• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review Body Solvent

Patrick

Detailing guru
12 mei 2008
1.298
110
Kort review van
Body Solvent
Vriend van me had nog al wat last van zwarte tikjes op de zijkant van zijn witte auto.
Met klei lukte het niet en ik had nog Body Solvent staan mooie kans om het te testen.
Zondag avond nog snel naar Dennis pm gestuurd om te vragen hoe ik het ook al weer moest gebruiken mij dank nog voor de snelle antwoorden.
Het probleem.
15g35n9.jpg

24dh53s.jpg

Staat erg lelijk op schitterde witte Cayenne GTS.
Eerst netjes gewassen met wasmitt en Gold Class shampoo.
Helaas bleef bijna alles zitten.
Stukje papier gepakt en wat Body Solvent op gedaan en poetsen maar. Meeste ging er redelijk makkelijk af.
Stukje die wat minder goed gingen het even 10 -15 seconden laten inwerken op aanraden van Dennis.
Toen gingen ook die er af. Alles ging er gelukkig af en het werkt dus goed. Altijd handig om dus in de kast te hebben staan.
Klein stukje helemaal schoon.
34od37s.jpg
 
werkt dus stuk beter dan Bug and Tar remover, dat heb ik afgelopen weekend eens geprobeerd maar vond het zwaar tegenvallen.
Ondanks het lange inweken bleef het grotendeel gewoon zitten...
 
Dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Ik vond het goed werken maar het niet van 1 keer er over en alles is weg zoals in de reclame van bijv Andy enz.
 
Mooi dat het gelukt is. @ mastraxx je zou een goedkoop microvezeldoekje kunnen gebruiken, daar spray je het op en dan voorzichtig wrijven op het plekje.
Het is echt troep wat je probeert te verwijderen wat soms erg vast zit.
 
Ik ben erg positief over Meguairs Bodysolvent.
Zie mijn ervaring KLIKKEN VOOR DE LINK

Jammer dat het alleen per gallon te koop is, maar je kan er dan wel lekker lang mee doen :-"
 
madtraxx zei:
werkt dus stuk beter dan Bug and Tar remover, dat heb ik afgelopen weekend eens geprobeerd maar vond het zwaar tegenvallen.
Ondanks het lange inweken bleef het grotendeel gewoon zitten...

Die is inderdaad niet geweldig. Je kunt er wat vliegjes mee wegpoetsen, maar veel meer doet het niet.

Die bodysolvents lijken me een stuk beter... :ja
 
De Bug and Tar remover heb ik ook staan, dat is het slechtste product dat ik heb van Meguairs. Het product doet werkelijk bijna niks.
 
FF een vraagje over de Body Solvent.

Omdat ik met enige regelmaat ook auto's van derden detail (en zoals jullie weten zijn dat niet de best onderhouden auto's...:no ) ben ik vaak behoorlijk wat tijd kwijt met kleien.

Is de Body Solvent "the product to have" om de auto mee voor te behandelen alvorens te gaan kleien?
Hopelijk kan ik zo m'n kleitijd inkorten. Of is het helemaal niet meer nodig om na de BS nog te kleien?

En is de BS ook geschikt om zwaar vervuilde raamrubbers (groene uitslag e.d.) mee te behandelen. Of heeft een APC hier nog steeds de voorkeur?

Zijn er wellicht nog (goedkopere) alternatieven voor de BS?
 
Body Solvent vind ik niet geschikt voor hetgeen jij er mee wilt doen, je bent dan weer tijd kwijt om de auto met body solvent te doen en daarna weer kleien.
 
Het kost idd wat tijd ik gebruikt het alleen voor teer spetters die ik met kleien niet weg krijg. Raamrubbers is apc beter en goedkoper voor.
 
stimpy68 zei:
Body Solvent vind ik niet geschikt voor hetgeen jij er mee wilt doen, je bent dan weer tijd kwijt om de auto met body solvent te doen en daarna weer kleien.

Oke, helder. Goed dat ik 't eerst gevraagd heb!
Is er een ander product wat je me aan kan radan dan? Grovere klei een optie?
En voor teerspetters? APC??

Alvast bij voorbaad dank!
 
Teerspetters kun je ook verwijderen met bug squash van poorboy's, bijkomend voordeel is dat het in kleinere verpakkingen zit ;) Als je toch gaat polijsten, dan is een grovere klei zeker aan te raden als je sterk vervuilde auto hebt.
 
Hallo,

Zou ik body solvent in de bus met foam/apc/water kunnen doen om mee te foamen op een auto? Wagen moet daarna toch gewaxt worden? Dit om al zoveel mogelijk teerspetters eraf te krijgen


Greets


Marius
 
JAGR zei:
FF een vraagje over de Body Solvent.
Is de Body Solvent "the product to have" om de auto mee voor te behandelen alvorens te gaan kleien?
Hopelijk kan ik zo m'n kleitijd inkorten.

Volgens mij kan je beter een rondje iron-x doen alvorens te kleien , heb dit al meermaals zien passeren in topics namelijk.

........op voorwaarde dat de vervuiling ermee oplost natuurlijk , anders heeft het totaal geen zin .

ff testen op 1 paneel doet ook al wonderen , zie je geen verkleuring (desnoods bij het afspoelen alleen vanwege de paarsrode kleur) dan hoef je niet heel de wagen te doen .
 
Iron X is voor ijzerdeeltjes , het zal niets doen voor de stoffen die Super Degreaser normaal verwijderd. Ik denk dat Tar-X dan meer in de buurt komt.

Een combo van Iron-X en Tar-x is natuurlijk wel aan te raden.