• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboys World Natural Look Dressing, mooi op meer dan leder alleen

Een beetje all purpose cleaner kan nooit kwaad als het lang geleden is dat je de zaak eens onder handen genomen hebt. De natural look is in de eerste plaats een dressing, geen reiniger.
 
Ik weet wel dat het een dressing is en geen reiniger. Probleem is dat het skai op de zitvlakken 'gewafeld' is, en na 34 jaar is daar nogal wat vuiligheid in vast komen te zitten. En die komt er maar mondjesmaat uit.

Normaal was ik mijn zetels af met "HG Rood" voor geverfde oppervlakken en afwasbare kunststoffen, maar ik koop bij de volgende bestelling een liter all purpose cleaner. Meguiars of Poorboys, nog geen idee. De volgende bestelling is dan ook nog niet voor direct.
 
Mooie review!

Laat je dit product ook nog een paar uur inwerken alvorens het af te nemen? (of doe je dat helemaal niet?)

En is dit ook geschikt voor geperforeerd leder?

Zelf gebruik ik de aloe serie van Meguiar's en deze bevalt me prima. Enige nadeel is dat je een dag moet hebben waarop de zon schijnt en je de auto minimaal 6 uur niet nodig heb.
 
Ik laat het in alle geval niet inwerken. Als ik bvb een zetel doe begin ik met de zitting en tegen dat ik de leuning heb ingewreven begin ik met het afnemen van de zitting.

Op geperforeerd leder is het ook geschikt. Ik heb het al een keer succesvol op zo'n zetels gebruikt. Wel met een doek oid aanbrengen dan.

Over die aloe: 6 uur? Moet je het zolang laten inwerken?
 
MrSandman zei:
En is dit ook geschikt voor geperforeerd leder?

Poorboy's Leather Stuff werkt ook perfect op geperforeerd leer. ITT Meg's GC, wat in de gaatjes blijft zitten als je niet heel erg oppast...
 
Sven S8 zei:
Poorboy's Leather Stuff werkt ook perfect op geperforeerd leer. ITT Meg's GC, wat in de gaatjes blijft zitten als je niet heel erg oppast...

Ik gebruik nu step 1 cleaner en step 2 conditioner van Meg's. En op de vraag of dit geschikt was voor geperforeerd leder was het antwoord: Ja. :confused:
 
Ik ga hier vanavond of komend weekend ook eens mee aan de slag, maar heb toch even een vraagje; Blijft het zoete luchtje lang hangen in de auto? Zelf heb ik namelijk niet zoveel met zoete luchtjes in de auto. :-b
 
Tim zei:
Nee hoor, het zoete luchtje ruik je binnen een paar minuutjes niet meer! :star

Hangt er vanaf of je alle deuren open op dicht houd. Ik rook het een paar uur later nog. (heb tijdens het toepassen en daarna alle ramen en portieren dicht gehad, behalve waar ik bezig was)

Maar het is een aanrader. Het resultaat is super
 
Zojuist toch maar het interieur behandeld, was toch al schoon. :party: Het was helaas al te donker om het resultaat nauwkeurig te beoordelen, maar al het zwarte, is weer écht zwart. :)^ Ik heb trouwens ook met open deuren gewerkt en de geur is nog wel aanwezig, maar niet penetrant.

Is het geurtje trouwens veranderd? De nieuwe-auto-geur en ledergeur herken ik er niet direct in trouwens. ;)
 
ik vind de geur tamelijk nadrukkelijk, echter het is wel ideaal als de auto een beetje muf van binnen ruikt. Ik heb het wederom gebruikt nadat ik terug kwam uit Italië. Het interieur was wat muf van de reis, maar even de natural Look, deuren dicht en dan de eerste rit even kort met de ramen open: nadrukkelijkheid afgenomen en het interieur is totaal niet muf meer. :cool: het lekkere luchtje blijft dan gelukkig nog wel even.
Mooi is ook dat je zelf kan bepalen hoe hoog de glans al dan niet moet zijn: meer uitwrijven betekent mattere glans.
 
Resultaat net goed kunnen beoordelen. Schitterend! Ik heb 'm ook flink nagewreven met een mv-doek en daardoor inderdaad de beloofde 'natuurlijke' look. :party:
 
Heb vandaag een flesje gekocht voor het interieur van m'n Seatje.
Heb het geprobeerd op m'n tamelijk harde plastic dashboard, maar ik kreeg het niet helemaal egaal aangebracht, beetje vlekkerig resultaat.

Heb het met een sprayertje op een klein handdoekje geneveld en daarna het dash ingevreven.
Is er een betere methode voor waarmee ik wel een egaal resultaat zou krijgen? - foam pads of microvezelpads of een borsteltje misschien?

Iemand die het probleem herkend?
 
@ Roy,
probeer het met een fijne foampad (bijvoorbeeld zo'n gele van carclean). Dat werkt een stuk beter dan direct sprayen of op een doek. Door de opname in de pad kan je het vlekkerige heel goed wegwerken.
 
Het is gelukt hoor! Erg fijn spul, was bang voor iets te veel glans toen in bezig was, maar eenmaal 'ingetrokken' een mooie egale zijdeglans. Inmiddels alweer 2 dagen geleden maar het is nog steeds te ruiken als je in de auto stapt, heerlijke bitterkoekjespudding lucht :D