERL gebruik ik nu als bandendressing. Op advies van mijn mede-forummers Professional Polish van PB besteld. Dat gaat volgens mij al een stuk beter. Hier een 50-50. Rechts is gedaan, links nog niet.

DSC_0153_zps042b55dc.webp


Zo zag m'n pad er uit na twee stijlen;

DSC_0154_zps5d5826e4.webp


Uiteindelijk ook de dakrails gedaan. Om de boel daarna weer een beetje glans te geven en te beschermen mijn nieuwe panelpotje Purple Haze vanDJ gepakt. Wat ruikt dat lekker zeg. Volgens mij was het iets te koud voor de wax want het curen duurde best lang. Ik heb de auto zelf dan ook maar niet meer in de wax gezet, ook omdat ik niet zoveel tijd had. Wel even snel in QD+. Hopelijk kunnen we binnenkort uitgebreid gaan polijsten.

Daarna was het tijd voor de trims. Deze waren al een tijdje verwaarloosd en hebben flink te lijden gehad van de pekel. Na het behandelen met APC (1:10) zagen ze er zo uit:

DSC_0148_zps16e5c6db.webp


Hier een 50-50 met trimrestorer;

DSC_0150_zps3da3c772.webp


Tot slot heb ik het interieur nog gedaan met de Natural Look. Ondanks dat mijn auto nog geen 4 jaar oud is zag je het kunststof toch al behoorlijk opknappen. Jammer genoeg ben ik vergeten een foto te maken.
Wel heb ik nog een fototje van het eindresultaat;

DSC_0157_zps2f678bd3.webp


Hopelijk dus binnenkort polijsten met de dap. Dit is in ieder een plek die ik waarschijnlijk met Inizio op geel te lijf moet gaan;

DSC_0143_zpsf8d1367b.webp


Op het linker voorscherm zit ook nog een diepe kras, maar die kreeg ik niet goed op de foto. Al met al heb ik weer een leuke en nuttige middag gehad!
 
Retcod;316365 zei:
Hopelijk dus binnenkort polijsten met de dap. Dit is in ieder een plek die ik waarschijnlijk met Inizio op geel te lijf moet gaan;

DSC_0143_zpsf8d1367b.webp

Waarom direct met het allergrofste combinatie tekeer gaan? :weetniet
Begin gewoon eens met een gemiddelde combinatie zoals een witte pad en Mezzo.

Iederen denkt schijnbaar: "Ahhh, Volkswagen, knetterharde lak, dus laten we lekker grof gaan rossen ... "

:roll

Ik wens je in ieder geval veel succes, zeker op de randen ... nog beter, neem een rotary, weet je zeker dat de krassen weg zijn, net als de lak eromheen ... :-)^
 
Uiteraard maak ik eerst een testspot. Ik begin niet met Inizio op geel, zeker niet op die randjes. Ik ben alleen bang dat er wel grof geschut nodig is om ze weg te krijgen, maar misschien zit ik er naast. We gaan het wel zien.
 
Vandaag en morgen vrij, goed weer, dus aan de slag! Voor het eerst met de DAP die al vanaf december ligt te wachten. Toch wel even wennen na al die tijd handmatig poetsen. Gelukkig was ik dus wel in de gelegenheid om me ruimschoots in te lezen.

Uiteraard eerst wassen (2em) en kleien (meg. met S&W). Daarna een testspot gemaakt en uitgekomen op Mezzo op oranje (light cutting), daarna Mezzo op groen (heavy polishing) en Finale op wit (light polishing). Zoals het bij het startpakket zit zeg maar. De Inizio en mijn gele pad heb ik nog maar niet gebruikt. Ik vond de Mezzo op oranje gevoelsmatig niet zo prettig werken. Misschien was het nog te koud of ligt het aan mijn techniek, maar de andere twee combi's gingen gevoelsmatig lekkerder. Na het polijsten heb ik Black Hole aangebracht met een zwarte pad. Ik kon er niet heel veel van merken, maar omdat ik toch twee dagen heb neem ik deze stap toch maar mee. Misschien is het morgen in de zon weer beter te zien. Tot besluit met de hand een laagje Collinite 915 aangebracht. Ondanks dat ik het zo voorzichtig mogelijk deed toch op enkele plaatsen nog te dik....

Vandaag heb ik de motorkap, zijschermen voor en het dak gedaan. De voorkant heb ik vanwege alle lastige hoekjes enz maar met een pad en Professional Polish gedaan. Morgen staan de achterklep en de beide zijkanten op het programma! Nu nog wat foto's. Overigens valt dat ook niet mee. De swirls die er echt wel zijn krijg ik niet goed op de plaat met mijn compactcamera (Sony WX1). Iemand nog tips daarvoor?


Voor het begin zag het er zo uit:

DSC02011_zps318c2f45.webp


Na;

DSC02014_zpsbc31143a.webp



DSC02013_zpsb8e34b07.webp


En natuurlijk de foto die niet mag ontbreken;

DSC02020_zps6350eee0.webp
 
Ziet er goed uit, maar een foto waar hij geheel opstaat is toch mooier.

En swirls zie je goed in de reflectie van de zon in de lak......
 
Overzichtsfoto's volgen morgen wel in een show-off als ik klaar ben.

Op de eerste foto van het rechtervoorscherm, waar je de zon laag op ziet schijnen, zag je zonder camera de swirls duidelijk zitten. Op de foto zie je het echter niet terug.
 
Wittereus;318066 zei:
Je moet ook een foto maken van de reflectie van de zon in het scherm, dan zie je de swirls rondom de zon:cool

Die foto's waren overbelicht/mislukt. Ik zal het morgen nog eens proberen. Heb ook nog wel ergens een led-lampje liggen, misschien lukt het daar ook mee.

Overigens wordt ik wel raar aangekeken in de straat. Ten eerste omdat ik zo uitgebreid mijn auto poets elke keer, maar nu ook omdat ik er tussentijds foto's van maak w^^w
 
Retcod;318078 zei:
Overigens wordt ik wel raar aangekeken in de straat. Ten eerste omdat ik zo uitgebreid mijn auto poets elke keer, maar nu ook omdat ik er tussentijds foto's van maak w^^w

Dat gevoel kennen we allemaal, denk ik.