• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Retcod: Passat Variant 3C; #32 help! RDS, hoe krijg ik ze weg?

:ja En je moet hier niet alleen een goede detailer zijn/worden maar ook nog eens een goede fotograaf;)
 
Verslag van dag 2.

De foto's zijn naar mijn idee niet (goed) genoeg voor een volledige show off, dus daarom maar hier een verslagje. Vandaag stonden de zijkanten en de achterklep op het programma. De pads waren gisteren in de wasmachine gegaan en netjes schoon. De oranje waren echter nog niet volledig droog en hadden vanaf standje 4 een heftige onbalans. Ik heb de oranje pads vandaag dus ook niet meer kunnen gebruiken. Op zich was er ook niet veel verschil te zien met de andere delen die ik wel met Mezzo op oranje had gedaan, maar dat komt misschien omdat het liggende delen waren.

De achterkant was trouwens niet leuk om te doen. Teveel kleine stukken, lampen, bochten enz. Ook de handpads zijn me niet zo goed bevallen, de oranje is veel te stug om bij moeilijke delen te gebruiken. De witte is op zich wel ok en die heb ik dan ook met Finale gebruikt voor de lastige plekjes. Met de hand is het toch wat lastiger om hetzelfde resultaat te halen. Daar komt bij dat ik het na de lunch ook wel een beetje gezien had. Ik zit normaal op kantoor en ik begon te merken dat mijn lichaam deze inspanning niet gewend is. Zo'n Passat is toch wel een flink stuk staal. Volgende keer ga ik het misschien ook maar project-matig aanpakken over meerde weekends. Een goede lamp staat na vandaag ook bovenaan mijn lijstje. Gisteren scheen de zon nog redelijk en kan ik nog enigsziens zien wat ik deed. Vandaag was het grotendeels bewolkt en was het toch een stuk lastiger te zien. Het led-lampje dat ik nog had liggen is bij lange na niet sterk genoeg om swirls zichtbaar te maken.

Nog wat foto's dan;

De Collinite net voor het uitbuffen;

DSC02025_zpsc5f1455c.webp


Reflectie motorkap;

DSC02032_zpsdab55098.webp


Nadat ik klaar was met polijsten/glazen/waxen heb ik de auto nog snel even afgespoeld en gewassen. En wat krijg je dan? Beading!

DSC02029_zps1f1d5114.webp


DSC02030_zpse0beb40f.webp



En dan, mede voor Wittereus ;-) , het eindresultaat;

DSC02033_zps6e68cce4.webp


DSC02035_zps8e61e3a5.webp


DSC02037_zpsadf7fcd4.webp


Zo, nu een biertje en rustig eens nadenken hoe ik de volgende keer de Colt van mijn wederhelft het beste aan kan pakken!
 
Mooi resultaat.Had je geen problemen met uitbuffen van de colli? Zat er mijns inziens wat dik op? Waarom wassen na het waxen?

Goed bezig verder ;-)
 
De Colli ging er inderdaad wat moeilijk weer af. Ik wist al dat ik teveel had gebruikt. Ook dat was mijn eerste keer. Ik had hier op het forum al gelezen dat je echt heel weinig op moet brengen. Maar dus toch nog iets teveel. Vroeger gebruikte ik altijd Meguiars Gold Class wax (vloeibaar)

Waarom wassen na het waxen?

Nou ja, wassen. Heb 'm nog een keer afgespoeld en nagelopen met een emmer met een heel klein scheutje shampoo. Met name om het polijstmiddel/stof uit de kiertjes enz weg te spoelen. En ik was stiekem ook wel benieuwd naar de beading en sheeting.... :-"
 
Ziet er netjes uit hoor. :-)^ Een hoop werk zo'n Passat station.l, maar het is de moeite waard! Voor de kleine delen zoals op de achterklep kun je overwegen om de 3" of 4" Propads td nemen van Monello. Heb ze zelf nu ook gebruikt, ideaal.
 
