• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy: VW Passat Variant 3BG 2003: Auto Finesse Desire

Quincy

Detailing guru
21 mei 2008
1.561
173
44
Doetinchem
Sinds vorige week dinsdag in het bezit van een andere bolide, de BMW is particulier verkocht..

De jeugdinrichting waar ik nu werk, gaat sluiten en in de nieuwe (re)organisatie is nagenoeg geen plek voor beveiligingsmedewerkers, daardoor is mijn toekomst onzeker wat dat aangaat.

De BMW kost natuurlijk het nodige geld aan verzekering, belasting, onderhoud. Als ik een auto heb wil ik voor de volle 100% de aandacht aan hem geven in bovenstaande zaken, maar met in het achterhoofd dat ik dat misschien niet meer zou kunnen vanaf april heb ik samen met de vrouw besloten om de BMW te verkopen.

Natuurlijk hebben we ook al een kostenpost gehad met de aanschaf van de Twingo, dus de puntjes moeten even op de i..

Omdat we allebei toch altijd een zwak hebben gehad was de keus niet heel moeilijk toen ik mijn vrouw vroeg, welke auto ze het liefst weer had: een VW Passat

In eerste instantie had ik mijn pijlen gericht op een 3BG van 2004, 2005 een zogenaamde Athene uitvoering, met o.a. chroomstrips en xenon. Bewust niet het nieuwe model omdat er vooral met de 2.0 TDI veel problemen waren en ook veel met electronica en daar heb ik al helemaal geen kaas gegeten.

Omdat ik de chroomstrips wel heel mooi vind, heb ik in eerste instantie naar die uitvoeringen gekeken, maar bijna al deze auto's hadden een 74KW, 100 pk motor aan boord.
Ditzelfde blok lag in onze vorige 3BG (Automaat) en voldeed op zich prima voor ons, maar toch knaagt er dan iets dat je toch wel iets meer vermogen wil en zodoende gekeken naar een 130pk versie, maar deze hadden nagenoeg geen chroomstrisp, dillema :weetniet

Uiteindelijk toch maar gekozen voor een sportline uitvoering met sportstoelen, sportstuur en 6 versnellingen icm 130 pk, 16" Road America's, trekhaak, chromen daikrailing, ECC, CC etc

Helaas geen chroomstrips, maar wie weet misschien in de toekomst..

Afgelopen week de auto heerlijk gewassen met Poorboys SS en de Dodo Basic Bling wasspons, alle naadjes en kiertjes goed uitgesopt en het interieur schoongemaakt met APC en nadien voorzien van Naturel Look van Poorboys..

Uiteraard moet de wagen nog een waardige behandeling krijgen, maar dat komt wel als het wat warmer word en ik iets meer tijd heb.

P1020869-border.jpg

P1020870-border.jpg

P1020871-border.jpg

P1020872-border.jpg

P1020873-border.jpg

P1020875-border.jpg

P1020877-border.jpg

P1020876-border.jpg

P1020862-border.jpg

P1020859-border-1.jpg

P1020858-border.jpg

P1020856-border-1.jpg


De eerste mod is al binnen, deze moet alleen nog op de foto en vervolgens nog gemonteerd worden. Misschien dat ik dit vanmiddag na werktijd nog een doe...

Als er updates zijn, zal ik deze hier plaatsen in dit topic !
 
Schitterend model, de kleur staat er perfect bij!

Die vlekken op de bestuurdersstoel lijken me kalkvlekken. Zou je die weg krijgen met de extractor en een scheutje azijn?


Blijft jammer van de BMW, ik ken het gevoel.....:roll
 
Je BMW was een prachtige auto, eerlijk is eerlijk, maar deze mag er ook zijn.
De vorige eigenaar moet er ook zuinig op geweest zijn anders staat hij er niet zo bij. Veel plezier en veilige kilometers met jullie Passat.
 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en idd staat de auto er nu al heel netjes bij. Heb je veel imperfecties kunnen ontdekken?
 
