Na de review van B.K., volgt hier mijn review van de MB Factor shampoo.
1) Geur
De geur is niet onaangenaam. Zelf denk ik dat de shampoo een beetje ruikt naar honing, vanille.
2) Zuinigheid
De verhouding is niet echt zuinig, 50ml op 10 liter water! Er zijn merken die aangeven een verhouding van 1:375 (PB s&S) 1:133 (meguiars nxt shampoo), 1:1500 (DJ SN shampoo) te gebruiken en dus vele malen zuiniger zijn!
3) Gladheid
Als je de washmitt voor het eerst in het waswater doopt en over de (voorgespoelde) lak heen haalt, voelt het als eerste heel stroef aan. Naarmate de lak schoner wordt, glijdt de mitt steeds makkelijker over de lak.
4) Reinigende eigenschappen
De shampoo reinigt goed, schuim blijft redelijk lang op de lak liggen, maar waarschijnlijk komt dit door de hoge dosering.
5) Drooggemak
Het drogen is echt een fluitje van een cent, mede omdat het hier een auto betreft die al een goede voorbehandeling heeft gehad.
Na het afspoelen laat ik de wagen nog eens 5 minuten onaangeroerd, zo kan het meeste water makkelijk van de wagen afvloeien. Dit zorgt dat de droogdoek (CG Mirralce Dryer) nog minder water hoeft op te nemen.
6) Gladheid van de lak na het wassen (ivm toegevoegde waxbescherming)
De lak voelt goed glad aan, maar dit komt ook natuurlijk door een degelijke voorbereiding.
Dit kan uiteraard geheel anders zijn op een nog nooit eerder behandelde auto
7) Glans na het wassen
Voor de glans geldt eigenlijk hetzelfde als punt 6, zonder goede voorbereiding behaal je geen glans.
8) Duurzaamheid waxbescherming
Dit is nog niet te testen. Wel geeft de shampoo/wax een mooie beading, uiteraard geprobeerd na het drogen.
Persoonlijk vindt ik de beading niet zo mooi als na een vers aangebrachtte waxlaag.
+
- geur
- verwerkbaarheid
- schuim blijft lang hangen
-
- prijs (in dit geval onbekend)
- dosering, veels te hoog!
Uiteraard ook nog de nodige foto's gemaakt.
Het testflesje en een gloednieuwe washmitt van Meguiars
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De emmer gevuld met een normale broesstraal, dit gaf weinig schuim
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Tenzij je een krachtige straal gebruikt
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
10 liter precies afgepast.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De auto is echt vies 8o
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
50/50. rechts reeds gewassen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Even een sheetingtest.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Zo vuil is de motorkap... 8o, let wel, dit is een gloednieuwe washmitt!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De beading nadat ik de wagen droog heb gemaakt en wederom besproeid had met water
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ik zal over een week of wat kijken hoe het met de 'wax' staat.
Gr. Patrick
1) Geur
De geur is niet onaangenaam. Zelf denk ik dat de shampoo een beetje ruikt naar honing, vanille.
2) Zuinigheid
De verhouding is niet echt zuinig, 50ml op 10 liter water! Er zijn merken die aangeven een verhouding van 1:375 (PB s&S) 1:133 (meguiars nxt shampoo), 1:1500 (DJ SN shampoo) te gebruiken en dus vele malen zuiniger zijn!
3) Gladheid
Als je de washmitt voor het eerst in het waswater doopt en over de (voorgespoelde) lak heen haalt, voelt het als eerste heel stroef aan. Naarmate de lak schoner wordt, glijdt de mitt steeds makkelijker over de lak.
4) Reinigende eigenschappen
De shampoo reinigt goed, schuim blijft redelijk lang op de lak liggen, maar waarschijnlijk komt dit door de hoge dosering.
5) Drooggemak
Het drogen is echt een fluitje van een cent, mede omdat het hier een auto betreft die al een goede voorbehandeling heeft gehad.
Na het afspoelen laat ik de wagen nog eens 5 minuten onaangeroerd, zo kan het meeste water makkelijk van de wagen afvloeien. Dit zorgt dat de droogdoek (CG Mirralce Dryer) nog minder water hoeft op te nemen.
6) Gladheid van de lak na het wassen (ivm toegevoegde waxbescherming)
De lak voelt goed glad aan, maar dit komt ook natuurlijk door een degelijke voorbereiding.
Dit kan uiteraard geheel anders zijn op een nog nooit eerder behandelde auto
7) Glans na het wassen
Voor de glans geldt eigenlijk hetzelfde als punt 6, zonder goede voorbereiding behaal je geen glans.
8) Duurzaamheid waxbescherming
Dit is nog niet te testen. Wel geeft de shampoo/wax een mooie beading, uiteraard geprobeerd na het drogen.
Persoonlijk vindt ik de beading niet zo mooi als na een vers aangebrachtte waxlaag.
+
- geur
- verwerkbaarheid
- schuim blijft lang hangen
-
- prijs (in dit geval onbekend)
- dosering, veels te hoog!
Uiteraard ook nog de nodige foto's gemaakt.
Het testflesje en een gloednieuwe washmitt van Meguiars
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De emmer gevuld met een normale broesstraal, dit gaf weinig schuim
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Tenzij je een krachtige straal gebruikt
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
10 liter precies afgepast.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De auto is echt vies 8o
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
50/50. rechts reeds gewassen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Even een sheetingtest.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Zo vuil is de motorkap... 8o, let wel, dit is een gloednieuwe washmitt!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De beading nadat ik de wagen droog heb gemaakt en wederom besproeid had met water
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Ik zal over een week of wat kijken hoe het met de 'wax' staat.
Gr. Patrick