• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy: VW Passat Variant 3BG 2003: Auto Finesse Desire

Ziet er erg netje uit Quincy, de koplampen hebben en goeie upgrade gekregen van je. Dat Carbon wrappen, met welke folie heb je dat gedaan? Zou het zelf niet doen bij mijn Passat maar ik heb wel een kennis die aan me voeg om het bij de interieurdelen van zijn Mini te doen.
 
Denk je trouwens dat je een keertje in de gelegenheid bent om een stukje op mijn achterklep te wetsanden? Daar zit namelijk de vieze resten van een NL sticker.

Normaliter krijg je resten van stickers wel weg met een stickerverwijderaar of wasbenzine o.id. maar mocht dat niet lukken, kun je nog polijsten en als dat niet werkt kun je uiteindelijk wetsanden.

Dat Carbon wrappen, met welke folie heb je dat gedaan? Zou het zelf niet doen bij mijn Passat maar ik heb wel een kennis die aan me voeg om het bij de interieurdelen van zijn Mini te doen

De folie heb ik van mijn vader, hij heeft deze via MP besteld bij iemand in Arnhem, het is stevige folie welke heel soepel word als je er even de föhn ophoud, de reden waarom ik het bij mijn Passat heb gedaan is omdat het DIN frame door de vorige eigenaar is gemolesteerd waardoor alles niet meer mooi aansluit. Een nieuw netzoptik frame is prijzig en van mijn vader kon ik dit krijgen, via VWPassat kreeg ik een nieuw zwart inbouwframe, nieuwe asbak voor niets, m.a.w. dit kost me niets en is het proberen waard ;)

Zijn die koplampen van een passat ook weer netjes te krijgen met de hand-dus zonder een DAP!!!

Dat betwijfel ik, als ik zie hoeveel moeite dit heeft gekost met wetsanden en de rotary :roll ligt er natuurlijk ook aan hoever je koplampen zijn aangetast..
 
Quincy zei:
Normaliter krijg je resten van stickers wel weg met een stickerverwijderaar of wasbenzine o.id. maar mocht dat niet lukken, kun je nog polijsten en als dat niet werkt kun je uiteindelijk wetsanden.

Klopt, ik heb zelf de emblemen verwijderd en de lijmresten met wasbenzine weggehaald. Daarna gepolijst en het is weer strak geworden. Maar de vorige eigenaar heeft ooit de NL sticker eraf getrokken en de resten laten zitten.
Dus dat is niet meer te verwijderen met het polijsten. En zelf heb ik geen middelen om te wetsanden vandaar mijn vraag of jij een keertje een poging wilde wagen.
 
Hey Quincy,

Ik heb langs niks van me laten horen op het forum. Ik zie dat je de BMW hebt verkocht, jammer, want het was een hele mooie auto. Maar ik begrijp je keuze erg goed.

En de Passat? Geweldig! Ik weet uit ervaring hoe ontzettend fijn deze auto's zijn. Ik heb zelf een '99 Passat Variant 2.3 VR5 gehad. Wat een geweldige auto, heb hem zelf helemaal verfijnd (W8 velgen etc.), mijn broer heeft hem van me gekocht.

Heel erg veel plezier met de Passat, ik ga je weer volgen. :)^
 
Thanks :cool:

Het is nu zelfs zo dat de andere auto, de Twingo ook verkocht is. Vanaf oktober heb ik een andere baan en daar kan ik lekker op het fietsje naar toe ;)

De Passat is nu enige bolide hier in mi casa, hij mag dus extra vertroeteld worden en hoeft de aandacht niet meer te delen :D
 
Ah okay! Veel wisselingen qua auto dus.

En vertroetelen zijn we goed in!:-b

Veel succes met je nieuwe baan, we horen de verhalen wel. :)^
 
Mooie Passat, heerlijke kleur ook!
In welke stappen heb je de koplampen geschuurd voor het polijsten?
Ben met een setje Bora koplampen bezig,
Wat een werk gaat niet snel :ja
 
BMW4Life zei:
Ha Quincy, wie geht es dir?

Hoe bevalt de nieuwe baan? :)^

Het gaat hier ontzettend goed, mijn nieuwe baan is echt ontzettend leuk, achteraf had ik de keus veel eerder moeten maken :ja wel is het zo dat ik nu veel minder tijd heb om op fora te zitten en zelfs de auto wekelijks wassen zit er niet altijd in, maar daar komt hopelijk snel verandering in als ik de opleiding etc heb afgerond :cool:

@ Paulus, helaas niet al te veel :roll de winterbanden zitten er nu onder en voor ik dat deed heb ik de auto voorzien van een lekkere laag DGPS voor de wintermaanden.. het is geen excuus, maar het nieuwe werk heeft behoorlijk wat energie opgeslokt en dat had ik niet helemaal voorzien. In februari en maart ga ik in opleiding en als het goed is word dan alles wat rustiger en constanter waardoor ik weer meer tijd krijg voor de Passie. Daarnaast ben ik zo langzaam aan begonnen om een slaapkamer te creeëren voor mijn oudste dochter, op de zolder en dat wil ik ook graag netjes voor elkaar hebben :cool: kortom: fora en Passie staan momenteel wat op een lager pitje, maar dat komt ongetwijfeld weer in orde :-b
 
hoi quincy

Leuk topic heb hem net even helemaal doorgelezen en moet zeggen dan de passat er erg netjes bij staat.
kwam tijdens het doorlezen achter dat je vlakbij woont (50 meter verderop) volgens mij had je dat ook weleens verteld op passat forum.

kom je vast een keer tegen

Gr pascal
 
Druk druk ;) aanstaande zaterdag gaan we met vakantie met onze nieuwste aanwinst...

Ventana.jpg


Nog een poetsobject dus :cool:

Met de Passat gaat het ook allemaal prima, geen gekke dingen.. Na de vakantie krijgt ze weer een detail, misschien met Power sealer van Auto Finesse, lijkt me een mooi product..
 
Vraagje aan de VW / VAG experts op dit forum...

De aankomende dagen wil ik de Passat weer eens even verwennen, heeft ze wel verdiend :ja
Nu stoor ik me sinds de aanschaf al aan de stootstrip / lijst op de passagiers zijde, ondanks alles wat ik heb geprobeerd blijft deze weer wit / grijs en dof uitslaan, terwijl andere lijsten wel goed van kleur blijven.

Ik heb al eens geprobeerd om deze lijst te verwijderen, echter zonder succes omdat het leek of deze gekit zat, ik was in de veronderstelling dat deze geklikt zat net als andere lijsten.

Vanavond heb ik me even kwaad gemaakt en de lijst los gekregen.. zie hier het resultaat

P1050166.jpg

P1050167.jpg

P1050169.jpg


Nu is het idee dat ik bij de dealer een nieuwe originele lijst / strip ga kopen en deze gewoon mee behandelen als ik de auto detail.

Wie weet er of er ten opzichte van de vorige generatie 3B Passat wat veranderd is? Ik kan toch gewoon bij de dealer een originele lijst kopen en deze er op klikken of moet je die met kit bevestigen of iets dergelijks ?