@McShine, ik heb eigenlijk alleen nog maar het kunststof en de rame schoongemaakt. De bekleding wil ik doen als het wat warmer is ivm vocht en slecht drogen nu, maar ik verwacht dat het te verwijderen is

@DB9, hij heeft 3 steenslagputjes welke zijn opgevuld en natuurlijk swirls, maar dat heeft elke auto wel. Overall genomen ziet hij er inderdaad netjes uit

@Black Passat, de vorige eigenaar was ook wel een pietje precies, zo heeft hij alle 4 de velgen laten stralen en poedercoaten omdat deze oxideerden (kwaaltje), ook de dakrailing heeft geen last van oxidatie, veel auto's hebben dat ook
 
Velours matten voor in de zomer lijkt me een smaakvolle aanvulling. Deze doen wel afbraak aan het verder nette interieur.
 
Welcome back mister Quince... :-b

Wel een domper van alle auto perikelen.. eerst die lekkende bimmer, toen de droom auto...enz enz. Qua kleur vond ik de vorige passat wel mooier trouwens!
 
Quincy, prachtige wagen zeg! Dit is het mooiste type Passat die tot nu toe gemaakt is. Ik wens je heel veel rijplezier en uiteraad detailplezier.

Ik denk even hardop mee:

- originele velours mattenset
- stootstrips in wagenkleur
- originele dubbeldin radio of navigatie
- TT pedalenset
- W8 binnenverlichting

;) :)_[]
 
@ Jeffrey, 180 pk :( na chiptuning inderdaad wel :ja

@ Skybump, de Bimmer lekte niet, dat was de Audi :D qua kleur: de Indigo Blue was ook een hele kleur inderdaad, maar ik wou niet twee maal dezelfde kleur hebben en vind dit ook een hele geslaagde kleur

@ Paulus, maak me gek ;) mattenset komt er nog wel voor de zomer, strips misschien wel, maar strips in primer en met chroomstrips kosten al 450 euro ex spuiten

@ Jeroen, W8 verlichting is inderdaad mooi, maar ik ben echt A-technisch
 
Gefeliciteerd met de aankoop, ik denk dat je nog wel wat uit die kleur kunt halen. Die vlek krijg je zeker wel weg met een extractor.

Het mooiste aan het interieur vind ik altijd de lichtjes van alles. Blauw en rood, zelf heb ik in mijn golf ook verlichte luchtroostes, w8 binnenverlichting etc.

Veel plezier met je auto en veilige kiliometers toegewenst:)^
 
Zonder van de BMW, maar tja een stukje zekerheid inbouwen is geen overbodige luxe.
Je hebt er in elk geval wel een hele mooie VW voor terug !
 
@Tamer: ben jij ook al zo'n lichtjes fetisjist? Ik ook, vind dat geweldig al die lampjes in het donker!
 
Mooie wagen en die kleur staat 'm goed!

Ivm de vloermatten, zijn de huidige vloermatten zgn naaldvilt matten?

Edit: of zijn de huidige ribtapijt? Hm, wat is dan het verschil tussen ribtapijt matten, velours matten en naaltdvilt matten? :weetniet

(ik moet ook nog matjes bestellen voor de megane maar ken er niks van, vandaar mijn vraagje)
 
Leuk kleurtje indd! Bij een hele nette auto!

Grijstinten doen het bij mij zelf altijd goed, krijgt die ook een iets apartere kleur als die in de zon staat? 8d

Maar jullie zijn niet de enige lichtjes fetjisten....
Ik zelf heb de plafond verlichting van een alfa mito er in.
Deze heeft 2 extra rode ledjes er in zitten, die op het dashboard neerschijnen.
Voor de rest is bij mij wel alles rood.
 
Mooie bak, en ziet er netjes uit. Die matjes moet je wel vervangen, alles blijft erin hangen, hadden ze ook in onze passat en golf.

Mooie aankoop in ieder geval en veel plezier ermee:)^