• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Super Natural Hybrid. Take two.

Patrick,.dank voor deze review. Met die potjes op een rij heb ik nu een duidelijk beeld hoe groot het hybrid potje is! Thnx

Tim zei:
Ik kan iedereen verzekeren dat Ibrido niets te maken heeft met SN Hybrid.

Ik wacht ongeduldig af! Heb een bestelling klaar staan in mijn winkelwagentje, maar wil de SNHY direct ff meebestellen :-)

Grtz Sander

Bedankt voor de review. :-)^

Wat wel van belang is bij het zogenoemde "spit shining" is dat je daarbij dan wel gedestileerd water gebruikt i.v.m. de kalk in het gewone kraanwater.
Verder werkt dit alleen maar bij carnauba houdende wassen.
Carnauba absorbeert water, waardoor het geheel een dichtere massa krijgt en na het opnieuw uitbuffen een mooier eindresultaat.
De extra verkregen glans zal echter tijdelijk zijn en na het verdampen van het water weer verdwijnen.
Het is eigenlijk in dit geval puur bedoeld; om in het geval de was voor een tweede keer begint te hazen (er verschijnen op een gegeven moment hologrammen) om dit effect te verwijderen.
Zie de topic op het DoDo Juice forum voor meer info; http://dodojuice.com/forum/viewtopic.php?t=1869

Voor zover ik weet staat echter alleen de gewone SN erom bekend dat hij dit effect kan hebben, door zijn hoge carnauba gehalte.

nicknameless zei:
Misschien heb je een x-] teveel op, maar dat is toch echt reflectie of weerkaatsing van de zon. Op foto 9 zijn ze weg.

Jaja, zeker 3 straaljagers die effe gas geven... Ik zie ze ook en ben nuchter... Schandalig vind ik het!:lol

Vandaag de SN Hybrid op de auto verwerkt.

Eerst de auto afgespoten, daarna gewassen met Wolfgang Bath.

Aangezien ik geen zin had om het op de zaak te doen (alarm uitschakelen, 2 hekken door, veels te warm binnen) ben ik bij mijn schoonouders in de garage bezig geweest.

Heerlijk cool, overdekt, en rustig, kortom helemaal toppie :)^

Nadat ik weer bij het punt was aangekomen waar ik was begonnen, ben ik gelijk gestart met het uitwrijven van de wax. De gewone SN heeft een curetijd van +/- 10 minuten nodig, dus voor de SN Hybrid zou dit ook voldoende moeten zijn.

Het uitwrijven ging als een b*tch zo stroef en moeizaam 8o Iedereen heeft of kent het probleem met de M16 wax als je deze te lang hebt laten curen, geloof me, dit is een factor 2 qua weerbarstigheid.
Ik heb echt met flinke kracht moeten wrijven eer er iets verdween. En nog bleven er veegjes en vlekken op de lak achter.

Ik heb tot 3 keer de gehele auto nagelopen met diverse doeken, echt absurd.... :confused:

Nu nog wachten op een flinke regenbui :ja

Laatst bewerkt door een moderator:
nicknameless zei:
Nu nog wachten op een flinke regenbui :ja
:klap ff dimmen hè! ;)

Curetijd (uit de zon!) is dus < 10 minuten in jouw geval? Dat is lekker snel!
De verlichting in die garage zorgt wel voor chique plaatjes zeg

Hmmz en de wax zou easy on, easy off moeten zijn. Waar ging het hier mis? Binnenkort zelf ook maar is testen hoor :-"

nicknameless zei:
Het uitwrijven ging als een b*tch zo stroef en moeizaam 8o Iedereen heeft of kent het probleem met de M16 wax als je deze te lang hebt laten curen, geloof me, dit is een factor 2 qua weerbarstigheid.
Ik heb echt met flinke kracht moeten wrijven eer er iets verdween. En nog bleven er veegjes en vlekken op de lak achter.

Misschien komt het door de belichting maar ben ik de enige die denkt dat het te dik is aan gebracht?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dacht ook al dat het way to thick aangebracht is maar dit effect ontstaat omdat de SN Hybrid vrij olie achtig is.