Bedankt voor de reacties!
Ik zal nog eens nadenken over die 3 of 4 inch pads. Samen met een goede lamp en nog wat andere kleine dingetjes voel ik weer een bestelling aankomen....
 
nicknameless;316373 zei:
Waarom direct met het allergrofste combinatie tekeer gaan? :weetniet
Begin gewoon eens met een gemiddelde combinatie zoals een witte pad en Mezzo.

Iederen denkt schijnbaar: "Ahhh, Volkswagen, knetterharde lak, dus laten we lekker grof gaan rossen ... "

Inderdaad, heb een zwarte en dat is inderdaad net graniet...........maar testspotje is altijd slim, je kan zonder het te weten een overgespoten deel hebben.

TS: Mooi resultaat! :-)^

Blijft veel werk zo een lap ijzer..........doe liever de A2 van de vrouw! :-d
 
Vandaag en gisteren vrij, dus wat doe je dan? Juist detailen!

De laatste keer dat ik de Passat heb gedaan (was ook de eerste keer met een DAP) liep ik tegen wat dingen aan. Inmiddels heb ik wat extra pads en heb ik beter onder de knie hoe ik ze tussendoor kan reinigen. Daarnaast heb ik inmiddels een Brinkmann zodat ik beter kan zien wat ik aan het doen ben. Ik was na de vorige keer nog niet helemaal tevreden. Er zaten nog best wat swirls zo her en der. Dat mijn bolide ongevraagd door de wasstraat is geweest heeft ook niet geholpen. De lak zag en rondom nog zo uit;

DSC_0225_zps36abb856.webp


Na een hit met Inizo op geel, Mezzo op groen en Finale op zwart (Met dank aan IbizaSigno voor de tip in het topic van de Colt) is het resultaat beter dan de laatste keer;

DSC_0228_zpsefefced2.webp


Wel heb ik over de auto verspreid erg veel RDS-en die ik er echt niet uit krijg. Wellicht hebben jullie nog tips voor dit soort krassen? Of wordt dat rotary werk?

DSC_0226_zps1e5f3a30.webp


In post nr10 had ik al een plaatje van krassen bij het achterwiel. Deze zijn een stuk verminderd en nagenoeg onzichtbaar:

DSC_0237_zps856b60b5.webp


Het totaalplaatje;
DSC_0235_zpse1c15f83.webp

DSC_0234_zps91edcbed.webp

DSC_0233_zps4d8ea511.webp


Voor de geïnteresseerden; de auto is gewassen met PB sss en twee emmers. Gekleid met meg klei en PB S&W. Daarna heel de auto gepolijst met de bovengenoemde combinatie. Vervolgens PB Black Hole op een rode pad aangebracht en afgemaakt met twee laagjes 915. Inmiddels lukt het me trouwens aardig om het dun genoeg op te brengen. De banden en trims staan in de trimrestorer en de ruiten zijn gedaan met de ruitenreiniger van Autotaalglas. De velgen met Spray & Rinse en staan daarna in een restje Megiuars wax. Verder nog wat kleine dingen in het interieur en de sponningen enz, maar dat is niet heel spannend.

Maar goed, wat vinden jullie er van en hoe kom ik van die random deep scratches af?
 
Net resultaat hoor! Als de RDS nagenoeg niet zichtbaar zijn,lekker laten voor wat het is. Auto staat er top bij!

Je zou er een rotary op los kunnen laten,wellicht zinvol,maar zo als die nu is, lekker laten tot de volgende ronde.

Dennis heeft een toepasselijk onderschrift : Verder gaan is niet zo moeilijk, weten wanneer je moet stoppen wel..
 
@Jeroen Merlijn
Het valt op zich wel mee met de zichtbaarheid. Ik zie ze zelf wel, maar ik heb net twee dagen met mijn neus boven de lak gehangen... Weten wanneer je moet stoppen is inderdaad een kunst, zeker omdat we min of meer toch allemaal streven naar perfectie.

@IbizaSigno
Finale op zwart gaat inderdaad prima en geeft net wat meer glans. Bovendien gaat de Black Hole voor mijn gevoel ook wat lekkerder op de rode pad. De rode had ik eigenlijk voor de wax, maar ik merk dat ik dat liever met de hand doe.