• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Super Natural Hybrid. Take two.

Het is een sealant he, geen pure carnauba wax. Van sealants zijn de beading foto's meestal niet zo spannend.
Bovendien heeft Patrick aardig lopen boenen op de wax om het uit te wrijven.
Aangezien het zeer makkelijk zou moeten gaan is dat zeker niet de bedoeling en met hard boenen wordt je waxlaag er zeker niet beter op.
 
ah okay, omdat het om een hybrid ging verwachte ik het beste uit 2 werelden dus ook een mooie beading. Zou dit betekenen dat de sheeting dat wel spectaculair is?
 
Toch nog maar even de kat uit de boom kijken en wachten op meerdere reviews over dit product.
Als ik de TS zijn ervaringen nu zowat volg, krijg ik er een Collinite gevoel bij en helemaal niets in de richting van een DODO product.
 
Ik heb Dodo Juice aardig hoog zitten qua kwaliteit en prijs, maar op dit moment zakt het toch op de ranglijst... :confused:
Vooral door de DJ SN Hybrid en de normale SN 2.0.

Qua gebruiksgemak grijp ik sneller naar de Fuzion.
 
+1 Enige tijd geleden de DJ Double Wax geprobeerd,gister de SN,ik heb er totaal geen gevoel bij van wouw....

[edit] Swissvax Saphir geeft op de Antara een vele mooiere beading dan de SN.
 
Mooie review, wel vreemd dat ie zo moeilijk uit te wrijven is.
Ik ga ook maar even wachten voordat ik deze aanschaf denk ik.
Klinkt idd dodo onwaardig, beetje jammer :(

Glans is overigens wel erg mooi
 
nicknameless zei:
Ik heb Dodo Juice aardig hoog zitten qua kwaliteit en prijs, maar op dit moment zakt het toch op de ranglijst... :confused:
Vooral door de DJ SN Hybrid en de normale SN 2.0.

Qua gebruiksgemak grijp ik sneller naar de Fuzion.
Dat snap ik niet,
De dodo Juice SN Hybrid is meer sealant dan iets anders, die neem je dus voor de standtijd en niet voor de beading.
Dat de Supernatural last heeft van hologrammen is normaal dat hebben wel meerdere waxen. Ik heb het bijvoorbeeld gehad met de swissvax BOS, victoria concours, pete's 53, ...

Je weet dat het product deze eigenschappen heeft en toch ga je er het hele merk voor op minder waarderen? :no
Dat ze moeilijk aanbrengen vind ik onzin, ze brengen even makkelijk/moeilijk aan dan de andere harde dodo waxen, kijk eens naar je onderschrift. (cfr. spullen en gebruikers)
 
He lijkt wel of hij redelijk dik ligt......Ik heb hem gisteren als test op de buurmans auto gedaan,was appeltje eitje afnemen...cuurtijd 15/20 minuten in een wolkerige zeeuwse lucht:D maar wel een graadje of 25!!!
 
rodders zei:
Dat ze moeilijk aanbrengen vind ik onzin, ze brengen even makkelijk/moeilijk aan dan de andere harde dodo waxen, kijk eens naar je onderschrift. (cfr. spullen en gebruikers)
Het verhaal over "DODO" onwaardig zijn kan ik begrijpen als men praat over........ geur. Er zit geen heerlijke geur aan dit product wat we wel gewend zijn van zowat 90% van de Dodo Juice range.
Hou wel in de gaten dat Dodo Juice met deze wax heeft geprobeerd om het maximaal haalbare in een potje te doen. Daarvoor is bijvoorbeeld het hele "super natuurlijke streven" naast zich neergelegd ondanks de naam Supernatural Hybrid anders doet vermoeden.

Wat betreft het gebruiksgemak van DJ waxen (vooral SN)...ligt dat aan meerdere zaken. Uiteraard de gebruiker / manier van aanbrengen maar ook het potje wax zelf. Laatst samen met Dibbuz SN aangebracht op onze bolides en we merkte dat er verschil zat tussen mijn potje en zijn potje qua verwerking. Op een of andere manier maakt dat ook nog uit dus.
 
SkyBuMp zei:
... Laatst samen met Dibbuz SN aangebracht op onze bolides en we merkte dat er verschil zat tussen mijn potje en zijn potje qua verwerking. Op een of andere manier maakt dat ook nog uit dus.
Ik zou het vreemd vinden als er zelfs verschil zit tussen de potjes. Dat zou niet mogen, een gedegen kwaliteitscontrole zou dit onmogelijk moeten maken.
 
Jammer van de geur, de merkbeleving van Dodo geeft andere verwachtingen. Ik had graag een echte sealant van dit merk uitgeprobeerd, maar dit heeft weinig met "Dodo Juice Supernatural" te maken. :roll
 
Misschien een rare suggestie.
maar zou iemand zijn volle/nieuwe potje hybrid willen wegen?
en nicknameless zou jij jouw potje ook willen wegen?

dan kunnen we kijken wat er ongeveer uit is, en hoeveel gram er op de auto en scooter zit.
om hier uit misschien (snel) op te leiden of het dan toch te dik is opgebracht.
 
Dodo zegt zelf ook dat ze hun waxen continu doorontwikkelen en miniem verbeteren. Echter niet met zulke grote stappen dat ze het "SN3.0" willen noemen bijvoorbeeld en mensen de oude waxes wegdoen hierom.

Als de SN ver uit elkaar gekocht zijn kan het dus best dat ze wat anders zijn. Ik heb een oude Blue Velvet (in glas) gehad en die was best anders dan degene die ik later nog eens heb gebruikt...
 
Heb het net gewogen op een digi weegschaal: vol potje weegt tussen de 151 en 152 gram.

En inderdaad, de SNH koop je niet voor de beading, dat gaf DJ zelf ook al aan.
Qua beading zou deze minder zijn dan de "normale" SN.
De sheeting (en de standtijd) zouden wel erg goed moeten zijn.
 
Dodo Juice SN Hybrid, 3 dagen later. Een mooiere beading dan op de dag zelf dat het is aangebracht én dat het regende dezelfde avond.


Hoe het kan.... :weetniet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De SN Hybrid is NIET bedoeld om de klassieke SN te vervangen; de SN is een ambachtelijke, natuurlijke wax voor liefhebbers van het ambacht en de SN Hybrid is een wax/sealant die gemaakt is voor extreem lange duurzaamheid.
De Hybrid is dan ook niet gericht op de typische Dodo Juice-range aspecten van geur en gebruiksgemak bij het aanbrengen, maar op de Supenatural-range. Dus uitzonderlijke eigenschappen; in dit geval dus de langhoudendheid op de lak (en de geschiktheid als velgenwax i.v.m. de bestendigheid tegen hoge temperaturen).

Het potje hier weegt trouwens 142 gram.
 
Geen foto, maar een beading filmpje van de Dodo Juice SN Hybrid.


Het valt me op dat de beading overal goed is, behalve op de achterklep :weetniet