• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy: VW Passat Variant 3BG 2003: Auto Finesse Desire

Gisteren en vandaag heb ik me ontfermd over het interieur van de Passie :ja Niet zo heel lang geleden reden we naar mijn ouders, toen mijn oudste dochter ineens zegt: "Pap, ik voel me niet goed", direct gevolgd door een golf zuurruikende smurrie..

Geluk bij een ongeluk was dat we dichtbij mijn ouders waren en nog een ander geluk was dat ik daar de extractor had staan en mijn vader had gelukkig nog voldoende APC :cool:

Direct aan de gang gegaan toen we de auto daar op de oprit hadden staan en het probleem leek opgelost, deuren lekker open laten staan zodat het door kon waaien, maar schijn bedriegt :roll een aantal dagen later rook je de zurige lucht nog als je de auto instapte, tijd voor drastische maatregelen en die hebben gisteren en vandaag plaats gevonden.

Ook wou ik graag het interieur netjes hebben voor de vakantie half juni, we gaan met de auto dus dat allemaal tip top in orde zijn, afijn..

Begonnen om een aantal zaken te demonteren die makkelijk te verwijderen zijn, de kofferbakmat en de zitting van de achterbank zijn eruit gehaald om het te vergemakkelijken

P1030304.jpg

P1030305.jpg


Het viel op zich allemaal nog wel mee, paar kleine vlekjes waar ik mij wel aan stoorde

P1030307.jpg

P1030310.jpg

P1030313.jpg


Dit goedje moet het doen, APC +, aangelengd in mijn nieuwe maatbeker, 800 ml water en 200 ml APC+

P1030314.jpg


De werkwijze is als volgt geweest, insprayen met APC+ en inborstelen met de paardenhaarborstel van Carclean, vervolgens met de extractor (gevuld met warm water) sprayen en slurpen :ja

Dit was slechts van de achterbank en de kofferbakruimte 8o

P1030315.jpg


We zijn hier op de helft, het plafond heb ik overigens zonder APC gereinigd, alleen warm water was afdoende

P1030316.jpg


Het was een tijdrovende klus, maar het resultaat is volledig naar mijn zin !

P1030319.jpg

P1030321.jpg

P1030323.jpg

P1030325.jpg


Alle kunststof heb ik ook nog afgenomen en ingeborsteld met APC en vervolgens alles voorzien van het heerlijk ruikende Poorboys Naturel Look :cool: het stuur, de handrem en de pookknop /hoes heb ik behandeld met Gliptone conditioner
 
Prachtig Quicy, interieur lijkt wel weer nieuw! Het water in het reservoir :-&

Mocht je originele velgen zoeken, neem hier dan een kijkje:

onderdelenshop.net

Ik slaag er ook vaak voor mijn wagens.
 
prachtig resultaat :)^ zo'n hemel heb ik nog niet gedaan...valt dat wat mee met de extractor....het resultaat is in elk geval perfect. Ik heb zelf zo'n beetje schrik voor vegen.
 
@ Wim, ik heb in mijn geval de achterbank neergeklapt en ben op mijn rug in de auto gaan liggen, het zal er wel komisch uit hebben gezien voor voorbijgangers 8d af en toe kreeg ik wel nevel of druppels in mijn gezicht, maar ach het resultaat is okay !

@ Gideon, ik vind de 17" Phoenix erg mooi, wel erg moeilijk te vinden in NL, in DLD wel meer, maar na mijn laatste collectie update moet dat maar even opgeschort worden ;) Ik vind deze 16" Road America's ook erg mooi. Deze zijn vlak voor aankoop nog helemaal opnieuw gepoedercoat en daardoor ook in nieuwstaat !

@ de rest, thanks voor de complimenten
 
De radio heb ik er inderdaad uitgehaald, de microfoon van de carkit was defect en dan moet ik toch de radio er weer uithalen. Vandaag of morgen even op pad om een nieuwe mircrofoon te scoren en dan alles weer netjes inbouwen.:ja
 
Inmiddels een week terug van vakantie naar Salou met de Passie :ja

De auto voor de vakantie behandeld met de C-Quartz van CarPro, de BMW van mijn vader eveneens. Ik heb geen topic kunnen en willen maken vanwege priveredenen.

De Passat is roterend gepolijst met een oranje Kompressor icm Inizio Forza, gevolgd door roteren met een witte Kompressor icm Mezzo en als laatste stap de DAP met een groene Kompressor icm Finale, dat gaf mij een voldoende resultaat :ja

Ik was echt heel voorzichtig en voorbarig met het aanbrengen van de C-Quartz bij de BMW, maar door die ervaring was ik met mijn eigen auto wat relaxter... de BMW hebben we voorzien van twee lagen C-Quartz en hebben hierbij een flesje van 30 ml verbruikt, bij mijn Passat heb ik voor een laag 20 ml gebruikt, ik had 30 ml voorhanden en de bedoeling was om ook twee lagen op te zetten, maar door het meerverbruik zat dat er niet in, als reddende engel was daar de Reload Spraysealant :ja

Mijn auto heeft dus 1 laag C-Quartz met 1 laag Reload, de BMW van mijn vader 2 lagen C-Quartz

Het kunststof van de Passat behoeft nog de nodige aandacht, daar is door de vorige eigenaar niet teveel aandacht aan besteed. Ik heb ze nu eenmaal behandeld met Poorboys Trim Restorer en daar had het kunststof wel behoefte aan zeg ! Na twee weken gebakken te hebben in Spanje merk je toch wel dat het weer om aandacht schreeuwt en ik denk dat ik het een aantal malen goed moet behandelen voor het kunststof echt weer mooi diep zwart is, maar dat is slechts een kwestie van tijd ;)

Het interieur moet nog gedaan worden, daar had ik vandaag geen tijd meer voor. Wel heb ik de wagen gewassen met Dodo Juice Born To Be Mild en een nieuwe Dodo Basics sponge, de wagen daarna gedroogd met de Delerium

Tot slot wil ik jullie graag de filmpjes laten zien van de sheeting van de C-Quartz op mijn Passat, als je de sproeistand erop zet krijg je gelijk hele mooie beading en wanneer je de gebonden straal gebruikt, loopt het water er heel mooi af zoals jullie ook kunnen zien op het filmpje.. omdat de motorkap toch altijd wat meer afloopt dan een dak, heb ik er twee filmpjes van gemaakt :ja



 
Dat ziet er mooi uit op dat dak Quincy. Het eerste filmpje wil bij mij niet starten. (edit= inmiddels wel, daar is effect nog mooier:)^ )
Ik heb nog steeds een flesje 30Ml C/quartz staan, was eigenlijk bedoeld voor de brommert maar nu jij aangeeft dat je daar de Passat mee kunt doen twijfel ik of ik het niet toch op de auto ga gebruiken.
 
Mooi spul dat C-Quartz! Heerlijk filmpjes Quincy :heart_eyes: Ik heb de 30ml Reload op de 80 verwerkt en nog bijna een half flesje over! Beading is niet zo super maar de sheeting wel, water loopt er onmiddelijk af!
 
@ BlackPassat, dat is zeker geen verkeerde keuze, gewoon lekker op de Passie gebruiken :cool:

@ Jeroen, uploaden wil nog niet echt vanaf de HTC

@ Dominic, thanks voor je compliment

@ Paulus, bedankt ! Reload verwerkt ook erg fijn en simpel, standtijd zou ook dik in orde moeten zijn :cool: