• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy: VW Passat Variant 3BG 2003: Auto Finesse Desire

Jammer van de BMW, maar toch een leuke Passat met lekkere Tdi

Mod: http://cgi.ebay.de/Teppichmatte-Fusmatten-schwarz-Velours-VW-Passat-3B-3BG-/250408854328?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a4d87e338 :ja
 
Mooie Passat, de Sonniboy's zien er zeker goed uit!

Mijn ervaring is alleen dat je niet achterin de auto moet gaan zitten, dan zijn die
Sonniboy's reuze irritant aangezien je niet fatsoenlijk naar buiten kunt kijken, mijn kinderen raken helemaal gefrustreerd als ze in hun stoeltje zitten :(

Ik heb zelf de "Privacy Shades" variant, in principe hetzelfde alleen bestaat het paneel voor de achteruit uit 2 panelen ipv 1 groot paneel en ik was nog geen 100 euro kwijt op Ebay, anders had ik de Sonniboys genomen...
 
mooie bak weer hoor Quincy :)^

ziet er keurig uit, en gaat ook weer flink wat plezier beleven aan jullie :)^

houd je deze velgjes eronder?
 
Gisteren een ritje gemaakt naar Dieverbrug voor een nieuwe distributieriem voor de Passat :ja

Ik ben naar JB Autoservice gegaan, Jos is een fenomeen op het gebied van VAG auto's, ook nog met hem gesproken over een JD chip, hij is daar dealer van..

De Passat met 130 pk zou na behandeling 160 pk, Jos had het zelfs over 170-175 pk , moeten hebben en van 310 Nm naar 385 Nm gaan :heart_eyes:

Er werd echt netjes en zorgvuldig gewerkt tijdens het vernieuwen van de distributieset met alle toebehoren, ik had alleen de pech dat mijn multiriemspanner overleden was, kosten 195 ex BTW.. maar goed, nu is hij wel weer helemaal in orde.

Jos heeft nadien nog een stuk gereden en zei dat ik een frisse auto had ! Reed lekker, geen bijzonderheden te ontdekken !

Gisteren bij de Mediam... nog een nieuwe autoradio gekocht, een JVC KD-R811

images?q=tbn:ANd9GcSISgE-hjFkIJypH4XILp9XaYezMNCxNeczjbhnPU5NJoarZV5k.jpg
 
Fijn om te horen dat de wagen in topconditie is Quincy! Ga je het ook laten doen, het chippen?

Jeroen vraagt: waarom geen dubbel din, ik vraag: waarom geen originele radio? ;)
 
@ Gideon, originele heb ik ook overwogen, Alpha en dan de combi met een wisselaar. Budget speelde natuurlijk ook een rol en ik moest nog een carkit / handsfree in de auto hebben, daar mijn vrouw voor d'r werk regelmatig moet bellen als ze de Passie mee heeft.. heb al eens eerder een JVC KD-G821 gehad en deze beviel me prima. Echt ontzettend veel kleurinstelmogelijkhede bij dit toestel, heb hem nu zo ingesteld dat de knoppen rood zijn en de letters op het display blauw... toch nog een beetje origineel ;)
 
Ik kende hem alleen van diverse fora, maar het is een echt een vakman zeg !

Het is een stukje toeren, zo'n uur en drie kwartier, maar dat heb ik er graag voor over.. misschien dat ik een beurt combineer met het chippie..
 
Ik kom er ook al sinds ik mijn auto heb! Er is volgens mij geen betere vakman.

En chippen heb je altijd veeel plezier van.
 
Erik zei:
Er is volgens mij geen betere vakman.

-snakmodus aan- jawel hoor, die zit in mijn familie, luistert naar de naam: Marco -snakmodus uit-

:D :)_[]

Zou hem inderdaad laten chippen, heerlijk dat extra vermogen! En vaak zuiniger. Onze A1 is ook zuiniger dan standaard met 1:27. De A2 was ook een stuk zuiniger na het chippen.
 
Afgelopen week heb ik de Passat voor het eerst goed verwend...

Lekker foamen
Passatdetailmaart11.jpg

Passatdetailmaart13.jpg


Vervolgens heb ik de lak gereinigd met basics clay van Dodo Juice icm Born Slippy van dezelfde fabrikant, toen de wagen nogmaals afgespoeld en aansluitend gedroogd

Ik wou de auto gewoon goed beschermd hebben, de lak is gereinigd met Poorboys World Proffesional Polish icm witte Monello pad op de DAP900, het grote voordeel hiervan is dat je niets hoeft af te plakken, het kunststof werd er ook mooi vol van kleur van !

Als bescherming heb ik gekozen voor de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0, heerlijk goedje !

De Road America's heb ik er wel afgehaald, maar ik had geen middelen behalve shampoo en APC. De rest stond nog bij mijn ouders in de schuur...
Passatdetailmaart3.jpg

Passatdetailmaart4.jpg


En dit is dan na.. de velgen gaan er binnenkort nog wel een keer af en dan maak ik ze echt goed schoon
Passatdetailmaart7.jpg


De wielkasten zijn gereinigd met APC en nadien voorzien van All Season Dressing van Meguairs

Passatdetailmaart8.jpg


Voorzijde is voorzien van Monroe's, weet niet of dat origineel is
Passatdetailmaart6.jpg

Passatdetailmaart5.jpg


Achter rode dempers, dus sportonderstel
Passatdetailmaart2.jpg


Motorruimte ook schoongemaakt met APC en ook deze voorzien van wat ASD van Meguairs
Passatdetailmaart18.jpg


Nog een flesje polish van de vorige eignaar, had hij er speciaal bij gedaan ! Van de Action...
Passatdetailmaart16.jpg


Ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de type aanduiding te verwijderen, was even peuteren maar alles is er zonder kleurverschil van af, hiervoor heb ik wel gebruik gemaakt van SSR2.5 en SSR1
Passatdetailmaart15.jpg


Beschermfolie van de achterbumper ook maar verwijderd, vind dat simpelweg niet mooi ondanks dat het misschien praktisch is
Passatdetailmaart14.jpg


Eind resultaat na twee dagen lekker prutsen (tussen de bedrijven door gedaan, dochter naar school, van school, boodschappen etc)
Passatdetailmaart19.jpg

Passatdetailmaart20.jpg

Passatdetailmaart21.jpg

Passatdetailmaart1.jpg
 
:) Staat er weer netjes bij. Is toch nog goed te doen om de auto beetje bij beetje netjes te maken. ,^^
Hoe beviel de Action wax?! :D